Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων στην Φυσική Προσανατολισμού

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι φυσικοί  του Εκπαιδευτικού Ομίλου “Πράξη & Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Φυσικής Προσανατολισμού.

Τα σημερινά θέματα της Φυσικής καλύπτουν το σύνολο της ύλης, με σαφήνεια στις εκφωνήσεις και καλή διαβάθμιση ως προς τη δυσκολία. Κατά την επίλυση χρειαζόταν προσοχή από τους μαθητές για να αποφευχθούν οι παγίδες. Σε γενικές γραμμές, όμως τα θέματα βασίζονταν σε γνωστές μεθοδολογίες και ασκήσεις που έχουν λυθεί πολλές φορές στην τάξη.

Ιδιαίτερη προσοχή ήθελε η συνδεσμολογία του Γ θέματος, από την ύλη της Β’ Λυκείου που όμως δεν εξετάζεται, και τα ερωτήματα Δ2 και Δ3 του τελευταίου θέματος σχετικά με την στροφορμή και το ρυθμό μεταβολής της στροφορμής του στερεού σώματος. 

Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φυσικής:

Γιατρομανωλάκης Γιάννης

Χατζάκη Ελένη

Μανιδάκης Μανώλης

 

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων της Ιστορίας Προσανατολισμού

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Ιστορίας Προσανατολισμού, του τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών.

Σήμερα, οι μαθητές και οι  μαθήτριες του τομέα των Ανθρωπιστικών σπουδών, εξετάστηκαν στο μάθημα της Ιστορίας. Τα θέματα, μπορούν να χαρακτηριστούν βατά, αναμένομενα και χωρίς «παγίδες» για έναν υποψήφιο, που έχει μελετήσει ορθά.

Σημαντικό να αναφερθεί είναι ότι έγινε προσπάθεια να καλυφθεί ένα μεγάλο μέρος της ύλης. Πιο συγκεκριμένα, οι εκφωνήσεις ήταν σαφείς. Τέλος, στις πηγές οι μαθητές και οι μαθήτριες χρειαζόταν να είναι προσεκτικοί στην σύνθεση των πληροφοριών, επιστρατεύοντας την κριτική τους ικανότητα. 

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Καλλέργη Εύα

Κυδωνάκη Μαριρένα

Φανουράκη Χαρούλα

Χατζηδάκη Μαρία

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη..

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022! Σχολιασμός θεμάτων στην Οικονομία Προσανατολισμού (Α.Ο.Θ.)

1 λεπτά ανάγνωσης

Η καθηγήτρια Οικονομίας του Εκπαιδευτικού Ομίλου “Πράξη & Πρόοδος” Ντισπυράκη Πελαγία σχολιάζει τα σημερινά θέματα της Οικονομίας Προσανατολισμού.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα της Οικονομίας στα οποία εξετάστηκαν σήμερα οι μαθητές της κατεύθυνσης Οικονομίας και Πληροφορικής, μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας, πιο απαιτητικά σε σχέση με τα περσινά και κλιμακούμενης δυσκολίας.

Θέμα Α:

Οι ερωτήσεις με τη μορφή πολλαπλής επιλογής απαιτούσαν γνώσεις και εξάσκηση.

Θέμα Β:

Η θεωρία ήταν αναμενόμενη και αφορούσε το κεφάλαιο 9, τα είδη της ανεργίας και της συνέπειες της.

Θέμα Γ:

Οι μαθητές εξετάστηκαν σε άσκηση του πρώτου κεφαλαίου, όπου απαιτούσε προσοχή στις πράξεις. Ιδιαίτερη προσοχή ήθελε το Γ5 ερώτημα που συνδυάστηκε με θεωρία από το 9ο κεφάλαιο.

Θέμα Δ:

Ζητήθηκε μια απαιτητική άσκηση του 5ου κεφαλαίου, όπου συνδύαζε γνώσεις του 2ου και του 4ου κεφαλαίου.

Σχολιασμός Θεμάτων:

Ντισπυράκη Πελαγία

Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Οικονομίας:

Ντισπυράκη Πελαγία

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων των Λατινικών

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα των Λατινικών του Γενικού Λυκείου.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα των Λατινικών στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι του τομέα των Ανθρωπιστικών Επιστημών κρίνονται ιδιαιτέρως βατά και ευκολότερα από τα αναμενόμενα.

Θέμα Β:

Το θέμα Β1 της εισαγωγής και το θέμα Β2 των ετυμολογικών δεν έκρυβαν δυσκολίες ακόμη και για μέτρια προετοιμασμένους μαθητές.

