Σκληρές δηλώσεις κατά του κ. Σπίρτζη για το δρόμο Μεσαρά – Ηράκλειο εξαπέλυσαν τόσο ο κ. Αυγενάκης, όσο και ο κ. Κεγκέρογλου.
Συγκεκριμένα ο Γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας κ. Αυγενάκης αναφέρει:
«Με δεκάδες παρεμβάσεις προς τον αρμόδιο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη, είχα επισημάνει όλο το προηγούμενο διάστημα τις μεγάλες καθυστερήσεις από την ολιγωρία του Υπουργού και των υπηρεσιών, αναφορικά με το δρόμο Ηρακλείου – Μεσαράς.
Ήταν 27 Ιουλίου 2015, όταν σε ερώτησή μου στη Βουλή, καλούσα τον Υπουργό, να πάρει αποφάσεις και να δεσμευτεί για το χρονοδιάγραμμα προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες για το δρόμο Ηρακλείου – Μεσαράς και προειδοποιούσα ότι εάν δεν κινηθεί ταχύτατα, θα κληθούμε να καταβάλουμε όλα τα χρήματα του έργου.
Σήμερα αυτοί οι φόβοι, επιβεβαιώνονται.
Τότε ο κ. Χ. Σπίρτζης μας κατηγορούσε ότι είμαστε το παλιό. Τώρα τρέχει να προλάβει!
Επισκέφθηκε το εργοτάξιο, αφού έκλεισε τρεισήμισι χρόνια Υπουργός, για να μας πει τι αλήθεια; Αυτό που του λέγαμε από το 2015;
Ωστόσο, πέραν της κριτικής που υποχρεούμαστε να ασκούμε, αυτό που σήμερα προέχει είναι να συμβάλουμε όλοι ώστε να ολοκληρωθούν οι εναπομείνασες εργασίες και να μην κινδυνεύσει το έργο».
Στη δήλωσή του ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Βασίλης Κεγκέρογλου σημειώνει:
«Η τελική φάση του έργου Ηράκλειο-Μεσαρά θα είχε παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017, αν δεν υπήρχε η πολιτική καθυστέρηση της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών, κατά 20 τουλάχιστον μήνες.
Ο χρόνος αλλά και αυτή καθ’ αυτή η υλοποίηση σημαντικών έργων ακόμη και μετά τη μελέτη και διασφάλιση της χρηματοδότησης τους, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, χωρίς να υπάρχουν πάντα ασφαλιστικές δικλείδες για την αποτροπή των καθυστερήσεων.
Υπάρχουν και έργα, όπως ο δρόμος Ηράκλειο-Μεσαρά, στον οποίο όλα σχεδόν έχουν συμπέσει και συμβεί ταυτόχρονα, ώστε ο χρόνος υλοποίησης συνεχώς να αυξάνεται.
Από τις καθυστερήσεις στο σχεδιασμό και τη μελέτη μέχρι τη διακύμανση στη χρηματοδότηση με ευθύνη Υπουργείων και φορέων καθώς και τα μεγάλα τεχνικά προβλήματα, χωρίς βέβαια να λείπουν και οι ασυνέπειες των αναδόχων.
Το 2012-2015 στην τελευταία εργολαβία που θα ολοκλήρωνε το έργο, είχαμε πράγματι μεγάλα τεχνικά προβλήματα, που μαζί με τα διάφορα άλλα κατέστησαν αναγκαία μια νέα τελική εργολαβία, που θα περιελάβανε τις ουρές όλων των προηγούμενων και θα ολοκλήρωνε το έργο.
Πράγματι, όπως είναι γνωστό, ο διαγωνισμός έγινε το 2014, στον οποίο πήραν μέρος, πάνω από δέκα εταιρείες.
Μετά την ανάδειξη της μειοδότριας εταιρείας, αυτή καταγγέλθηκε από άλλη ως μη νόμιμη και το έργο δεν ανατέθηκε στη πρώτη.
Από τους πρώτους μήνες του 2015 ζητήσαμε από τον Υπουργό Υποδομών να λύσει το θέμα και να αναθέσει το έργο κατά το νόμο, προκειμένου να εκτελεστεί το συντομότερο δυνατό και να μην έχουμε πρόβλημα με τη χρηματοδότηση του από το ΕΣΠΑ.
Παρά τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις (7 επίκαιρες και 4 απλές ερωτήσεις), οι Υπουργοί Υποδομών αδιαφόρησαν από το 2015, αφήνοντας το θέμα να εξελιχθεί ως διένεξη των εταιρειών ενώ υπήρχε η νόμιμη δυνατότητα του Υπουργού να ενεργήσει με βάση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή και άλλες γνωμοδοτήσεις κατά νόμο.
Η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών άφησε να χαθεί άπρακτος χρόνος 20 και πλέον μηνών που οδήγησε στη καθυστερημένη υπογραφή της σύμβασης με τον 2ο ανάδοχο, στις 27 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ του 2016, 20-21 μήνες μετά.
Η ανάθεση λοιπόν του έργου θα μπορούσε να έχει γίνει τον Φεβρουάριο ή το πολύ το Μάρτιο του 2015 και με το χρονοδιάγραμμα των 30 μηνών που δόθηκε, το έργο να έχει περατωθεί από τον Αύγουστο του 2017, αφού δεν υπήρχε κανένα άλλο πρόβλημα τεχνικό ή χρηματοδοτικό, παρά μόνο η 20μηνη αδράνεια της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών».