Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του enikos.gr, τα ξημερώματα έφθασαν στην Ελλάδα τα πρώτα 50 Μ1117, από την Γερμανία.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου αναμένεται να γίνει και τελετή παρουσίασης – επίσημης ένταξης στην υπηρεσία του Στρατού Ξηράς.
Ήδη, από τα τέλη Οκτωβρίου, στο Καϊρσλάουτερν της Γερμανίας βρίσκονταν στελέχη του Στρατού Ξηράς, τα οποία εκπαιδεύονταν από Αμερικανούς συναδέλφους τους πάνω στον νέο τύπο οχήματος. Μετά από συντονισμένες ενέργειες του ΓΕΣ, σε συνεργασία με το ΓΕΕΘΑ, προβλέπεται ως το τέλος του χρόνου να έχουν έρθει στην Ελλάδα 450 θωρακισμένα Μ1117, από Γερμανία και ΗΠΑ.
Τα «γερμανικά» οχήματα αναμένεται να πιάσουν δουλειά στον Έβρο ενώ σε ότι αφορά τα υπόλοιπα 400, από τις ΗΠΑ, αναμένονται ως το τέλος του χρόνου.
Από τον περασμένο Οκτώβριο, στελέχη του Ελληνικού Στρατού που είχαν μεταβεί στις ΗΠΑ, δέσμευσαν τα 400 οχήματα τα οποία θεωρούνται «κατάλληλα» να εισέλθουν άμεσα σε υπηρεσία, αφού προηγουμένως αποκτήσουν το καμουφλάζ της ελληνικής παραλλαγής. Το «κατάλληλα», όπως εξηγούσε γνώστης της διαδικασίας, σημαίνει ότι είναι σε πολύ καλή κατάσταση και ορισμένα φέρουν και οπλισμό.
Υπολείπονται ακόμη 750 Μ1117
Το κλιμάκιο που επισκέφθηκε τις ΗΠΑ δεν ολοκλήρωσε την αποστολή του κι ετοιμάζεται για το δεύτερο ταξίδι, στις αρχές Δεκεμβρίου. Υπολείπονται ακόμη 750 Μ1117 που θα πρέπει να διαλέξουν ενώ φαίνεται ότι είναι πολύ κοντά στην επιλογή και TOMA Bradley M2A2 καθώς και οχήματα αμφίβιων επιχειρήσεων AAV7, που θα καλύψουν κυρίως τις ανάγκες των Πεζοναυτών.
Άλλωστε, στο πρόσφατο ταξίδι του στις ΗΠΑ, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) Χαράλαμπος Λαλούσης συζήτησε με τον ομόλογό του, General James C. McConville, θέματα περαιτέρω ενίσχυσης των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και με επιπλέον μέσα από το πλεόνασμα των αμερικανικών δυνάμεων.
Τα μηνύματα που έρχονται από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι ενθαρρυντικά, αφού κάνουν λόγο ακόμη και για 350 Bradley και διψήφιο αριθμό AAV7, κι όλα αυτά με την ίδια μέθοδο προμήθειας των Μ1117, δηλαδή δωρεάν, με την Ελλάδα να πληρώνει τα έξοδα μεταφοράς.
Το Μ1117 αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 90 και ήταν από τις πρώτες προσπάθειες των Αμερικανών να κατασκευάσουν ένα επιχειρησιακό όχημα με ικανή θωράκιση να αντέξει χτυπήματα από πυροβόλα όπλα και νάρκες. Κατά το παρελθόν έχει χρησιμοποιηθεί σε αποστολές των ΗΠΑ σε Αφγανιστάν και Ιράκ και μπορεί να μεταφέρει έως και πλήρωμα 5 μελών. Για την κίνηση του 4Χ4 αμαξώματος φροντίζει ένα ντίζελ μοτέρ 8,3 λίτρων με 260 άλογα, με τελική ταχύτητα στα 100 χλμ./ώρα.
Πηγή: enikos.gr