Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων που διεκδικούν μία θέση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας, καθώς είναι πλέον θέμα χρόνου να ανακοινωθούν οι βάσεις για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2022 και όπως όλα δείχνουν το υπουργείο Παιδείας θα προβεί εντός της ημέρας στις σχετικές ανακοινώσεις.
Σημειώνεται πως είναι ήδη έτοιμη η πλατφόρμα results.it.minedu.gov.gr για τις βάσεις 2022, ενώ, όπως είναι γνωστό, και με SMS πραγματοποιείται η ενημέρωση των υποψηφίων για τις σχολές στις οποίες πέτυχαν.
Οι βάσεις 2022 σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, θα ανακοινωθούν το αργότερο μέχρι αύριο Παρασκευή 29 Ιουλίου 2022.
«Τα τελικά αποτελέσματα για πρώτη φορά έπειτα από 59 χρόνια θα εκδοθούν στα τέλη του Ιουλίου, αντί για τα τέλη Αυγούστου», ανέφερε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Με σεβασμό στην αγωνία του υποψηφίου και στην ανάγκη για βέλτιστο προγραμματισμό».
Βάσεις 2022: Πώς θα δείτε πού περάσατε
Οι υποψήφιοι μπαίνοντας στη διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr και αφού πληκτρολογήσουν:
- Τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους
- τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο – Όνομα –Πατρώνυμο – Μητρώνυμο).
μπορούν να δουν το τμήμα ή τη σχολή εισαγωγής τους.
Παράλληλα, οι υποψήφιοι μπορούν να λάβουν τα αποτελέσματα των βάσεων 2022 και με sms στο κινητό, αν έχουν γραφτεί στη σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα.
Ταυτόχρονα με την ηλεκτρονική ανάρτηση, τα αποτελέσματα των επιτυχόντων για τις βάσεις 2022 θα αναρτηθούν στα Λύκεια όλης της χώρας. Οι καταστάσεις που θα αναρτηθούν στα λύκεια θα περιέχουν μόνο τον κωδικό κάθε υποψηφίου και τα στοιχεία της επιτυχίας του και όχι τα ονομαστικά στοιχεία του.
Πανελλήνιες 2022: Οι τελευταίες εκτιμήσεις για τις βάσεις
Εν αναμονή της ανακοίνωσης των βάσεων εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, ο εκπαιδευτικός κ. Γιώργος Χατζητέγας κάνει μια εκτίμηση για το τι να περιμένουν οι υποψήφιοι. Συγκεκριμένα, μιλώντας στο CNN Greece, ο κ. Χατζητέγας εκτιμά ότι θα υπάρξει ένα μικτό πρόσημο, αφού και στα τέσσερα επιστημονικά πεδία θα υπάρξουν μεταβολές, αυξήσεις και μειώσεις.
Ο κ. Χατζητέγας κάνει λόγο για πρωτόγνωρη κατάσταση και αρκετές εκπλήξεις για τους υποψηφίους, αφού δεν θα έχουν μια βαθμολογική συγκομιδή σε επίπεδο μορίων, αλλά πάρα πολλές -κάτι που αυτοτροφοδότησε και μία χωρίς προηγούμενο συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων.
«Συνεπώς νομίζω ότι θα είναι μια χρονιά που κάποιοι θα χαμογελάσουν γιατί θα δουν να πετυχαίνουν επιδόσεις τις οποίες δεν ανέμεναν ότι θα τα καταφέρουν, αλλά θα έχουμε και εκπλήξεις ορισμένων σχολών προς τα πάνω», αναφέρει χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός.
Αναλυτικά οι εκτιμήσεις του κ. Χατζητέγα ανά επιστημονικό πεδίο έχουν ως εξής:
«Στο πρώτο επιστημονικό πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών θα έχουμε μια θεαματική μείωση των βάσεων εισαγωγής, τουλάχιστον σε σχέση με αυτές που γνωρίζαμε από τα προηγούμενα χρόνια, αν και η σύγκριση δεν είναι ευθεία. Θα έχουμε, ωστόσο, μείωση η οποία προέρχεται κυρίως από το γεγονός ότι έχουμε 4.300 λιγότερους υποψήφιους στο πρώτο επιστημονικό πεδίο, των ανθρωπιστικών σπουδών, δηλαδή 19% λιγότερο διαγωνιζόμενους. Αυτό θα φέρει για πρώτη φορά τις Νομικές σχολές στα χαμηλότερα επίπεδα που είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια και ενδεχομένως κάποιοι μαθητές οι οποίοι δεν ήλπιζα ότι θα τα καταφέρουν, να δουν με τις επιδόσεις τους ότι τελικά θα πετύχουν το στόχο τους. Αυτά στο πρώτο επιστημονικό πεδίο.
