Μια από τις μεγαλύτερες κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων και μάλιστα εν μέσω πανδημίας καταγράφτηκε σήμερα στο Ηράκλειο.
Η μηχανοκίνητη πορεία αγροτών και κτηνοτρόφων βροντοφώναξε την αντίθεσή της με τους δασικούς χάρτες ενώ η Παγκρήτια Συντονιστική Επιτροπή ετοιμάζεται να ακολουθήσει και τη νομική οδό, με μηνυτήρια αναφορά.
Μάλιστα οι εκπρόσωποι της Επιτροπής αναφέρουν:
“Να διερευνηθούν τα ποινικά αδικήματα που τελέστηκαν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και χιλιάδων πολιτών κατά την κατάρτιση, παραλαβή και θεώρηση από τα αρμόδια κρατικά όργανα των χαρτών, που ακολούθως αναρτήθηκαν, παραλήφθηκαν και πληρώθηκαν από το Δημόσιο”. Κι όλα αυτά έγιναν, “παρ’ όλα τα τραγικά λάθη ως προς τον χαρακτηρισμό χιλιάδων στρεμμάτων που δια γυμνού οφθαλμού δεν είναι και δεν ήταν ποτέ δασικές”.
Τελευταίος σταθμός η πλατεία Ελευθερίας, όπου ο Περιφερειάρχης Κρήτης κ. Σταύρος Αρναουτάκης, συναντήθηκε με την Συντονιστική Επιτροπή και μίλησε στους συγκεντρωμένους…
Αναλυτικά το ψήφισμα της Παγκρήτιας Συντονιστικής Επιτροπής:
«Τις τελευταίες εβδομάδες, μέσα στην έξαρση της πανδημίας και την οικονομική κακουχία, μέσα σε συνθήκες κοινωνικής κρίσης, ενώ οι θεσμοί και οι υπηρεσίες υπολειτουργούν και ενώ είναι αδύνατη και αυτή ακόμη η συναναστροφή, πολύ δε περισσότερο ο δημόσιος διάλογος και η διαβούλευση στην κοινωνία, επέλεξε η Πολιτεία να εξαπολύσει κατά της Κρήτης, των ιδιοκτητών γης, των παραγωγών, των κατοίκων κυρίως της ενδοχώρας, αλλά και της κοινωνίας συνολικά, γιατί η αναπτυξιακή υστέρηση και η οικονομική καθίζηση λόγω της αυτονόητης αλληλεξάρτησης μας αφορά όλους, ως κεραυνό τους Δασικούς Χάρτες, που αναρτήθηκαν στο Διαδίκτυο εν μία νυκτί, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, χωρίς προειδοποίηση, χωρίς κανείς να γνωρίζει τι εξελίσσεται και χωρίς να προβλέπεται καμία διαδικασία, ώστε οι Δήμοι και οι πολίτες, πριν την ανάρτηση, να μπορούν να προσκομίσουν τίτλους, αποφάσεις κα στοιχεία, ώστε να μην χαρακτηριστούν ήδη κατά την ανάρτηση οι μη δασικές εκτάσεις ως τέτοιες, προκειμένου να αποφύγουν την ταλαιπωρία και το κόστος της διαδικασίας των αντιρρήσεων και, κυρίως, να μην υποπέσουν χιλιάδες ιδιοκτησίες που καταφανώς δεν είναι δάση ή δασικές εκτάσεις σε καθεστώς ομηρίας επί πολλά χρόνια, με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την αδυναμία αξιοποίησης τους και την ζημία που αυτό θα επιφέρει στην οικονομία και την κοινωνία της Κρήτης.
