Τα νέα προγράμματα σπουδών που θα εφαρμοστούν από τα επόμενα χρόνια σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια παρουσίασε σήμερα το υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Πρόκειται για 166 νέα προγράμματα σπουδών γενικής εκπαίδευσης, τα οποία θα ακολουθηθούν και από τη διαδικασία συγγραφής των νέων βιβλίων, ενώ θα συνοδεύονται και από ψηφιακό υλικό (σε σχολεία ωστόσο τα οποία έχουν τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές και τεχνολογικό εξοπλισμό). Το πλήρες περιεχόμενο τους δε θα αναρτηθεί στη διάρκεια της ημέρας στον ιστότοπο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Τα νέα αναλυτικά προγράμματα που σχεδιάζονται από το υπουργείο Παιδείας και η εφαρμογή τους θα ολοκληρωθεί το 2023, είναι συνέχεια της προηγούμενης μεταρρυθμιστικής προσπάθειας του 2011-15 και θα εφαρμοστούν φέτος πιλοτικά, ώστε να αξιολογηθούν και να αποτιμηθούν, προτού περάσουν στη συνέχεια στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. Η πιλοτική εφαρμογή τους θα συνεχιστεί τα επόμενα δυο χρόνια.
Συνδέεται δε, όπως ανακοινώθηκε από υπουργείο Παιδείας με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που ξεκινάει από τον μήνα που διανύουμε. Παράλληλα όμως, θα συνδεθεί και με τα αποτελέσματα της «ελληνικής» Pisa, στη διάρκεια ανώνυμων εθνικών εξετάσεων αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που θα γίνουν την Άνοιξη στην Στ’ Δημοτικού και Γ’ Γυμνασίου με ανώνυμα γραπτά.
Συνολικά θα δοθούν 17,8 εκατομμύρια ευρώ για την αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων με το κάθε ένα να στοιχίζει περίπου 39.000 ευρώ τα οποία θα λάβουν οι συγγραφικές ομάδες τους. Συνεργάστηκαν 54 επόπτες και αρκετοί συντονιστές γνωστικών πεδίων.
Η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας παρακολουθεί το θέμα για να το αξιολογήσει, με έγκριτους μαθηματικούς ωστόσο να έχουν εκφράσει ήδη αμφιβολίες για το πρόγραμμα των Μαθηματικών, ενώ θετικά σχόλια ακούγονται ήδη για εκείνο της Φυσικής ή των Αρχαίων του Λυκείου.
Με τα νέα προγράμματα αλλάζει ο διδακτικός σχεδιασμός που παίρνει μαθητοκεντρική διάσταση χωρίς παραδοσιακή ύλη αλλά με θεματικές ενότητες, αλλάζει το περιεχόμενο του στο οποίο προστίθενται νέες επιστημονικές κατευθύνσεις και προστίθενται ψηφιακά μέσα.
Παράλληλα έρχεται και ο θεσμός του «πολλαπλού βιβλίου» ( περισσότερα του ενός, εγκεκριμένα από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, βιβλία τα οποία επιλεγόμενα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διδακτικά για κάθε μάθημα).
Το ποια βιβλία από αυτά θα χρησιμοποιήσει το κάθε σχολείο το επιλέγουν οι εκπρόσωποί του, ενώ διαφορετικά εγχειρίδια για το κάθε μάθημα μπορούν να τοποθετούνται στις σχολικές βιβλιοθήκες, ώστε να ενθαρρύνονται δάσκαλοι και μαθητές να ανατρέχουν σε περισσότερα του ενός βιβλία.
Πηγή: in.gr