Θέμα Γ:

Οι ασκήσεις Γ1 και Γ2 της γραμματικής δεν κάλυπταν όλο το εύρος της ύλης.

Θέμα Δ:

Οι ασκήσεις συντακτικού ήταν λιγότερες σε σχέση με  παλαιότερα χρόνια και χωρίς να απαιτούν ιδιαίτερη εμβάθυνση στη θεωρία. Γενικά, ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε με ευκολία να πετύχει το άριστα.

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Καλλέργη Εύα

Κυδωνάκη Μαριρένα

Φανουράκη Χαρούλα

Χατζηδάκη Μαρία

 

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη..

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

1 λεπτά ανάγνωσης

Γενικό Σχόλιο:

Τα σημερινά θέματα (08.06.2022) στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και δεν είχαν ιδιαίτερες παγίδες. Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης, ιδιαίτερα από τα νέα κεφάλαια. Χαρακτηρίζονται γενικά πιο απαιτητικά από τα δύο προηγούμενα χρόνια. Οι σωστά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα μπορούσαν να αριστεύσουν.

Αναλυτικά:

Θέμα Α:

Θεωρία απλή και αναμενόμενη, κυρίως από τα νέα τμήματα της ύλης με ελάχιστες μονάδες σε ερωτήσεις ανάπτυξης.

Θέμα Β:

Στο Β1 η συμπλήρωση κενών χαρακτηρίζεται ως δύσκολο θέμα και απαιτεί προσεκτική κατανόηση της εκφώνησης. Το Β2 χαρακτηρίζεται αρκετά βατό.

Θέμα Γ:

Άσκηση δομής επανάληψης με άγνωστο αριθμό επαναλήψεων και βασικές επεξεργασίες με χρήση συνάρτησης. Απαιτούσε καλή εμπέδωση της ύλης από τους υποψηφίους και ο βαθμός δυσκολίας κρίνεται υψηλός.

Θέμα Δ:

Άσκηση με χρήση και επεξεργασία πινάκων (άθροισμα ανά γραμμή, ταξινόμηση με ισοβαθμία). Απαιτούσε προσοχή στην εισαγωγή δεδομένων στον πίνακα ΒΑΘ. Σχετικά βατό θέμα.

Αξιολόγηση θεμάτων:

Μυρτάκης Μιχάλης

 

Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Πληροφορικής:

Μυρτάκης Μιχάλης

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

 

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων της Χημείας Προσανατολισμού

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι χημικοί του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Χημείας Προσανατολισμού.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα της Χημείας, στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι μαθητές και μαθήτριες της θετικής κατεύθυνσης μπορούν να χαρακτηριστούν μέτριας δυσκολίας. Με άλλα λόγια, ήταν σαφώς διατυπωμένα, με τα πιο απαιτητικά ερωτήματα να βρίσκονται στο τελευταίο θέμα. Τα θέματα κάλυπταν το σύνολο της ύλης με εξαίρεση τη θερμοχημεία, όπου χρειαζόταν σε ελάχιστα σημεία.

Θέμα Β:

Το ερώτημα Β4, είχε ασυνήθιστη διατύπωση όμως, ήταν σαφώς διατυπωμένο.

Θέμα Γ:

Στο συγκεκριμένο θέμα, εξετάστηκαν βασικές μεθοδολογίες οξειδοαναγωγής, χημικής ισορροπίας και χημικής κινητικής αντίστοιχα, στο πνεύμα των ασκήσεων που βρίσκονται στο  σχολικό βιβλίο.

Θέμα Δ: Ήταν απαιτητικό, με ασκήσεις που απαιτούσαν εμβάθυνση και σωστή προετοιμασία των υποψηφίων, ώστε να υπάρξει και η αντίστοιχη κλιμάκωση της βαθμολογίας. Πολύ σημαντικό να αναφερθεί είναι ότι τα άριστα γραπτά προβλέπεται ότι  θα είναι ελάχιστα.

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Χημείας:

Δασκαλάκη Χάρις

Βογιατζάκη Μαρία

 

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

 

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται…

 

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων Μαθηματικών του Γενικού Λυκείου

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι μαθηματικοί του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών του Γενικού Λυκείου.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Η Επιτροπή δεν έλαβε υπόψιν της την τηλεκπαίδευση των δύο τελευταίων ετών. Τα θέματα ήταν απαιτητικά και δεν υπήρχε σωστή διαβάθμιση, καθώς οι δυσκολίες ξεκινούσαν από το θέμα Β.