Αλλά δεν φτάνει που αιφνιδιαστικά, χωρίς προεργασία, χωρίς προειδοποίηση, χωρίς προηγούμενη ακρόαση των ιδιοκτητών και της κοινωνίας, η Διοίκηση πέταξε το μπαλάκι των ευθυνών της στην κοινωνία και αναρτώντας τους Χάρτες μετέθεσε το δυσβάστακτο οικονομικό και ψυχολογικό βάρος σε χιλιάδες ανθρώπους να αποδείξουν ότι δεν είναι ελέφαντες, δηλαδή ότι αμπέλια, ελιές, βοσκότοποι και περιβόλια που κληρονόμησαν από τους προπαππούδες τους τους ανήκουν και τα καλλιεργούν, αλλά με τους Χάρτες αυτούς, που όταν τους είδαμε δεν πιστεύαμε στα μάτια μας, αφού Λιμάνια, Εθνικές Οδοί και κατοικίες δεκαετιών, χαρακτηρίζονται ως Δασικές Εκτάσεις [!!!!!!!!!],κυριολεκτικά εξοργίζει και προκαλεί, γιατί οι Χάρτες αυτοί, που χαρακτηρίζουν την Κρήτη σε ποσοστό άνω του 70% ως δάσος αποτελούν μνημείο προχειρότητας και αυθαιρεσίας, είναι προφανές ότι τα κρατικά όργανα παρέλαβαν και θεώρησαν, δηλαδή πιστοποίησαν την ακρίβεια, Χαρτών,
που μόνον το Κρητικό Πέλαγος δεν χαρακτηρίζουν ως Δάσος!!!! Και, βέβαια, οι ευθύνες για την απαράδεκτη και παράνομη αυτή συμπεριφορά θα αναζητηθούν!!!!
Ευθύς εξ αρχής το μεγάλο ερώτημα στην υπόθεση αυτή, που θα επιστρέψει την Κρήτη πολλές δεκαετίες πίσω και θα φτωχοποιήσει πλήρως χιλιάδες κατοίκους του Νησιού μας, είναι ένα: ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ, ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ Ή ΟΧΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΩΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΤΙΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΩΣ ΔΑΣΗ Ή ΔΑΣΙΚΕΣ;;; Αν δεν απαντηθεί το ερώτημα αυτό, με καθαρότητα, εντιμότητα και σαφήνεια, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΙΣΤΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΠΙΣΤΗ, ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙ “ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ” και άλλων σχετικών που ακούμε αυτές τις μέρες, ΚΑΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΡΥΒΕΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ ΤΟΥΝΕΛ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ, ΑΥΘΑΙΡΕΤΗ ΚΑΙ ΔΟΛΙΑ ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΕΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ, εκτός των δημόσιων υποδομών [δρόμοι, λιμάνια κλπ], των κοινόχρηστων πραγμάτων και των εκτάσεων που απαλλοτρίωσε για κοινωφελείς σκοπούς ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΙΧΕ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ, και γι’ αυτό ακριβώς η Πολιτεία αναγνωρίζει [άρθρο 62 του Ν. 998/1979] ότι στην Κρήτη, όπως και σε άλλες περιοχές της χώρας, δεν υφίσταται τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου, δηλαδή το Δημόσιο πρέπει, όπως και ο ιδιώτης, να αποδείξει την κυριότητά του στην έκταση, την οποία διεκδικεί.
