Οι τρεις δρόμοι που θα αλλάξουν το οδικό περιβάλλον του Ρεθύμνου

214

Με τρία μεγάλα έργα, καίριας και ουσιαστικής σημασίας, η Περιφέρεια Κρήτης στοχεύει στην βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος του Ρεθύμνου. Πρόκειται για την συνέχιση των έργων στους κάθετους άξονες, δηλαδή των Αμαριώτικο και τον Αγιοβασιλειώτικο δρόμο αλλά και τον ταχείας κυκλοφορίας Πάνορμο – Πέραμα – Γαράζο – Ανώγεια – Ηράκλειο.

Η γραφειοκρατική μηχανή πηγαίνει με αργούς ρυθμούς και τα έργα αυτά μελετούνται εδώ και πολλά χρόνια. Ωστόσο, διαφαίνεται πως βρίσκονται πλέον σε καλό σημείο, ώστε η κατασκευή τους να μην φαντάζει πια ως ένας μακρινός μελλοντικός στόχος.

Κάποια τμήματα έχουν ήδη κατασκευαστεί, άλλα βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ και οι υπολειπόμενες μελέτες ή βρίσκονται σε πολύ καλό στάδιο ή πρόκειται να προκηρυχθούν. Αυτό σημαίνει, πως δεν πρόκειται για κάτι που «μένει στα λόγια» αλλά αποτελεί εξέλιξη, η οποία διασφαλίζει υπό λογικές συνθήκες, πως μέσα στα επόμενα χρόνια το υπάρχον παλιό οδικό δίκτυο θα έχει βελτιωθεί αισθητά.

«Η σημαντικότητα των τριών οδικών αξόνων του Ρεθύμνου είναι αυτονόητη, διότι αλλάζει το οδικό τοπίο όλου του νομού και κατ’ επέκταση την αναπτυξιακή του προοπτική» δήλωσε στην εφημερίδα μας η Αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου κ. Μαρία Λιονή, η οποία εξήγησε πως ο άμεσος στόχος είναι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του Αγιοβασιλιώτικου και του Αμαριώτικου δρόμου και να ολοκληρωθούν οι μελέτες του ταχείας κυκλοφορίας στον Μυλοπόταμο.

Συγκεκριμένα τόνισε τα εξής: «Οι στόχοι της Περιφερειακής Ενότητας είναι να τελειώσει ως έργο τους δύο κάθετους άξονες, δηλαδή, τον Αμαριώτικο και τον Αγιοβασιλιώτικο δρόμο και να ολοκληρώσει τις μελέτες για τον Ταχείας Κυκλοφορίας στον Μυλοπόταμο, ώστε να διαμορφωθεί μια διαφορετική αναπτυξιακή προοπτική για όλο τον νομό, κάθε ένας για τους δικούς του σημαντικούς λόγους.

Ο Αγιοβασιλιώτικος δρόμος είναι ένας κύριος άξονας που ενώνει με λιγότερα χιλιόμετρα τον βορρά της Κρήτης με τον νότο, λαμβάνοντας υπόψη και το νέο αεροδρόμιο.

Ο Αμαριώτικος δρόμος γιατί μαζί με την Σχολή Ασωμάτων θα έρθουν να σηματοδοτήσουν νέα δεδομένα για το Αμάρι τόσο για τους μόνιμους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες.

Και βέβαια για τον Μυλοπόταμο αυτός ο δρόμος είναι απολύτως απαραίτητος διότι πρόκειται για την περιοχή με τους δύο δήμου με τις μεγαλύτερες προοπτικές, ειδικά ο Δήμος Μυλοποτάμου που είναι ο δήμος με τις περισσότερες γεννήσεις στο νομό και ο τόπος όπου οι περισσότεροι νέοι παραμένουν εκεί, κάνουν οικογένειες και εργάζονται. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτόν τον άξονα που θα δώσει μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση σε όλους τους τομείς της περιοχής.

