Παρεμβάσεις σε πέντε διαφορετικά σημεία στο δρόμο της Μεσαράς! Θα δοθεί στην κυκλοφορία όταν θα είναι ασφαλής, λέει ο κ. Αγαπάκης

519

Σε “νούμερο 1 πρόβλημα” εξελίσσεται η κατολισθητική καθίζηση που έχει σημειωθεί στο δρόμο Ηράκλειο Μεσαρά, ο οποίος παραμένει κλειστός έως και τις 15 Μαΐου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους κατοίκους, τους επισκέπτες και τους επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής.

Ο δρόμος, σύμφωνα με τον Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργο Αγαπάκη δεν αναμένεται να ανοίξει έως και τα τέλη Ιουνίου και γι αυτή την εισήγηση του ΟΑΚ είναι ήδη ενήμερη η Διεύθυνση Αστυνομίας Ηρακλείου. Και αν και εφόσον ανοίξει, θα συνεχίσουν να εκτελούνται εργασίες παράλληλα ωστόσο θα είναι δυνατή και κυρίως ασφαλής η διέλευση οχημάτων.

Μιλώντας στο Cretalive, o κ. Αγαπάκης εξηγεί αναλυτικά τι ακριβώς έχει συμβεί στο δρόμο αλλά και τα επόμενα βήματα, τα οποία απαιτούν χρόνο. Άλλωστε όλοι γνωρίζουν ότι ακόμα και με κατεπείγουσες διαδικασίες η εκπόνηση και υλοποίηση γεωτεχνικών μελετών, η έγκριση κονδυλίων και η τελικά η εκτέλεση των εργασιών δεν γίνονται “με μαγικό ραβδί, από τη μία ημέρα στην άλλη”. Τονίζει δε χαρακτηριστικά ότι “μιλάμε για διαδικασίες αρκετά χρονοβόρες που δε συμπιέζονται εύκολα αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε το… ακατόρθωτο”.

Ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων, αποκαλύπτει ότι στην οδική αρτηρία – και όπως έδειξαν οι γεωτεχνικές μελέτες που έγιναν σε πάνω από 15 σημεία – χρειάζονται πέντε συνολικά παρεμβάσεις, τέσσερις επιπλέον δηλαδή εκτός της γνωστής, στο σημείο όπου έχει γίνει η εκτεταμένη καθίζηση. Το κόστος αυτών ανέρχεται σε 9,5 εκ. ευρώ και έχουν ενταχθεί μετά από απόφαση του Υπουργού Υποδομών στο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.

“Έχουμε αφυπνιστεί εδώ και καιρό”, τονίζει ο κ. Αγαπάκης απαντώντας με αυτό τον τρόπο στους τοπικούς φορείς, τους κατοίκους και τους επαγγελματίες που σήμερα στη 1 μετά το μεσημέρι προγραμματίζουν αποκλεισμό του παλιού οδικού δικτύου Ηρακλείου – Μεσαράς, στο ύψος του κόμβου Καστελίου, στα σύνορα του Δήμου Φαιστού με το Δήμο Γόρτυνας. “Κατανοούμε την κοινωνική, εμπορική και τουριστική βαρύτητα του δρόμου” σημειώνει αλλά τουλάχιστον υπάρχει μία εναλλακτική διαδρομή που προφανώς δεν είναι η βέλτιστη δυνατή αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχει.

“Στόχος και στοίχημα είναι” – όπως προσθέτει – “να μη χαθεί το καλοκαίρι αλλά και να “‘δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος όταν θα είναι ασφαλής”. Ο κ. Αγαπάκης εξηγεί ότι στο σημείο όπου έχει γίνει η μεγάλη καθίζηση, τις επόμενες ημέρες ο εργολάβος θα ξεκινήσει εργασίες αποστράγγισης σε όλο το πλάτος του δρόμου καθώς υπενθυμίζει ότι το πρόβλημα ξεκινά στα… 8 μέτρα κάτω από το έδαφος μετά από ένα χειμώνα με πολλά νερά στην περιοχή.

“Οφείλουμε να κάνουμε τις σωστές παρεμβάσεις, που δεν θα είναι σημειακές και μπαλώματα. Θωρακίζουμε το δρόμο και για το μέλλον” προσθέτει, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα σημεία που χρήζουν αποκατάστασης μπορεί να μην είναι ορατά στο μάτι αλλά θα μπορούσαν μελλοντικά να αποτελέσουν πρόβλημα. Υπενθυμίζει δε με νόημα ότι το 2003, οπότε και εκπονήθηκε η μελέτη για το δρόμο, κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει τα σημερινά δεδομένα.

Πηγή: cretalive.gr