Επειδή, ωστόσο, τις τελευταίες ημέρες, το δεδομένο ότι δεν υφίσταται τεκμήριο κυριότητας του Δημοσίου χρησιμοποιείται κατά κόρον ως καταπραυντικό και ως καραμέλα, προκειμένου να καθησυχαστούν οι πολίτες και να πειστούν ότι δήθεν δεν κινδυνεύουν οι περιουσίες τους, ΓΙΑΤΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΚΑΘΑΡΑ:
- ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΡΗΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΥ, που ακολουθεί την κύρωση των Δασικών Χαρτών και συνδέεται άρρηκτα με αυτούς, ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΛΩΣΕΙ ΩΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΗ ΕΚΤΑΣΗ, ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ [δρόμοι, λιμάνια, ποτάμια κλπ]ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙ, ΝΑΙ Ή ΟΧΙ;;;;;
2.ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΡΗΤΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ , ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΝΤΙΔΙΚΙΑ ΘΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΤΑΙ Η ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΗ, ΟΤΑΝ Ο ΙΔΙΟΣ ΚΑΙ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΝΕΜΕΤΑΙ ΚΑΛΟΠΙΣΤΑ ΕΝΑ ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΟ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ Ή ΑΛΛΟΥΣ ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ ΤΙΤΛΟΣ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ, ΝΑΙ Η ΌΧΙ;;;;
ΓΙΑΤΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΚΑΛΟΠΙΣΤΙΑ ΤΗΣ, ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΝΑ ΔΗΜΕΥΣΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ , ΕΠΕΚΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΛΕΩΣ Ή ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ αρ. 4 του Ν. 3127/2003, ΠΟΥ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΩΣ ΕΞΗΣ:”1. Σε ακίνητο που βρίσκεται μέσα σε σχέδιο πόλεως ή μέσα σε οικισμό που προϋφίσταται του έτους 1923 ή μέσα σε οικισμό κάτω των 2.000 κατοίκων, που έχει οριοθετηθεί, ο νομέας του θεωρείται κύριος έναντι του Δημοσίου εφόσον:
α) νέμεται, μέχρι έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, αδιαταράκτως για δέκα (10) έτη το ακίνητο, με νόμιμο τίτλο από επαχθή αιτία, υπέρ του ιδίου ή του δικαιοπαρόχου του, που έχει καταρτισθεί και μεταγραφεί μετά την 23.2.1945, εκτός εάν κατά την κτήση της νομής βρισκόταν σε κακή πίστη ή
β) νέμεται, μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού, το ακίνητο αδιαταράκτως για χρονικό διάστημα τριάντα (30) ετών, εκτός εάν κατά την κτήση της νομής βρισκόταν σε κακή πίστη. Η διάταξη της περίπτωσης β` εφαρμόζεται για ακίνητο εμβαδού μέχρι 2.000 τ.μ.. Για ενιαίο ακίνητο εμβαδού μεγαλύτερου των 2.000 τ,μ., η διάταξη εφαρμόζεται μόνο εφόσον στο ακίνητο υφίσταται κατά την 31.12.2002 κτίσμα που καλύπτει ποσοστό τουλάχιστον τριάντα τοις εκατό (30%) του ισχύοντος συντελεστή δόμησης στην περιοχή.
Στο χρόνο νομής που ορίζεται στις περιπτώσεις α` και β` προσμετράται και ο χρόνος νομής των δικαιοπαρόχων που διανύθηκε με τις ίδιες προϋποθέσεις. Σε κακή πίστη βρίσκεται ο νομέας, εφόσον δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 1042 του Α.Κ..
- Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου δεν ισχύουν για εκτάσεις που στο σχέδιο πόλης ή στους οικισμούς αποτελούν κοινόχρηστους χώρους ή πάρκα και άλση”.;;;;;;
ΓΙΑΤΙ, προκειμένου να αποδείξει την καλοπιστία της, ΔΕΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡ. 3&5δ, εδ β ΤΟΥ Ν. 998/1979 ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΥΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΤΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΤΙΤΛΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ 23η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1946, που, ως γνωστόν, για ιστορικούς και πρακτικούς λόγους, είναι λιγοστοί;;;;;
Εν ολίγοις, δεν αρκεί και δεν παρέχει καμία ασφάλεια το γεγονός ότι δεν υφίσταται τεκμήριο κυριότητας υπέρ του Δημοσίου, διότι εάν το Ελληνικό Δημόσιο δηλώσει στο Κτηματολόγιο τις χαρακτηριζόμενες ως δασικές εκτάσεις ως ιδιοκτησία του, πρέπει ο πολίτης να προσφύγει στα Δικαστήρια, σε έναν μακροχρόνιο και δαπανηρό δικαστικό αγώνα, στον οποίον υποτίθεται ότι οι αντίδικοι εκκινούν από την ίδια αφετηρία, αλλά που στην πράξη, το Δημόσιο θα προσέρχεται με τον κυρωμένο Δασικό Χάρτη, και ο ιδιώτης πολλές φορές χωρίς τίτλο και με το βάρος να αποδείξει την καλή του πίστη και την επί δεκαετίες νομή του, χωρίς να διευκολύνεται η απόδειξη της χρησικτησίας του, όπως συμβαίνει σήμερα στα εντός σχεδίου πόλεως ή οικισμών ακίνητα.
