Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπ/σης Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ» καταθέτει τα ακόλουθα σχετικά με την βαθμολογία Α΄ τριμήνου: Η απόφαση της κυβέρνησης για το κλείσιμο των σχολείων και την παράταση της αναστολής λειτουργίας τους αποδεικνύει περίτρανα την αποκλειστική πολιτική της ευθύνη για το ότι δεν πάρθηκε ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για τη λειτουργία τους με όρους υγιεινής και ασφάλειας, ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας. Η εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) έχει καταθέσει τα αιτήματα και τις προτάσεις της (έως 15 μαθητές ανά τμήμα, εξεύρεση αιθουσών, προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού, σχολιατρική υπηρεσία, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, επαρκές υγειονομικό υλικό, κ.ά) από την αρχή της πανδημίας , τον Μάρτη του 2020. Η απάντηση της κυβέρνησης σε όλα αυτά ήταν η «μάσκα γίγαντας» και το «παγουρίνο νάνος» ως μοναδικό μέτρο προστασίας, η νομοθέτηση της αύξησης των μαθητών ανά τάξη και η βία, ο αυταρχισμός και η καταστολή απέναντι στις μαθητικές κινητοποιήσεις, απέναντι σε εκπαιδευτικούς και γονείς.
Την ώρα που στα Δημοτικά σχολεία & Νηπιαγωγεία της Μεσαράς 326 παιδιά βρίσκονται εκτός τηλεκπαίδευσης, πολλά παιδιά βρίσκονται χωρίς ηλεκτρονική συσκευή, άλλα παιδιά που διαθέτουν μονάχα ένα κινητό τηλέφωνο για την επαφή τους με το σχολείο, για τα παιδιά που δεν διαθέτουν ικανοποιητική τηλεφωνική σύνδεση, για τα παιδιά που δεν έχουν γονείς γνώστες της τεχνολογίας να λύνουν εύκολα και γρήγορα τα προβλήματα που κάθε τόσο παρουσιάζονται, για τα παιδιά που δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει, όταν δυσκολεύονται σε μια άσκηση ή σε μια εργασία, για τα παιδιά που δεν συνήθισαν την ψύχρα της απομόνωσης μπροστά σε μια οθόνη, για τα παιδιά που βλέπουν τους/τις δασκάλους/-ες τους να παιδεύονται ακόμη προσπαθώντας να κάνουν ελκυστικό μάθημα μ’ ένα άγνωστο και απαιτητικό εργαλείο, την στιγμή που το υπουργείο Παιδείας δεν προσφέρει ούτε ειδικό αναλυτικό πρόγραμμα ούτε ειδικό διδακτικό υλικό, για τα παιδιά που χρειάζονται το σχολείο περισσότερο από τα υπόλοιπα. Το σύστημα της τηλεκπαίδευσης σχεδόν καθημερινά καταρρέει και οι ταξικές ανισότητες ολοένα και διευρύνονται.
Έτσι, φτάνοντας στο τέλος του 1ου τριμήνου αρκετοί συνάδελφοι αναρωτιούνται πώς μπορούμε να βάλουμε βαθμούς όταν από όσα ζητούσαμε τίποτα δεν έγινε πράξη… Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αναγνωρίσει ότι τα σχολεία μας βρίσκονται σε κατάσταση εξαίρεσης.
Για τους εκπαιδευτικούς που δίνουν τον καθημερινό αγώνα να κρατήσουν επαφή με τους μαθητές τους, για αυτούς που ψάχνουν λύση σε όλα τα λειτουργικά προβλήματα, σε αυτούς που έρχονται για ακόμα μια φορά να καλύψουν τα κενά και τις ελλείψεις της πολιτείας, στους εκπαιδευτικούς που για ώρες ετοιμάζουν το μάθημα τους προκειμένου να το κάνουν ελκυστικό για τους μαθητές και να μην τους χάσουν από την καθημερινή παρακολούθηση, για αυτούς που αυτοεπιμορφώνονται όταν το Υπουργείο αδιαφορεί ,για αυτούς που τόσα χρόνια σηκώνουν το σχολείο στην πλάτη τους και το σχολείο δουλεύει με το φιλότιμό τους, για όσους αναπληρώνουν τα μαθήματα εκτός ωραρίου προκειμένου να βοηθήσουν μαθητές που έχασαν μαθήματα εξαιτίας των ελλείψεων υλικοτεχνικών υποδομών, για όσους σκαρφίζονται κάθε τρόπο και χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τους μαθητές τους και την οικογένεια τους.
Για τις οικογένειες που στερήθηκαν προκείμενου να αγοράσουν συσκευή για ναν μην χάνει το παιδί το μάθημα του, για όσους γονείς πασχίζουν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, για όλες τις οικογένειες που αισθάνονται ανήμπορες να βοηθήσουν τα παιδιά τους, για όσους γονείς αφιέρωσαν τόσο χρόνο και κόπο για να μάθουν προκειμένου να βοηθήσουν τα παιδιά τους να μάθουν.
Για όλα αυτά και για άλλα τόσα που ζούμε στον αγώνα και την αγωνία της τηλε-εκπαίδευσης, καλούμε το υπουργείο Παιδείας ν’ αφήσει στην άκρη τη βαθμολογία του πρώτου τριμήνου της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Το παιδαγωγικά αμφιλεγόμενο μέσο της βαθμολογίας στις συνθήκες που ζούμε μπορεί να γίνει μέσο περαιτέρω διεύρυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Την αρμόζουσα επιβράβευση και την ενθάρρυνση που χρειάζεται θα τη δώσουμε καλύτερα στους μαθητές μας, χωρίς την υποτιθέμενη ισονομία των βαθμών.
Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να λάβει υπόψιν του όλους τους προβληματισμούς μας και να επιληφθεί άμεσα του θέματος.