Γράφει η Κλαίρη Κανελλοπούλου*
Παρακάτω προτείνω για την τάξη δύο τρόπους γνωριμίας-παιχνίδια με τα ονόματα των μαθητών.
Άλλοι θυμούνται ονόματα πανεύκολα, εγώ όμως όχι.
1) Αφού ο δάσκαλος έχει κάνει τις απαραίτητες συστάσεις μπορεί να προτείνει στα παιδιά μια άσκηση χαλάρωσης.
“Προτείνω να καθίσουμε σε ένα κύκλο.
Με κλειστά τα μάτια παίρνουμε βαθιές αναπνοές. Αναπνέω- εκπνέω, αναπνέω- εκπνέω.
“Σιγά σιγά αρχίζετε να σιγοψιθυρίζετε το όνομά σας.”
Ο δάσκαλος περπατά αργά- αργά μέσα στον κύκλο κι ακούει τα ονόματα.
Μετά από λίγο αναφέρει ένα όνομα που άκουσε και προτρέπει στον μαθητή αυτόν να σηκωθεί.
Ο μαθητής παραμένει όρθιος κι ο δάσκαλος αναφέρει το επόμενο όνομα.
Συνεχίζει να λέει ονόματα και οι μαθητές σηκώνονται. Αν δεν θυμάται άλλα, λέει στα παιδιά να ξαναψυθιρίσουν.
Αυτό γίνεται μέχρι να σηκωθούν όλοι οι μαθητές.
2) Ύστερα παίρνει ένα μπαλάκι π.χ. του τέννις.
Το κρατά, λέει το όνομά του ο ίδιος και μετά το πετάει σε ένα μαθητή προτρέποντάς του να πει κι εκείνος το όνομά του.
Έπειτα ο μαθητής το πετάει σε άλλον μαθητή, λέει εκείνος το όνομά του και συνεχίζεται έτσι η δραστηριότητα μέχρι να ακουστούν τα ονόματα αρκετές φορές. Στο τέλος ο δάσκαλος πετάει σε κάθε μαθητή με την σειρά το μπαλάκι αναφέροντας, αν θυμάται, το όνομά του.
* Η Κλαίρη Κανελλοπούλου είναι Δασκάλα