Μέσα στο πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρονιάς αναμένεται να δημοπρατηθεί το μεγάλο έργο της αποκατάστασης του πρανούς 250 μέτρα πριν από τη σήραγγα του Απομαρμά στον δρόμο της Μεσαράς, όπου διαπιστώθηκε ότι μετά την έντονη σεισμική δραστηριότητα των τελευταίων μηνών τα εδάφη στο συγκεκριμένο σημείο μετακινήθηκαν κατά επτά πόντους.
Ήδη έχουν σταλεί στο αρμόδιο υπουργείο οι σχετικές μελέτες και παράλληλα αναζητείται η πηγή χρηματοδότησής τους που θα καλύψει το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ, ώστε το έργο να τρέξει με τη διαδικασία του επείγοντος λόγω της δύσκολης κατάστασης που έχει δημιουργηθεί και απαιτεί την άμεση λήψη μέτρων.
Αυτό τονίζει ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Ο.Α.Κ. κ. Γιώργος Αγαπάκης με δηλώσεις του στην «Π» ο οποίος σημειώνει ότι κατά μήκος του πρανούς θα γίνουν διαφορετικά είδη εργασιών αφενός για την αντιστήριξη του με πασσαλοστοιχία και αφετέρου για την υδρομάστευση του νερού τα οποία επιταχύνουν την ολίσθηση των εδαφών. Ο ίδιος σημειώνει ότι το έργο θα είναι πολυδάπανο διότι απαιτεί ενισχυμένη αντιστήριξη στο επίμαχο σημείο καθώς η περιοχή έχει νερά, άρα απαιτείται να γίνουν βαριές κατασκευές.
Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, οι εργασίες που θα γίνουν για την αντιστήριξη του πρανούς δεν θα επηρεάσουν την κίνηση των οχημάτων και η κυκλοφορία θα διεξάγεται κανονικά.
Όπως είναι γνωστό, το επίμαχο σημείο είναι στο «κόκκινο», καθώς πριν από μια εξαετία διαπιστώθηκε μια αστοχία σε επίπεδο μικρής κατολίσθησης, με αποτέλεσμα όλη η περιοχή να μπει στο επίκεντρο της μελέτης και της εντατικής παρακολούθησης του φαινομένου. Το πρόβλημα δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις και μάλιστα δεν είναι ορατή η κατολίσθηση, καθώς υπάρχει ένα πολύ μεγάλο επίχωμα και στο πρανές πριν την είσοδο της σήραγγας Απομαρμά.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ευρύτερη περιοχή έχει ανοικτά ζητήματα κατολισθήσεων, καθώς τα εδάφη είναι ένας συνδυασμός μαργών και γύψου και όταν εμποτιστούν και με νερό η κατάσταση γίνεται εξαιρετικά δύσκολη. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται μια εργολαβία – «σκούπα», στην οποία θα περιληφθούν έργα αποκατάστασης σε όλα τα ευάλωτα σημεία όπως επίσης και όλα τα άλλα προβλεπόμενα έργα που μέχρι στιγμής δεν έχουν εκτελεστεί.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης στη δεύτερη συμπληρωματική εργολαβία η οποία θα ενταχθεί η δημιουργία του προβλεπόμενου κόμβου στην έξοδο του δρόμου της Μεσαράς προς τις Μοίρες, όπως επίσης και η δημιουργία του κόμβου του Πανασού και παράπλευρων δικτύων που είναι απαραίτητα για την καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής.
Ανατέθηκε η μελέτη για την παράκαμψη που θα γίνει στο σημείο που βρέθηκαν τα αρχαία
Ο εντοπισμός των αρχαίων στην είσοδο της Αγίας Βαρβάρας στο σημείο που βρίσκεται ναός του Αγίου Γεωργίου, άλλαξε τα δεδομένα σε σχέση με τη χάραξη του δρόμου. Έτσι, ενώ σε πρώτη φάση ο σχεδιασμός προέβλεπε την καθαίρεση σε ό,τι υπήρχε πάνω από το έδαφος προκειμένου να προχωρήσει ο δρόμος, στην πορεία τα σχέδια άλλαξαν.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αρμόδιας αρχαιολογικής υπηρεσίας, τα ευρήματα που εντοπίστηκαν θα πρέπει να παραμείνουν ανέγγιχτα, το οποίο σημαίνει ότι για να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να γίνει μια παράκαμψη. Όπως τονίζει ο κ. Αγαπάκης, έγινε η ανάθεση της σχετικής μελέτης που πρέπει να προηγηθεί και εκτιμάται ότι σε ένα πεντάμηνο θα μπορούμε τα έχουμε το πρώτο παραδοτέο υλικό.
Πηγή: patris.gr