Πρωτεύον σκοπός και για τους τρεις δρόμους είναι να διασφαλίσουμε ένα ασφαλές οδικό περιβάλλον για τους οδηγούς – χρήστες τους καθώς αυτό σήμερα αποτελεί μείζων ζήτημα λόγω παλαιότητας των υπαρχόντων δικτύων.»

Ο ΝΟΤΙΟΣ ΑΞΟΝΑΣ

Επίσημα, ο Αγιοβασιλιώτικος δρόμος είναι τμήμα του Νότιου Οδικού Άξονας Κρήτης. Θα συνδέσει την πόλη του Ρεθύμνου με το Σπήλι και την Αγία Γαλήνη.

Στην παρούσα χρονική στιγμή κατασκευάζεται το τμήμα Αρμένοι-Παλέ μήκους 6,8 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού 14.800.000 €.

Υπάρχουν ακόμη τρεις ώριμες μελέτες προς δημοπράτηση των έργων που αφορούν στα υπόλοιπα τμήματα και συγκεκριμένα:

1ο Τμήμα : Παλέ-Σπήλι μήκους 8,30 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό 29.000.000 €.(Με απαλλοτριώσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας).

2ο Τμήμα : Σπήλι-Ακούμια  μήκους 8.50 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό    22.000.000 €.(Με απαλλοτριώσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας  ).

3ο Τμήμα: Ακούμια-Άγιος Δημήτριος μήκους 8.90 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό    22.000.000 €.(Με απαλλοτριώσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας ).

Ο ΑΜΑΡΙΩΤΙΚΟΣ ΔΡΟΜΟΣ

Τα τμήματα Φράγμα Ποταμών – Παντάνασσα και Παντάνασσα-Απόστολοι κατασκευάσθηκαν πρόσφατα. Πρόκειται για συνολικά 14 χιλιόμετρα  νέας χάραξης .

Το τμήμα Ρέθυμνο- Φράγμα Ποταμών μήκους 6 χιλιομέτρων έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ  με συνολικό προϋπολογισμό  14.039.000 €.

Υπάρχουν ώριμες  μελέτες των δύο  τμημάτων που υπολείπονται προκειμένου να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας. Πρόκειται για τους εξής δρόμους του συγκεκριμένου επαρχιακού δικτύου:

1ο Τμήμα : Απόστολοι-Φουρφουράς μήκους 12 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό  21.000.000 €.(Με απαλλοτριώσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας).

2ο Τμήμα : Φουρφουράς-Μάνδρες μήκους 16 χιλιομέτρων με συνολικό προϋπολογισμό  35.000.000 €.(Με απαλλοτριώσεις και δίκτυα κοινής ωφέλειας).

Ο ΤΑΧΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ

Ο δρόμος ταχείας κυκλοφορίας που ξεκινά από το Πάνορμο και μέσω Περάματος και Γαράζου καταλήγει στα Ανώγεια και από εκεί στο Ηράκλειο, βρίσκεται ακόμα στο τμήμα των μελετών. Ωστόσο, είναι ιδαίτερης βαρύτητας, διότι συνδέει μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του νομού, τον ορεινό Μυλοπόταμο με το Ηράκλειο. Για τον δρόμο αυτό υπάρχει ώριμη προς δημοπράτηση η μελέτη της παράκαμψης   Αξού.

Επίσης η μελέτη του τμήματος  Γαράζο – Ανώγεια βρίσκεται στο στάδιο της οριστικής μελέτης.

Η μελέτη Παράκαμψης Ανωγείων είναι σε εξέλιξη η δημοπράτηση. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η ωριμότητα των μελετών στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, έχουν συνταχθεί τεύχη δημοπράτησης για την άμεση χρηματοδότηση της μελέτης νέας χάραξης  για το τμήμα Πάνορμο – Γαράζο

Πηγή: rethemnosnews.gr