Χωρίς, λοιπόν, μισόλογα, χωρίς στρογγυλέματα, χωρίς περιστροφές: ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΜΕΣΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΡΗΤΑ ΔΕΣΜΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΛΗΦΘΕΙ, ως όφειλε, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥΣ ΟΤΙ ΔΕΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΟΤΙ ΟΙ ΔΑΣΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΕΥΣΗ ΤΟΥΣ!!!!!!!!
ΚΑΙ, ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ, ΤΟΤΕ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΗΔΗ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΕΙ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΔΗΛΩΣΗΣ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΜΕΝΩΝ ΩΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ;;;;;;
ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΜΠΑΙΖΟΥΝ;;;;;;;;
Καθαρά και ξάστερα: Καμία αναμόρφωση σε επί μέρους ζητήματα για τον χαρακτηρισμό δεν αρκεί, καμία διόρθωση πρόδηλων σφαλμάτων και καμία τεχνική λύση σε δευτερεύοντα προβλήματα δεν θα μας πείσει, ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗ, ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ, ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ, ΑΝ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΕΙ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΤΩΝ ΚΡΗΤΙΚΩΝ, ΑΝ ΔΕΝ
ΜΑΣ ΠΕΙΣΕΙ ΟΤΙ ΣΕΒΕΤΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ, ΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΑΔΩΝ ΜΑΣ, ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ!!!!!!
————————————————————————————————
Αφού, λοιπόν, κατ’ αρχήν και πρώτιστα στο ύψιστο- νομοθετικό- επίπεδο η Πολιτεία ρητά παράσχει τις αυτονόητες διαβεβαιώσεις διά των προτεινόμενων ρυθμίσεων για την προστασία και την αναγνώριση της ιδιοκτησίας των πολιτών της Κρήτης, ακολούθως πρέπει αυτεπάγγελτα, χωρίς μετακύλιση του βάρους, της δαπάνης, της ταλαιπωρίας στην κοινωνία να αναμορφώσει τους προτεινόμενους προς κύρωση Δασικούς Χάρτες κατά τα εξής:
Α .Κύριος άξονας της αναμόρφωσης είναι η θέσπιση ρητού τεκμηρίου περί χαρακτηρισμού μιας έκτασης ως γεωργικής και η αντίστοιχη αυτεπάγγελτη διαμόρφωση του δασικού χάρτη, ήδη κατά την ανάρτησή του και χωρίς οποιαδήποτε διαδικασία αντιρρήσεων, Δικαστηρίων κλπ, όταν πρόκειται για:
- Εκτάσεις με αμπελώνες βάση αμπελουργικού μητρώου και μη αμπελουργικού, που για δικαιολογημένη αιτία δεν έχουν δηλωθεί
2. Εκτάσεις με ελαιώνες βάση ελαιοκομικού μητρώου και μη ελαιοκομικού μητρώου, που για δικαιολογημένη αιτία δεν έχουν δηλωθεί.
3.Εκτάσεις ιδιόκτητες κτηνοτροφικές, βάση ΟΣΔΕ [Ενιαία Ενίσχυση].
4.Εκτάσεις , για τις οποίες έχουν εκδοθεί Πράξεις χαρακτηρισμού και δεν είναι δάση ή δασικές,
5.Εκτάσεις, που έχουν εκχερσωθεί με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή εκτάσεις στις οποίες έχουν εγκριθεί και επιδοτηθεί Σχέδια Βελτίωσης.
6. Εκτάσεις, που έχουν αποδοθεί σε ακτήμονες από το Ταμείο Εφέδρων Πολεμιστών.
7. Εκτάσεις, που συμπεριλαμβάνουν οπορωφόρα δέντρα.