»Στο δεύτερο επιστημονικό πεδίο των θετικών σποδών θα έχουμε ένα πολύ ιδιαίτερο φαινόμενο καθώς πάρα πολλές χιλιάδες, θα έλεγα, θέσεις θα είναι κενές, γιατί πάρα πολλοί υποψήφιοι δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν την κατώτατη ελάχιστη βάση εισαγωγής που θα τους επέτρεπε να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο.
»Στο τρίτο επιστημονικό πεδίο των σχολών Υγείας και εδώ αναμένεται η απόλυτη βαθμολογία σε μόρια να είναι χαμηλότερη παρά ποτέ για τις ιατρικές σχολές. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι άλλαξαν οι συντελεστές βαρύτητας και η βαρύτητα των μαθημάτων είναι η ίδια και για τα τέσσερα μαθήματα, με αποτέλεσμα να παίζει καθοριστικό ρόλο για την εισαγωγή των υποψηφίων το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.
»Στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, εδώ θα υπάρξουν πτώσεις στις υψηλόβαθμες σχολές, αλλά από εκεί και κάτω θα υπάρξουν εντυπωσιακές μεταβολές, κυρίως αυξήσεις των βάσεων στα τμήματα τα οποία χαρακτηρίζουμε συνήθως ως μεσαίας και χαμηλής ζήτησης.»
Ο κ. Χατζητέγας επαναλαμβάνει ότι το σύστημα της ελάχιστης βάσης εισαγωγής που εφαρμόζεται για δεύτερη συνεχή χρονιά θα αφήσει απ’ έξω το 33%, έναν στους τρεις δηλαδή υποψηφίους των γενικών λυκείων και το 55% των υποψηφίων των ΕΠΑΛ. «Εδώ θα λέγαμε ότι δεν χάνεται μόνο μια τάξη αδύναμων μαθητών που είχαν πολύ χαμηλές επιδόσεις και γι’ αυτό θεσπίστηκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής, αλλά χάνεται και μια γενιά μαθητών οι οποίοι δεν μπόρεσαν να συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο, έχοντας ωστόσο επιδόσεις, οι οποίες είναι μάλλον αξιόλογες για έναν διαγωνισμό όπως οι πανελλαδικές εξετάσεις», τονίζει και συνεχίζει:
«Μην ξεχνάμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι διαγωνισμός κατάταξης των υποψηφίων. Συνεπώς θα έχουμε ένα φαινόμενο σε επανάληψη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, χιλιάδες υποψήφιοι να είναι έξω από τα ΑΕΙ, ενώ ταυτόχρονα η Πολιτεία διαθέτει θέσεις εκπαίδευσης στα ΑΕΙ. Δυστυχώς η ελάχιστη βάση εισαγωγής με τους συντελεστές που επελέγησαν απέτυχε και απέτυχε γιατί ακριβώς κατορθώνει και αφήνει απ’ έξω μια μερίδα υποψηφίων οι οποίοι δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ούτε αδιάφοροι, ούτε ανίκανοι να αποπερατώσουν τις ανώτατες σπουδές. Συνεπώς μένει να δούμε την επόμενη μέρα».
Θετική εξέλιξη η έκδοση των αποτελεσμάτων εντός Ιουλίου
Ο κ. Χατζητέγας χαρακτηρίζει πάρα πολύ θετική εξέλιξη την έκδοση των αποτελεσμάτων εντός του Ιουλίου, καθώς μικραίνει την αγωνία των υποψηφίων.
«Το καλό είναι ότι για πρώτη φορά στην ιστορία των πανελλαδικών εξετάσεων έχουμε έκδοση των αποτελεσμάτων εντός του Ιουλίου. Αυτό είναι όπως και να το κάνουμε μια πάρα πολύ θετική εξέλιξη. Ήταν μοναδικό και παγκόσμιο το φαινόμενο να καθυστερούν τόσο πολύ τα αποτελέσματα και οι σχολές επιτυχίας των υποψηφίων. Αυτό μικραίνει την αγωνία και νομίζω ότι από εκεί και πέρα οι υποψήφιοι θα βρεθούν στην επόμενη μέρα αναζητώντας ουσιαστικά τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια και να δουν ουσιαστικά και την μετανάστευσή τους ενδεχομένως όσοι δεν περάσουν κοντά στον τόπο της κατοικίας τους», αναφέρει.
«Αλλά θα έχουμε και μία μεγάλη μερίδα παιδιών που θα πρέπει να αναζητήσουν το αύριο είτε στα δημόσια ινστιτούτα επαγγελματικής κατάρτισης είτε στην ιδιωτική επαγγελματική κατάρτιση είτε στο να σκεφτούν να ξαναδώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό το ποσοστό των υποψηφίων είναι μεγαλύτερο παρά ποτέ και ασφαλώς δημιουργεί ερωτήματα μία εμμονή στο να καθιερώσουμε κάποιους συντελεστές οι οποίοι μάλλον δεν είναι δίκαιοι» καταλήγει ο εκπαιδευτικός.
Πηγή: cnn.gr