Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα των Αρχαίων.
Γενικός Σχολιασμός:
Τα θέματα σε γενικές γραμμές μπορούν να χαρακτηριστούν βατά για τους σωστά προετοιμασμένους υποψηφίους. Αξίζει να σημειωθεί, η πληθώρα των θεμάτων, οπότε χρειαζόταν σωστή διαχείριση του χρόνου.
Διδαγμένο Κείμενο
Α.1 α)Καθιερωμένη άσκηση κατανόησης του κειμένου, η οποία ζητούσε, οι μαθητές να χαρακτηρίσουν ως σωστό ή λάθος αποσπάσματα του διδαγμένου κειμένου. Δεν απαιτούνταν κειμενοκεντρική τεκμηρίωση. Χαρακτηρίζεται απλή.
Α1 β) Άσκηση αντιστοίχησης, χωρίς καμία δυσκολία.
Β1) Ερμηνευτική άσκηση, η οποία απαιτούσε την καλή γνώση των αντίστοιχων σχολίων του σχολικού εγχειριδίου. Το ερώτημα ήταν διπλό και ξεκάθαρο ως προς τη διατύπωση. Αφορούσε την άποψη του Αριστοτέλη, για τον ρόλο της φύσης και του λόγου στον χαρακτηρισμό του ανθρώπου ως πολιτικού όντος.
Β2)Ξεκάθαρη διατύπωση και για αυτή την ερμηνευτική άσκηση, η οποία ζητούσε από τους μαθητές να ανακαλέσουν στην μνήμη τους τα αντίστοιχα σχόλια του βιβλίου. Το ζητούμενο ήταν διπλό και αφορούσε τον τρόπο που ο Επίκτητος παρουσιάζει τον άνθρωπο της εποχής του και τον ρόλο που αυτός έχει στον κόσμο. Ο εντοπισμός γλωσσικών επιλογών εναρμονίζονταν με τις διατυπώσεις των τελευταίων χρόνων.
Β3 και Β4) Οι ασκήσεις εισαγωγής και λεξιλογίου ήταν αναμενόμενες, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Β5)Το παράλληλο κείμενο ήταν σύντομης έκτασης κι απαιτούσε προσεκτική μελέτη. Η αντιπαραβολή των δύο αποσπασμάτων απαιτούσε την αφαιρετική ικανότητα του μαθητή. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές είναι δυνατό να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.
Αδίδακτο Κείμενο
Γ1) Οι μαθητές καλούνταν να μεταφράσουν ένα απόσπασμα από το έργο του Θουκυδίδη (Α121, 1-4), το οποίο αφορούσε τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Ως γνωστόν ο Θουκυδίδης χαρακτηρίζεται για το βάθος της σκέψης του, όμως το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία.
Γ2) Οι υποψήφιοι καλούνταν να απαντήσουν στοχευμένα σε ερώτηση κατανόησης (οι λόγοι για τους οποίους οι Κορίνθιοι υποστηρίζουν ότι θα νικήσουν τους Αθηναίους) με παραπομπές στο κείμενο.
Γ3 α,β) Αναμενόμενες ασκήσεις γραμματικής. Απαιτείται προσοχή στις εκφωνήσεις.
Γ4 α, β) Οι ασκήσεις του συντακτικού δεν χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη δυσκολία, απλώς απαιτείται προσοχή κατά την μετατροπή του ευθύ λόγου σε πλάγιο στο φαινόμενο της ταυτοπροσωπίας.
Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:
Ζαχαριουδάκη Ελένη
Καλλέργη Εύα
Κυδωνάκη Μαριρένα
Φανουράκη Χαρούλα
Χατζηδάκη Μαρία
Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022
Οι εγγραφές συνεχίζονται..
Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος
..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη..