Ιδιαίτερη μέριμνα για τους μαθητές που πενθούν, που φοιτούν στη Γ’ Λυκείου και σε μεταβατικές τάξεις
Η επαναλειτουργία των σχολείων αποδεικνύεται ένα δύσκολο εγχείρημα καθώς οι ψυχολογικές, μαθησιακές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας για τα παιδιά είναι μεγάλες και πρέπει ν’ αντιμετωπισθούν. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας έστειλε σχετικές οδηγίες στα σχολεία όλων των βαθμίδων τόσο για να διαπιστωθεί η αφομοίωση της ύλης από την πλευρά των μαθητών, όσο και για τη στήριξη των μαθητών, οι οποίοι παρέμειναν για μεγάλο χρονικό διάστημα εκτός σχολικών αιθουσών και τώρα καλούνται να επανέλθουν στους κανονικούς ρυθμούς της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Βασικός στόχος είναι να εντοπισθούν και κατά το δυνατό να αναπληρωθούν τα κενά που έχουν στη διδακτέα ύλη, ώστε να μεταβούν την ερχόμενη χρονιά με επιτυχία στην επόμενη τάξη. Για τους λόγους αυτούς το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο προς τα σχολεία προτείνει κατά την έναρξη των διά ζώσης μαθημάτων, και κατά την κρίση δασκάλων και καθηγητών να δοθεί έμφαση στα παρακάτω:
- Επιλογή, ως επί το πλείστον, δραστηριοτήτων που επικεντρώνουν και ενθαρρύνουν την εμπλοκή και ενεργό συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία.
- Επιλογή δραστηριοτήτων που διευκολύνουν τη διάγνωση της μαθησιακής κατάστασης, δηλαδή των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών καθώς και της ύπαρξης ενδεχόμενων μαθησιακών κενών.
- Επιλογή ανακεφαλαιωτικών δραστηριοτήτων με ιδιαίτερη έμφαση σε κεντρικά σημεία της ύλης τα οποία αναδεικνύονται από τις οδηγίες που δόθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς (αναφορικά με τα μαθήματα στα οποία πραγματοποιήθηκε καταγραφή της ύλης) .
- Ιδιαίτερα, η διαδικασία της διάγνωσης υπόκειται στην κρίση του ο οποίος μπορεί, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσιογνωμία της τάξης του και τις ανάγκες των μαθητών, να επιλέξει μεταξύ εναλλακτικών μεθόδων και εργαλείων εκείνα που θεωρεί τα καταλληλότερα για τον σκοπό αυτό (π.χ. προφορικές ή γραπτές ερωτήσεις, διάλογο, ομαδικές εργασίες, ολιγόλεπτο διαγνωστικό κριτήριο (τεστ), ανακεφαλαιωτικές ασκήσεις, δραστηριότητες από τα εμπλουτισμένα σχολικά εγχειρίδια κ.ά.). Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί τόσο κατά τη διαγνωστική όσο και κατά την ανακεφαλαιωτική διαδικασία για τους μαθητές που το επόμενο σχολικό έτος θα μεταβούν στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα ή στην τάξη ολοκλήρωσης των εγκύκλιων σπουδών τους, ώστε να προετοιμαστούν για τις διαδικασίες που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν κατά το επόμενο διδακτικό έτος.
Πηγή: ethnos.gr