Σε παλαιότερη συζήτηση στη Βουλή µεταξύ του υφυπουργού Υποδοµών Γιώργου Καραγιάννη και του βουλευτή Ηρακλείου Χάρη Μαµουλάκη κατόπιν ερώτησής του, έγινε αναφορά στον προαστιακό σιδηρόδροµο Ηρακλείου, και στο δεύτερο σε επισκεψιµότητα αεροδρόµιο µετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Xρηματοδότηση μπορεί να γίνει από το Ταμείο Ανάκαμψης ως συνοδό έργο του Νέου Βόρειου Άξονα Κρήτης. Το επιχείρημα που αναφέρθηκε περί επιζήμιας ανταγωνιστικότητας του τρένου ως προς τον νέο ΒΟΑΚ εξουδετερώνεται από το επιτυχημένο παράδειγμα συνύπαρξης οδού και σιδηροδρόμου της Αττικής Οδού. Η ανάγκη αυτή μπορεί να αποδειχθεί με μελέτη σκοπιμότητας, όταν η απόσταση του Ηρακλείου από τον νέο αερολιμένα εκτείνεται στα 35 χιλιόμετρα σε σχέση με τον υφιστάμενο στη Νέα Αλικαρνασσό.
Η μελέτη αυτή πρέπει να γίνει άμεσα, ώστε να κρατηθεί ζώνη διέλευσης για τον σιδηροδρόμο παραλλήλως του νέου οδικού άξονα. Μάλιστα, μπορεί να εξυπηρετεί και την τουριστική κίνηση στα θέρετρα της ανατολικής τουριστικής ζώνης του Ηρακλείου (Γούβες, Χερσόνησος, Μάλια), ενώ θα μπορεί να συνδυαστεί και με το δίκτυο του σύγχρονου τραμ εντός του Ηρακλείου, όπως προβλεπόταν πριν από την Ολυμπιάδα του 2004 (από Κνωσό προς Λιοντάρια και από Παγκρήτιο Στάδιο μέχρι αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»).
Ως έργο, κακώς δεν συμπεριελήφθη στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών τον Ιούνιο του 2019 και καλώς η Περιφέρεια Κρήτης τον επόμενο μήνα έκρινε ότι πρέπει να είναι ενταγμένο στο ΕΣΣΜ, όπως και με τοποθετήσεις τους οι βουλευτές Ηρακλείου Λογιάδης και Κεγκέρογλου από το 2008, καθώς μπορεί να εκτελεστεί ως ΣΔΙΤ με συμμετοχή στην εκμετάλλευση και του συγκοινωνιακού φορέα του ΚΤΕΛ Ηρακλείου.
Eλπίζουμε ο Κρητικός πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να δει θετικά την προοπτική αυτού του έργου, που θα δώσει φτερά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Σταυρουλακης Ευαγγ. Ευστρατιος
Εκπρόσωπος ομάδας Σιδηρόδρομος στην Κρήτη
Πηγή: kathimerini.gr