Κυριακή, 8 Ιουνίου, 2025
e-mesara
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
No Result
View All Result
e-mesara
No Result
View All Result
Home ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Τι γεύση έχει το ελαιόλαδο που αγοράζουμε;

Τα προβιοτικά και το ελαιόλαδο συμβάλλουν στην υγεία του εγκεφάλου
Share on Facebook

Αν θέλουμε να δούμε το ελαιόλαδο όπως είναι για τους ανθρώπους που, εδώ και
χιλιετίες, το παράγουν και το καταναλώνουν γύρω από τη Μεσόγειο, πρέπει να
παραδεχτούμε πρώτα από όλα ότι το ελαιόλαδο είναι τροφή.  Στην πραγματικότητα,
αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, το ελαιόλαδο είναι ένας συνδετικός παράγοντας
στην παρασκευή φαγητού, που συνδέει διαφορετικές γεύσεις για να δημιουργήσει ένα
μπουκέτο γεύσεων σε μια γευστική εμπειρία συνταγής φαγητού, όπως ακριβώς το
βούτυρο.

Επιπλέον, το ελαιόλαδο ήταν ένα εμπόρευμα που είχε αξία μετρητών για τους
μεσογειακούς λαούς. Μινωίτες, Έλληνες, Φοίνικες και Αιγύπτιοι πλήρωναν για
αγαθά και υπηρεσίες και με ελαιόλαδο, μεταξύ άλλων νομισμάτων.  Για αυτό, και το
ελαιόλαδο ως εμπορεύσιμο προϊόν έπρεπε να αξιολογηθεί σε σχέση με την ποιότητά
του.  Η οργανοληπτική αξιολόγηση (οσμή και γεύση) ήταν ο μόνος τρόπος που
μπορούσε να εκτιμηθεί η ποιότητα του ελαιολάδου.  Πρέπει να υποθέσουμε ότι τόσο
η μυρωδιά όσο και η γεύση για έναν αγοραστή ελαιολάδου έπρεπε να είναι ευχάριστα. Όσο πιο ευχάριστη η μυρωδιά και η γεύση ενός μεμονωμένου ελαιολάδου, τόσο μεγαλύτερη η αξία του.

Σήμερα βεβαίως έχουμε πιο εξελιγμένη γλώσσα και πολύ ακριβείς όρους για να
περιγράψουμε μεμονωμένα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του ελαιολάδου (θετικά ή
αρνητικά).  Στην ουσία κάνουμε το ίδιο πράγμα που έκαναν οι παλιοί έμποροι.
Επίσης, σήμερα, έχουμε εξελιγμένα και εξειδικευμένα εργαστήρια για την εξέταση,
τη μέτρηση και την εκτίμηση κάθε συστατικού του ελαιολάδου.  Αυτά τα εργαστήρια
καθορίζουν και τη συμμόρφωση με τα καθιερωμένα πρωτόκολλα ποιότητας,
προκειμένου να παρέχουν διαστρωμάτωση νομισματικής αξίας για τον κλάδο.
Πρέπει να αποδεχτούμε ότι το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου έχει θέσει ως πρώτη
προτεραιότητα για την ποιότητα του ελαιολάδου την οργανοληπτική αξιολόγηση πριν
από οποιοδήποτε άλλο ποιοτικό κριτήριο.  Αυτό που μας λέει βασικά είναι ότι
ανεξάρτητα από το πόσο υψηλά είναι όλα τα άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά, αν η
μυρωδιά και η γεύση έχουν ένα μόνο ελάττωμα, το ελαιόλαδο δεν μπορεί να φτάσει
στην κορυφαία κατηγορία του έξτρα παρθένου ελαιολάδου.

Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς όταν αυτή η σημαντική οργανοληπτική πληροφορία
(πώς μυρίζει και πώς έχει αυτό το ελαιόλαδο) κάτι που ο απλός καταναλωτής μπορεί
να συσχετίσει και να κατανοήσει εύκολα, δεν μεταφέρεται σε μια ήδη φορτωμένη
ετικέτα ελαιολάδου.  Αντίθετα, έχουμε την προσδοκία να ενημερωθεί ο καταναλωτής
σχετικά με την οξύτητα, την Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης, την ποικιλία,
τον χρόνο συγκομιδής κ.λπ. Δεδομένου ότι η ΕΕ έχει θεσπίσει ελάχιστες απαιτήσεις
για κάθε ποιοτική κατηγορία ελαιολάδου, θα ήταν αρκετό για τον καταναλωτή να
διαβάσει στην ετικέτα την καθιερωμένη κατηγορία.  Για παράδειγμα «έξτρα παρθένο
ελαιόλαδο».  Μετά από αυτό, η ετικέτα θα πρέπει να ενημερώνει τον καταναλωτή για
τους οργανοληπτικούς χαρακτηρισμούς του συγκεκριμένου ελαιολάδου.