Θέμα Α:

Θεωρία, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

Θέμα Β:

Άσκηση του πρώτου κεφαλαίου που σε ορισμένα σημεία απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή από τους υποψηφίους.

Θέμα Γ:

Τα ερωτήματα Γ1 και Γ2 ήταν φυσιολογικά ενώ τα Γ3 και Γ4 ήταν αυξημένου βαθμού δυσκολίας.

 Θέμα Δ:

Θέμα που στο σύνολο του απευθυνόταν σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές. Τα ερωτήματα Δ3 και Δ4 δυσκόλεψαν και τους άριστους.

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Μαθηματικών:

Καλαϊτζάκης Γιώργος

Μαθιουδάκης Άγγελος

Μπαριτάκη Σοφία

Μυρτάκης Μιχάλης

Δραγατσίκης Στέργιος

Τσαγκαράκη Εύα

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων Αρχαίων Ελληνικών

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα των Αρχαίων.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα σε γενικές γραμμές μπορούν να χαρακτηριστούν βατά για τους σωστά προετοιμασμένους υποψηφίους. Αξίζει να σημειωθεί, η πληθώρα των θεμάτων, οπότε χρειαζόταν σωστή διαχείριση του χρόνου.

Διδαγμένο Κείμενο

Α.1 α)Καθιερωμένη άσκηση κατανόησης του κειμένου, η οποία ζητούσε, οι μαθητές να χαρακτηρίσουν ως σωστό ή λάθος αποσπάσματα του διδαγμένου κειμένου. Δεν απαιτούνταν κειμενοκεντρική τεκμηρίωση. Χαρακτηρίζεται απλή.

Α1 β) Άσκηση αντιστοίχησης, χωρίς καμία δυσκολία.

Β1) Ερμηνευτική άσκηση, η οποία απαιτούσε την καλή γνώση των αντίστοιχων σχολίων του σχολικού εγχειριδίου. Το ερώτημα ήταν διπλό και ξεκάθαρο ως προς τη διατύπωση. Αφορούσε την άποψη  του Αριστοτέλη, για τον ρόλο της φύσης και του λόγου στον χαρακτηρισμό του ανθρώπου ως πολιτικού όντος.

Β2)Ξεκάθαρη διατύπωση και για αυτή την ερμηνευτική άσκηση, η οποία ζητούσε από τους μαθητές να ανακαλέσουν στην μνήμη τους τα αντίστοιχα σχόλια του βιβλίου. Το ζητούμενο ήταν διπλό και αφορούσε τον τρόπο που ο Επίκτητος παρουσιάζει τον άνθρωπο της εποχής του και τον ρόλο που αυτός έχει στον κόσμο. Ο εντοπισμός γλωσσικών επιλογών εναρμονίζονταν με τις διατυπώσεις των τελευταίων χρόνων.

Β3 και Β4) Οι ασκήσεις εισαγωγής και λεξιλογίου ήταν αναμενόμενες, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.

Β5)Το παράλληλο κείμενο ήταν σύντομης έκτασης κι απαιτούσε προσεκτική μελέτη. Η αντιπαραβολή των δύο αποσπασμάτων απαιτούσε την αφαιρετική ικανότητα του μαθητή. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές είναι δυνατό να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες.

Αδίδακτο Κείμενο

Γ1) Οι μαθητές καλούνταν να μεταφράσουν ένα απόσπασμα από το έργο του Θουκυδίδη (Α121, 1-4), το οποίο αφορούσε τον Πελοποννησιακό πόλεμο. Ως γνωστόν ο Θουκυδίδης χαρακτηρίζεται για το βάθος της σκέψης του, όμως το συγκεκριμένο απόσπασμα δεν παρουσίαζε ιδιαίτερη δυσκολία.

Γ2) Οι υποψήφιοι καλούνταν να απαντήσουν στοχευμένα σε ερώτηση κατανόησης (οι λόγοι για τους οποίους οι Κορίνθιοι υποστηρίζουν ότι θα νικήσουν τους Αθηναίους) με παραπομπές στο κείμενο.

Γ3 α,β) Αναμενόμενες ασκήσεις γραμματικής. Απαιτείται προσοχή στις εκφωνήσεις.

Γ4 α, β) Οι ασκήσεις του συντακτικού δεν χαρακτηρίζονται από ιδιαίτερη δυσκολία, απλώς απαιτείται προσοχή κατά την μετατροπή του ευθύ λόγου σε πλάγιο στο φαινόμενο της ταυτοπροσωπίας.

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Καλλέργη Εύα

Κυδωνάκη Μαριρένα

Φανουράκη Χαρούλα

Χατζηδάκη Μαρία

 

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη..

