Ενέκρινε το Υπουργείο Υποδομών το τεχνικό σχέδιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, σε σχέση με την αποκατάσταση του δρόμου της Μεσσαράς που έχει υποστεί σοβαρότατη καθίζηση. Σειρά έχει τώρα το Υπουργείο Ανάπτυξης, που θα πρέπει να δώσει το «πράσινο φως», προκειμένου να ξεκινήσουν οι προβλεπόμενες εργασίες με τις οποίες αναμένεται να προχωρήσει η μετατόπιση του δρόμου 500μ. πριν την είσοδο του κόμβου της Μεσσαράς.
Η χρηματοδότηση του σχεδίου αποκατάστασης του δρόμου όπως έχει διαμορφωθεί από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης, ξεπερνά τα 4 εκατ. ευρώ και προβλέπει την ανάθεση μελετών αλλά και έργων που θα δώσουν λύση στην αποκατάσταση του σοβαρότατου προβλήματος που ναρκοθετεί την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Όπως είναι γνωστό, ο δρόμος στο συγκεκριμένο σημείο έχει υποστεί σοβαρότατη καθίζηση και, προκειμένου να ελεγχθεί, προβλέπεται η τοποθέτηση ειδικής πασσαλοστοιχίας ώστε να μπει φρένο στο εν εξελίξει φαινόμενο της μετακίνησης των εδαφών. Η διοίκηση του Οργανισμού έχει εκφράσει σε όλους τους τόνους την αγωνία της τα έργα να αρχίσουν όσο το δυνατό ταχύτερα, ώστε στους πρώτους μήνες του νέου έτους να έχουν ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, αυτό το οποίο θέλει να προλάβει η διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης είναι να μην υπάρξουν καθυστερήσεις και να έχει γίνει αποκατάσταση του προβλήματος πριν να αρχίσουν οι βροχές της χειμερινής περιόδου, διότι στην περίπτωση που αυτό δεν συμβεί, τότε θα έχουμε μεγάλη επιβάρυνση των φαινομένων μετατόπισης των εδαφών πράγμα που σημαίνει ότι κινδυνεύει να πέσει ο δρόμος…
Όπως εξηγεί στην «Π» ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Εργων του Οργανισμού κ. Γιώργος Αγαπάκης, για να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα που έχει εντοπιστεί θα πρέπει να ανατεθούν κάποιες βασικές μελέτες που αφορούν στον τρόπο διαχείρισης των κατολισθήσεων της Αγίας Βαρβάρας. Ειδικότερα, όπως τονίζει, υπάρχουν σχεδιασμοί σε δύο επίπεδα. Τα άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν και τα μακροπρόθεσμα.
Σε ό,τι αφορά στα άμεσα μέτρα που θέλουμε να έχουν ολοκληρωθεί ως το τέλος του Φεβρουαρίου, έχουν ένα κόστος της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει τη μεταφορά του υφιστάμενου δρόμου 500 μ. λίγο πριν από την είσοδο του κόμβου της Μεσσαράς, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου όπου έχει καταγραφεί και το βαρύ πρόβλημα των κατολισθήσεων.
Στο σημείο αυτό προβλέπεται η μετακίνηση του δρόμου 10 μέτρα ανατολικότερα ώστε να απομακρυνθεί η κίνηση των οχημάτων από την εστία των κατολισθήσεων. Παράλληλα, προβλέπεται στο επίμαχο σημείο που εντοπίζονται οι μετακινήσεις εδαφών η ανάπτυξη πασσαλοτοιχίας, ώστε να ελεγχθεί το πρόβλημα των κατολισθήσεων.
Ωστόσο, όπως εξηγεί ο κ. Αγαπάκης, τα παραπάνω είναι τα άμεσα έργα που είναι ανάγκη να δρομολογηθούν για να αποφύγουμε τα χειρότερα, όμως είναι φανερό ότι θα απαιτηθεί να υπάρξουν μόνιμες λύσεις σε ό,τι αφορά την οριστική επίλυση της μετακίνησης των εδαφών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το πρόβλημα των κατολισθήσεων είναι ένα εν εξελίξει γεωλογικό φαινόμενο το οποίο απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και έλεγχο λόγω της ποιότητας των εδαφών, που είναι σαθρά και ασταθή και εμφανίζονται συχνά προβλήματα μετακινήσεων. Οι βροχές της περσυνής χρονιάς λειτούργησαν ως πρόβα τζενεράλε σε σχέση με τις αντοχές που ανέδειξαν τα ευάλωτα σημεία του δικτύου.
Πηγή: patris.gr