Μια άλλη πρόταση προς το Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου που προήλθε από μια
μεγάλη καταναλωτική αγορά (Γερμανία) είναι η απλή περιγραφή αυτών των
οργανοληπτικών χαρακτηρισμών ως προς το πώς εναρμονίζονται μεταξύ τους
προκειμένου να παραχθεί ένα ευχάριστο, για τις αισθήσεις μας, ελαιόλαδο.  Το
Διεθνές Συμβούλιο Ελαιολάδου καθώς και η ΕΕ και οι ΗΠΑ, ήδη απαιτούν την
ανάγκη για οργανοληπτική πιστοποίηση.  Οι οργανισμοί πιστοποίησης που υπάρχουν
σε όλο τον κόσμο αξιολογούν και πιστοποιούν μεμονωμένα ελαιόλαδα που φτάνουν
στη διεθνή αγορά.

Δεν μπορεί κανείς να μην αναρωτηθεί γιατί οι πιο σημαντικές πληροφορίες για τον
αγοραστή (καταναλωτή) που είναι τόσο σχετικές με την ποιότητα του ελαιολάδου όχι
μόνον δεν είναι υποχρεωτικές αλλά ούτε καν προσφέρονται εθελοντικά στον
καταναλωτή από τους τυποποιητές και διακινητές ελαιολάδου.

Γιώργος Δημητριάδης,

Ιδρυτής BIOLEA, (Άστρικας Χανίων), βιολογικό ελαιόλαδο έκθλιψης πέτρας και ψυχρής πίεσης.

www.biolea.gr

Πηγή: olivenews.gr

Related Posts

Από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στα δικαστικά πρόστιμα: Ο Υπουργός που έγινε συλλέκτης ευρωπαϊκών κυρώσεων
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στα δικαστικά πρόστιμα: Ο Υπουργός που έγινε συλλέκτης ευρωπαϊκών κυρώσεων

07/06/2025
Ηράκλειο: Ενημέρωση των ελαιοπαραγωγών σχετικά με την υποβολή δήλωσης συγκομιδής ελαιοκάρπου
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Ηράκλειο: Ενημέρωση των ελαιοπαραγωγών σχετικά με την υποβολή δήλωσης συγκομιδής ελαιοκάρπου

07/06/2025
Μεσαρά: Τρακτέρ πλάκωσε τον οδηγό του
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Μεσαρά: Τρακτέρ πλάκωσε τον οδηγό του

07/06/2025
Δείκτης ξηρασίας στην Ελλάδα στις αρχές Ιουνίου 2025
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Δείκτης ξηρασίας στην Ελλάδα στις αρχές Ιουνίου 2025

07/06/2025
Καιρός: Στους 37 °C θερμοκρασίας σήμερα Σάββατο στη Μεσαρά – 4ημέρη πρόγνωση για την περιοχή με πίνακες του meteo.gr
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Καιρός: Στους 37 °C θερμοκρασίας σήμερα Σάββατο στη Μεσαρά – 4ημέρη πρόγνωση για την περιοχή με πίνακες του meteo.gr

07/06/2025
Κρήτη: Επιχείρηση διάσωσης τουρίστα
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Κρήτη – Τραγωδία: 67χρονος τουρίστας άφησε την τελευταία του πνοή στο φαράγγι της Σαμαριάς

06/06/2025
Αβοκάντο: Τα σημαντικά οφέλη του για την υγεία μας – Μπορούμε να το τρώμε καθημερινά;
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Αβοκάντο: Τα σημαντικά οφέλη του για την υγεία μας – Μπορούμε να το τρώμε καθημερινά;

06/06/2025
Μεσαρά – Ενημερωτική εσπερίδα για τη λειψυδρία: «Απειλή για την επιβίωση ή ευκαιρία για δράση;»
ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Μεσαρά – Ενημερωτική εσπερίδα για τη λειψυδρία: «Απειλή για την επιβίωση ή ευκαιρία για δράση;»

06/06/2025
Previous Post

Κάστανα: «Φίλοι» της καρδιάς και του εντέρου – Πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα

Next Post

Ποιος είναι ο επιτυχημένος δάσκαλος;

  • Αρχείο
  • Επικοινωνία

© All rights reserved 2014 - 2025 | Incited by Aimark Digital Strategy - Development by Intelweb. || ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ || ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ

© All rights reserved 2014 - 2025 | Incited by Aimark Digital Strategy - Development by Intelweb. || ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ || ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