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων Μαθηματικών των ΕΠΑ.Λ.

1 λεπτά ανάγνωσης

Οι μαθηματικοί του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα των Μαθηματικών των ΕΠΑ.Λ.

Γενικός Σχολιασμός:

Τα θέματα  χαρακτηρίζονται βατά, σαφώς διατυπωμένα και ευκολότερα σε σχέση με τα περσινά. Εξετάζεται το σύνολο σχεδόν της ύλης και η επιτυχής αντιμετώπιση των θεμάτων απαιτεί καλή γνώση της ύλης και των προηγούμενων τάξεων.

Θέμα Α:

Θεωρία, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.

Θέμα Β:

Τα ερωτήματα ελέγχουν βασικές γνώσεις στατιστικής, προσοχή απαιτεί το ερώτημα Β3.

Θέμα Γ:

Αναμενόμενο θέμα, χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις για τους υποψηφίους με ευχέρεια σε αλγεβρικούς υπολογισμούς.

Θέμα Δ:

Συνδυαστικό θέμα χωρίς κάποιο ερώτημα ιδιαίτερης δυσκολίας για σωστά προετοιμασμένους υποψηφίους.

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Μαθηματικών:

Καλαϊτζάκης Γιώργος

Μαθιουδάκης Άγγελος

Μπαριτάκη Σοφία

Μυρτάκης Μιχάλης

Δραγατσίκης Στέργιος

Tσαγκαράκη Εύα

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

 

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων Ν. Γλώσσας Γενικού Λυκείου

3 λεπτά ανάγνωσης

Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Έκθεσης.

Γενικός Σχολιασμός:

Το θέμα στο οποίο διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας- Λογοτεχνίας αφορούσε την αξία της ιστορικής γνώσης και την αναφορά σε βιωματικούς τρόπους με τους οποίους μπορεί να καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν. Τα θέματα χαρακτηρίζονται βατά. Δεν παρουσιάζονται δυσκολίες στην κατανόηση των κειμένων, τα οποία είναι μικρά σε έκταση. Οι ασκήσεις είναι διατυπωμένες με σαφήνεια.

ΘΕΜΑ Α

Α.1

Η περίληψη ήταν στοχευμένη, καθώς ζητούσε τους λόγους για τους οποίους είναι σημαντικό να μαθαίνουμε ιστορία.

Θέμα Β

Β.1

Άσκηση κλειστού τύπου. Χρειαζόταν να χαρακτηρίσουν τις προτάσεις λανθασμένες ή σωστές, χωρίς να κάνουν παραπομπές σε συγκεκριμένα χωρία.

Β.2 και Β.3

Αναμενόμενες ασκήσεις, στις οποίες εξετάζεται η γνώση της θεωρίας σε συνδυασμό με την κριτική ικανότητα των μαθητών, οι οποίοι καλούνται να επιλέξουν συγκεκριμένα χωρία (ιδιαίτερα στη Β3) για να τεκμηριώσουν την απάντησή τους. Ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν στο δεύτερο κείμενο αναφοράς, το οποίο χαρακτηριζόταν από έντονη λογοτεχνικότητα. Εφόσον, αποτελούσε απόσπασμα της ποιήτριας Κικής Δημουλά.

Θέμα Γ

Στο θέμα Γ1, οι μαθητές πρώτη φορά κλήθηκαν να αναπτύξουν ερμηνευτικό σχόλιο σε πεζολογικό λογοτεχνικό κείμενο, του Θανάση Βαλτινού, το οποίο αναδεικνύει τους οικογενειακούς δεσμούς στο πέρασμα του χρόνου. Οι ερωτήσεις ήταν σαφείς, απλώς οι υποψήφιοι έπρεπε να ήταν προσεκτικοί στην τεκμηρίωση της προσωπικής τους άποψης.

Θέμα Δ

Το θέμα Δ, ήταν άρθρο που θα δημοσιευόταν στην σχολική εφημερίδα και στο οποίο οι υποψήφιοι μαθητές καλούνταν να καταθέσουν την προσωπική τους άποψη για την αξία της ιστορικής γνώσης και να αναφέρουν βιωματικούς τρόπους με τους οποίους θα καλλιεργηθεί το ενδιαφέρον για το ιστορικό παρελθόν. Επομένως, απαιτούνταν προσοχή στο επικοινωνιακό πλαίσιο (τίτλος,  αφόρμηση από επικαιρότητα,  τριμερή δομή, χρήση γ’ προσώπου  αλλά και α’ και β’ προσώπου για πιο οικείο ύφος,  χρήση ρητορικών ερωτημάτων κτλ).  Τέλος, ιδιαίτερη προσοχή χρειαζόταν η εποικοδομητική αξιοποίηση των πληροφοριών από τα κείμενα αναφοράς, καθώς και η αναφορά σε συγκεκριμένους βιωματικούς τρόπους και όχι σε γενικόλογες διατυπώσεις.

