Μετατοπίζεται, λόγω καθιζήσεων του εδάφους, ο δρόμος μετά τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας προς Ηράκλειο…

3426

Μέτρα μετά τη σοβαρή καθίζηση που έχει υποστεί ο δρόμος κοντά στον κόμβο της Μεσσαράς λαμβάνει ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης, με σκοπό η κίνηση των οχημάτων να συνεχιστεί χωρίς προβλήματα μέχρις ότου ελεγχθεί το φαινόμενο της μετακίνησης του εδάφους.

Για τον λόγο αυτό αποφασίστηκε από τη διοίκηση του ΟΑΚ μετατόπιση του δρόμου και τοποθέτηση ειδικής πασσαλοστοιχίας.

Σύμφωνα με την εφημερίδα “Πατρίς”, η διοίκηση του Οργανισμού ενέκρινε την τεχνική πρόταση της αποκατάστασης του προβλήματος, μετά από σχετική εισήγηση του τεχνικού συμβουλίου του ΟΑΚ, ενώ εκφράστηκε και η αγωνία τα έργα να αρχίσουν όσο το δυνατό ταχύτερα, ώστε μέχρι τον Φλεβάρη να έχουν ολοκληρωθεί.

Ο στόχος που έχει τεθεί είναι τα έργα να τρέξουν όσο το δυνατό ταχύτερα, καθώς είναι φανερό ότι εάν υπάρξουν καθυστερήσεις και αρχίσουν οι βροχές της χειμερινής περιόδου, τότε θα έχουμε μεγάλη επιβάρυνση των φαινομένων μετατόπισης των εδαφών, πράγμα που σημαίνει ότι κινδυνεύει να πέσει ο δρόμος…

Όπως εξηγεί στην «Π» ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού κ. Γιώργος Αγαπάκης, την Παρασκευή έγινε ένα τεχνικό συμβούλιο του Οργανισμού στο οποίο συζητήθηκαν κάποιες βασικές μελέτες που αφορούν στον τρόπο διαχείρισης των κατολισθήσεων της Αγίας Βαρβάρας και παράλληλα συζητήθηκε η γεωτεχνική μελέτη και μια μελέτη παραλλαγής στην είσοδο του δρόμου της Αγίας Βαρβάρα, για να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της κατολίσθησης.

Όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης, υπάρχουν σχεδιασμοί σε δύο επίπεδα. Τα άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και τα μακροπρόθεσμα. Σε ό,τι αφορά τα άμεσα μέτρα που θέλουμε να έχουν ολοκληρωθεί ως το Φεβρουάριο, έχουν ένα κόστος της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει τη μεταφορά του υφιστάμενου δρόμου 500 μ. λίγο πριν από την είσοδο του κόμβου της Μεσσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων.

Στο σημείο αυτό προβλέπεται η μετακίνηση του δρόμου 10 μέτρα ανατολικότερα, ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων. Παράλληλα προβλέπεται στο επίμαχο σημείο που εντοπίζονται οι μετακινήσεις εδαφών η ανάπτυξη πασσαλοτοιχίας, ώστε να ελεγχθεί το πρόβλημα των κατολισθήσεων. Ωστόσο, όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης, τα παραπάνω είναι τα άμεσα έργα που είναι ανάγκη να δρομολογηθούν για να αποφύγουμε τα χειρότερα, όμως είναι φανερό ότι θα απαιτηθεί να υπάρξουν μόνιμες λύσεις σε ό,τι αφορά την οριστική επίλυση της μετακίνησης των εδαφών. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των κατολισθήσεων είναι ένα εν εξελίξει γεωλογικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο λόγω της ποιότητας των εδαφών που είναι σαθρά και ασταθή και εμφανίζονται συχνά προβλήματα μετακινήσεων. Οι βροχές της περσινής χρονιάς λειτούργησαν ως πρόβα τζενεράλε σε σχέση με τις αντοχές, που ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία του δικτύου.

Πηγή: Εφημερίδα «ΠΑΡΙΣ» – cretalive.gr