8. Εκτάσεις με καλλιέργειες σιτηρών, κηπευτικών και εσπεριδοειδών.
9. Εκτάσεις που περιέχουν αχινοπόδους, αστιβίδες, αγκαραθιές, σπάρτους, ασπαλάθους και χαμηλή βλάστηση γενικώς, τα οποία δεν πρέπει κατά το Νόμο να χαρακτηρίζονται ως δάση ή δασικές.
10. Εκτάσεις, που καλλιεργούνταν και ένεκα απουσίας των ιδιοκτητών τους εκτός Κρήτης έμειναν πρόσκαιρα ακαλλιέργητες και χαρακτηρίζονται τώρα ως δάσος.
Όλες οι παραπάνω περιπτώσεις να διορθωθούν από Δ.Δ σε Ι.Α.Α (Ιδιόκτητος Αγροτικός Αγρός),κατόπιν αυτοψίας και χωρίς τέλη.
11. Εκτάσεις, που περιέχουν πέτρες ανακατεμένες με αχινοπόδους, αστιβίδες, σπάρτους, ασπαλάθους και άλλα είδη χαμηλής βλάστησης να χαρακτηριστούν από Δ.Δ σε Ι.Χ.Χ
Β. Επιπλέον:
1.Εκτάσεις ιδιόκτητες, που είναι πράγματι Δ.Δ, κατόπιν αυτοψίας, και που περιέχουν α)πρινάρια, β)δρυάδες, γ)πεύκα, δ)κυπαρίσσια, ε)συμπαγές βραχώδεις εκτάσεις που περιέχουν και δέντρα, στ)οτιδήποτε άλλο χαρακτηρίζεται οφθαλμοφανώς και νομίμως δάσος να χαρακτηριστούν Ι.Δ.Δ (Ιδιόκτητο Δάσος) και οποιοσδήποτε άλλος χαρακτηρισμός να φέρει μπροστά το Ι (Ιδιόκτητο),
2.Εκτάσεις ιδιόκτητες που έγιναν δωρεές σε Εκκλησίες, Μοναστήρια και αργότερα σε τοπικές Κοινότητες και Δήμους από τους παππούδες μας για να μην πέσουν στα χέρια των κατακτητών, να φέρουν και αυτές τον χαρακτηρισμό με το Ι (Ιδιόκτητο) μπροστά. Και αυτές οι περιπτώσεις να διορθωθούν χωρίς τέλη.
Γ. Να διασφαλισθεί ρητά, με αντίστοιχη νομοθετική πρόβλεψη, η επιλεξιμότητα των χαρακτηριζόμενων εκτάσεων για την ενεργοποίηση των δικαιωμάτων Ενιαίας Ενίσχυσης κλπ συναφών δικαιωμάτων.
Ένα, λοιπόν, είναι και μπορεί να είναι το αυτονόητο, δίκαιο αίτημα του λαού της Κρήτης απέναντι σε μια τέτοια απρόκλητη επίθεση της Πολιτείας στα δικαιώματα των πολιτών, την Ιστορία και την προοπτική του τόπου μας: η ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΧΑΡΤΩΝ ΚΑΙ Η ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥΣ, ΑΦΟΥ ΠΡΟΗΓΗΘΗΓΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΩΝ ΜΑΣ, ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΚΑΛΗΣ ΠΙΣΤΗΣ, ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΗΣ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ, ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΟΛΙΟΤΗΤΕΣ: ΚΑΜΙΑ ΒΙΑΙΗ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ ΓΗΣ ΜΕ ΟΧΗΜΑ ΤΟΥΣ ΔΑΣΙΚΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΕΚΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΕΙ ΣΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΠΟΥ ΟΡΘΩΝΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ, ΕΝΩΜΕΝΟΙ, ΧΩΡΙΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ, ΤΑΞΙΚΕΣ Ή ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΙΡΕΣΕΙΣ, ΚΑΛΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΥΣ ΤΗΝ ΚΡΗΤΗ!!!!!»