Της Μαρίας Μαυρουδή*
Όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί και ταυτόχρονα τόσο ξεχωριστοί είναι μία αλήθεια που πρέπει να τη συνειδητοποιήσουμε και να την εφαρμόσουμε στην καθημερινότητά μας. Ακόμα και στη σχολική αίθουσα κάθε μαθητής και μαθήτριά μας ,έχει τη δική του /της προσωπικότητα και τις ικανότητες που μέσα από τις δραστηριότητες που αναθέτουμε μας επιδεικνύει.
Συμβαίνει όμως κάποιες φορές όσο προσπάθεια και αν καταβάλλεται να μην είναι αρκετή να κατακτηθούν σε ικανοποιητικό βαθμό οι στόχοι που έχουν οριστεί για κάθε δραστηριότητα. Αλήθεια τι γίνεται τότε;
Σε καμία περίπτωση δεν εγκαταλείπεται η προσπάθεια. Αντιθέτως προσπαθούμε με περισσότερο ζήλο για να τα καταφέρουμε και ζητάμε χωρίς ντροπή βοήθεια από κάποιον που είναι εκεί να μας την προσφέρει απλόχερα.
Η ανάρτηση της συναδέλφου κυρίας Άννας Μαρίας Κριαρά που αναφερόταν στην παρουσίαση του τμήματος ένταξης του σχολείου στα πλαίσια της σχολικής ξενάγησης και συγκεκριμένα η απάντηση που έδωσε ο μικρός της μαθητής την οποία βάφτισε και ως βοηθητική τάξη μου έδωσε το ερέθισμα για να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο.
Πράγματι τα τμήματα ένταξης που έχουν την τύχη να βρίσκονται στα σχολεία έχουν την ιδιότητα του βοηθού αφού με απλό τρόπο βοηθούν τα παιδιά να καλύψουν τις δυσκολίες που ενδεχομένως εμφανίζουν στα μαθήματα του σχολείου και συγκεκριμένα στη γλώσσα και στα μαθηματικά.
Από την εμπειρία μου διαπιστώνω ότι υπάρχει μία σύγχυση αναφορικά με το ρόλο που παίζει το τμήμα ένταξης και ποια παιδιά μπορούν να φοιτήσουν σ’ αυτό. Περνάει αρκετή ώρα μέχρι να γίνει απόλυτα σαφές τι είναι τα τμήματα ένταξης και σε τι αποσκοπούν.
Ευτυχώς που τα παιδιά τα ξέρουν όλα και δίνουν τις καλύτερες απαντήσεις όταν εμείς οι μεγάλοι κάνουμε τη ζωή μας δυσκολότερη προσπαθώντας να αναλύσουμε κάθε λέξη που λέμε με σχολαστικότητα.
Ευχαριστώ τον μικρό μαθητή που με διευκολύνει με την απλότητα των λέξεών του. Έτσι ώστε όταν με ρωτάνε τι τάξη διδάσκετε εγώ θα απαντάω τη βοηθητική.
* Η Μαρία Μαυρουδή είναι Δασκάλα Ειδικής Αγωγής και Υποδιευθύντρια στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μοιρών