Πέμπτη, 3 Ιουλίου, 2025
e-mesara
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
No Result
View All Result
e-mesara
No Result
View All Result
https://www.matalabeachfestival.org/gr/ https://www.matalabeachfestival.org/gr/ https://www.matalabeachfestival.org/gr/
Home (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Σαν σήμερα το 1991 στο όρος Όρθυς γράφεται η μεγαλύτερη τραγωδία για την Πολεμική Αεροπορία με 63 νεκρούς

Σαν σήμερα το 1991 στο όρος Όρθυς γράφεται η μεγαλύτερη τραγωδία για την Πολεμική Αεροπορία με 63 νεκρούς
Share on Facebook

Την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου του 1991, ένα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, τύπου C-130 με αριθμό 748 απογειώνεται από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, λίγο πριν το μεσημέρι.

Τελικός προορισμός της μοιραίας πτήσης ήταν η Κρήτη, ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΕΘΑ, έπρεπε πρώτα να πάρει προσωπικό από την 111 ΠΜ στην Αγχίαλο, που στη συνέχεια θα μετέφερε στην 115 ΠΜ στα Χανιά και στο Τυμπάκι.

Το πλήρωμα του μοιραίου αεροσκάφους αποτελούνταν από τον επισμηναγό Δημήτρη Μπίνα, που ήταν ο κυβερνήτης, τον συγκυβερνήτη επισμηναγό Αντώνη Τζωρτζακάκη (από τους Βώρους της Μεσαράς), τους ανθυπασπιστές Βασίλη Βαρελά και Μιχάλη Ρούσση και τον σμηναγό Σωκράτη Κάβουρα.

Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση το στίγμα του αεροσκάφους χάνεται από το ραντάρ. Έπειτα από τρεις ημέρες έρευνας, το πρωί της Παρασκευής 8 Φεβρουαρίου κυβερνήτης στρατιωτικού ελικοπτέρου που συμμετείχε στις έρευνες αναγνωρίζει τα συντρίμμια του C-130 στην κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς σε υψόμετρο 1.520.

Κανένας από τους 63 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και σμηνίτες επέζησε της πρόσκρουσης. H δίκη άρχισε έπειτα από τρία χρόνια και εννέα μήνες, στις 4 Νοεμβρίου 1994 στο Αεροδικείο Αθηνών, με μοναδικό κατηγορούμενο – για παράβαση στρατιωτικού καθήκοντος εν καιρώ μερικής επιστράτευσης, για ανθρωποκτονία κατά συρροήν και εξ αμελείας και για καταστροφή αεροπλάνου – τον Επισμηναγό Στέφανο Τίγκα, ο οποίος ήταν υπεύθυνος εναέριας κυκλοφορίας στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου την ημέρα του δυστυχήματος. Ύστερα από μια σύντομη αλλά γεμάτη ένταση δίκη μόλις δύο εβδομάδων, το Αεροδικείο επέβαλε στον απόστρατο πλέον επισμηναγό φυλάκιση δύο ετών με τριετή αναστολή.

Ο κ. Τίγκας πάντως έπειτα από έναν χρόνο και δύο μήνες, στις 19 Ιανουαρίου 1996, κρίθηκε παμψηφεί αθώος από το Διαρκές Αναθεωρητικό Αεροδικείο. Οι συγγενείς των θυμάτων είχαν μιλήσει για δίκη – παρωδία και κατηγόρησαν το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας για απόκρυψη εγγράφων. Το μοιραίο αεροσκάφους της Π.Α. τύπου C-130 με αριθμό 748 είχε απογειωθεί την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991, λίγο πριν από το μεσημέρι, από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής που είχε σχέση με την εμπλοκή της χώρας μας στα γεγονότα του Περσικού.

Ο προορισμός του σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα το ΥΕΘΑ ήταν η Κρήτη, αλλά έπρεπε πρώτα να πάρει προσωπικό από την 111 ΠΜ (Αγχίαλο) που στη συνέχεια θα μετέφερε στην 115 ΠΜ (Χανιά) και στο Τυμπάκι. Το αεροσκάφος βρισκόταν περίπου 38 χιλιόμετρα από την Αγχίαλο, όταν ξαφνικά χάθηκε από το ραντάρ χωρίς προηγουμένως να έχει αναφερθεί κάποιο πρόβλημα από τον κυβερνήτη του επισμηναγό (Ι) Δ. Μπίνα.

Πηγή: defenceline.gr

 

Related Posts

Ιεράπετρα: Συνεχείς αναζωπυρώσεις στην πυρκαγιά – Αγώνας με τον χρόνο και τους ανέμους
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Ιεράπετρα: Συνεχείς αναζωπυρώσεις στην πυρκαγιά – Αγώνας με τον χρόνο και τους ανέμους

03/07/2025
ΓΕΛ Μοιρών: Εκτιμήσεις των μορίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 των υποψηφίων
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

ΓΕΛ Μοιρών: Εκτιμήσεις των μορίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2025 των υποψηφίων

03/07/2025
Πώς θα ήταν η Κρήτη αν είχε πάνω της 8.000.000 πρόβατα
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Πώς θα ήταν η Κρήτη αν είχε πάνω της 8.000.000 πρόβατα

03/07/2025
117 χρόνια από την ανακάλυψη του Δίσκου της Φαιστού
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

117 χρόνια από την ανακάλυψη του Δίσκου της Φαιστού

03/07/2025
Ιεράπετρα – Κόλαση φωτιάς: Πρώτο μέλημα οι άνθρωποι – 500 κάτοικοι και τουρίστες έχουν μεταφερθεί στο κλειστό γυμναστήριο
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Ιεράπετρα – Κόλαση φωτιάς: Πρώτο μέλημα οι άνθρωποι – 500 κάτοικοι και τουρίστες έχουν μεταφερθεί στο κλειστό γυμναστήριο

03/07/2025
Ηράκλειο: Τρεις συλλήψεις για ναρκωτικά
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Ηράκλειο: Τρεις συλλήψεις για ναρκωτικά

02/07/2025
Μεσαρά: Φωτιά σε εξέλιξη και με δυνατό αέρα…
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Μεσαρά: Φωτιά σε εξέλιξη και με δυνατό αέρα…

02/07/2025
Μεσαρά: Αυτός ο τόπος ο υπέροχος και ο ευλογημένος…
(Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ

Μεσαρά: Αυτός ο τόπος ο υπέροχος και ο ευλογημένος…

02/07/2025
Previous Post

1937: Στην Αγία Τριάδα, στο Γεροπόταμο και τα περάσματά του

Next Post

Χαρ. Καπετανάκης: Ένας Μεσαρίτης αφανής αγωνιστής στην Τουρκοκρατία

Next Post
Χαρ. Καπετανάκης: Ένας Μεσαρίτης αφανής αγωνιστής στην Τουρκοκρατία

Χαρ. Καπετανάκης: Ένας Μεσαρίτης αφανής αγωνιστής στην Τουρκοκρατία

  • Αρχείο
  • Επικοινωνία

© All rights reserved 2014 - 2025 | Incited by Aimark Digital Strategy - Development by Intelweb. || ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ || ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • (Α)ΣΧΟΛΙΑΣΤΑ
  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • ΤΟΠΙΚΑ&ΑΛΛΑ
  • ΜΟΝΟΣΤΗΛΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
  • ΑΡΘΡΑ
  • ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΚΡΗΤΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
  • ΑΓΓΕΛΙΕΣ

© All rights reserved 2014 - 2025 | Incited by Aimark Digital Strategy - Development by Intelweb. || ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ || ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