Τα σωστικά συνεργεία που αναζητούν το υποβρύχιο Titan στα βάθη του Ατλαντικού χθες άκουγαν κρότους κάθε 30 λεπτά, σύμφωνα με τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης σχετικά με τις εξελίξεις της έρευνας.
Το Rolling Stone ήταν το πρώτο που ανέφερε την είδηση το βράδυ της Τρίτης και ακολούθησε το CNN, σύμφωνα με το Guardian.
Τέσσερις ώρες μετά, και αφού μπήκαν στην έρευνα περισσότερες συσκευές σόναρ, ακούγονταν ακόμα χτυπήματα, ανέφερε το σημείωμα. Ωστόσο, το σημείωμα δεν ήταν ξεκάθαρο σε ποια χρονική στιγμή της Τρίτης ακούστηκε το χτύπημα και για πόσο διάστημα. Νεότερο σημείωμα που εστάλη το βράδυ της Τρίτης ανέφερε ότι ακούστηκαν κι άλλοι ήχοι, αλλά δεν περιγράφονταν ως «χτύποι».
Καναδικό αεροσκάφος P3 εντόπισε επίσης ένα λευκό ορθογώνιο αντικείμενο στο νερό, σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση. Το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Διάσωσης αναζητά ένα υποβρύχιο τηλεχειριζόμενο όχημα για να βοηθήσει στην έρευνα, σύμφωνα με το υπόμνημα.
Σήμερα Τετάρτη γύρω στις 20:00 τοπική ώρα αναμένεται να φθάσει στο σημείο των ερευνών το γαλλικό σκάφος Atalante εξοπλισμένο με ειδικό βαθυσκάφος – ρομπότ.
Η OceanGate είχε προειδοποίησει για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα
Χθες, το New York Times δημοσίευσε μια επιστολή που γράφτηκε το 2018 από ηγέτες της βιομηχανίας στον τομέα των υποβρυχίων σκαφών, προειδοποιώντας τη Stockton Rush για πιθανά «καταστροφικά» προβλήματα με την ανάπτυξη του Titan. Ο Rush είναι ο δημιουργός του Titan, Διευθύνων Σύμβουλος της OceanGate και ένας από τους πέντε ανθρώπους στο σκάφος που χάθηκε.
Η Marine Technology Society – μια βιομηχανική ομάδα που αποτελείται από «μηχανικούς ωκεανών, τεχνολόγους, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και εκπαιδευτικούς» – εξέφρασε «ανησυχία σχετικά με την ανάπτυξη του Titan και τις προγραμματισμένες αποστολές του Τιτανικού».
Προειδοποίησαν ενάντια στην «τρέχουσα πειραματική προσέγγιση που υιοθετήθηκε από την OceanGate».
Το ζήτημα ήταν εάν το υποβρύχιο Titan θα αξιολογούταν ανεξάρτητα από τις ρυθμιστικές αρχές του κλάδου ή τους αξιολογητές κινδύνου.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά την αποστολή της επιστολής, η OceanGate δημοσίευσε μια ανάρτηση στο blog της εξηγώντας γιατί δεν θα είχε πιστοποίηση το Titan.
Στη δημοσίευση, η εταιρεία αναγνωρίζει ότι η ταξινόμηση διαβεβαιώνει ότι «τα υποβρύχια έχουν σχεδιαστεί, κατασκευαστεί και επιθεωρηθεί σύμφωνα με αποδεκτά πρότυπα», αλλά δεν αναφέρονται «στους χειριστές τέτοιων σκαφών».
Η εταιρεία ανησυχούσε επίσης ότι η διαδικασία ταξινόμησης θα μπορούσε να επιβραδύνει την ανάπτυξη και να λειτουργήσει ως τροχοπέδη στην καινοτομία.
Πηγή: The Guardian – zougla.gr