 

Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Καλλέργη Εύα

Κυδωνάκη Μαριρένα

Φανουράκη Χαρούλα

Χατζηδάκη Μαρία

Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Οι εγγραφές συνεχίζονται..

Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος

..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!

Μοιραστείτε το άρθρο

Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022: Σχολιασμός θεμάτων Ν. Γλώσσας ΕΠΑ.Λ.

4 λεπτά ανάγνωσης

Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Έκθεσης (ΕΠΑ.Λ.).

Γενικός Σχολιασμός:

Οι μαθητές των ΕΠΑΛ κλήθηκαν σήμερα να απαντήσουν σε θέματα που αφορούσαν στην σωστή και ισορροπημένη διατροφή για την υγεία των πολιτών, αλλά και του πλανήτη γενικότερα, θέματα διαχρονικά. Το μη λογοτεχνικό κείμενο προέρχεται από την ιστοσελίδα του ιδρύματος με την επωνυμία «Παγκόσμιο Ταμείο για την Φύση (W.W.F) ΕΛΛΑΣ» και το λογοτεχνικό πρόκειται για απόσπασμα από το μυθιστόρημα της Σοφίας Νικολαϊδου, «Στο τέλος νικάω εγώ», εκδόσεις Μεταίχμιο, το οποίο επίσης αναφέρεται στην διατροφή. Τα θέματα δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και ανταποκρίνονται στις δυνατοτήτες των μαθητών του ΕΠΑΛ με εξαίρεση τις δραστηριότητες της παραγωγής λόγου και των δύο κειμένων που κρίνονται πιο απαιτητικές.

Μη λογοτεχνικό

1η δραστηριότητα

Α.1

α) Ζητήθηκε η συγγραφή ενός μικροκειμένου όπου έπρεπε να εντοπιστούν και να αναλυθούν δύο προβλήματα που προκαλούν οι διατροφικές συνήθειες στον πλανήτη, σε συγκεκριμένες παραγράφους του κειμένου.

β) Ζητήθηκε ο εντοπισμός τριών μέσων πειθούς της επίκλησης του συναισθήματος και ένα παράδειγμα για το καθένα με αντίστοιχη παραπομπή. Αξιοσημείωτο είναι ότι στην εκφώνηση αναφέρονταν αρκετά μέσα πειθούς, όπως και την προηγούμενη χρονιά και οι μαθητές καλούνταν να διαλέξουν και να εντοπίσουν τρία, μόνο στην τελευταία παράγραφο του κειμένου.

2η δραστηριότητα

Α.2

α) Σε αυτή την άσκηση οι μαθητές είχαν να εντοπίσουν μόνο τα δομικά μέρη της πρώτης παραγράφου. Αδιαμφισβήτητα, αυτή η άσκηση αποτέλεσε ευχάριστη έκπληξη καθώς, διδάσκεται από τις τάξεις του Γυμνασίου και είναι πολύ γνώριμη στους μαθητές.

β) Κλασσική άσκηση συνωνύμων, χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.

3η Δραστηριότητα

Α.3

Ζητήθηκε ομιλία σε μαθητικό συνέδριο για την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής, όπου οι μαθητές κλήθηκαν να γράψουν μία ομιλία για να πείσουν τους συνέδρους να αλλάξουν τις διατροφικές τους συνήθειες με στόχο να προστατεύσουν την υγεία τους και την «υγεία του πλανήτη». Οι μαθητές όφειλαν να αξιοποιήσουν υλικό από το κείμενο αλλά και από τις προσωπικές τους εμπειρίες για να αναδείξουν την αναγκαιότητα αλλαγής διατροφικών συνηθειών προς όφελος του πλανήτη—————à (προστασία φυσικών πόρων, μείωση όγκου απορριμάτων, προστασία χλωρίδας και πανίδας) και προς όφελος του ανθρώπου (τόνωση οργανισμού, αντιμετώπιση ασθενειών, ψυχική ισορροπία, πνευματική διαύγεια). Ιδιαίτερα σημαντικό ήταν το επικοινωνιακό πλαίσιο της ομιλίας (προσφώνηση, αποφώνηση, αφόρμηση, ιδιότητα ομιλητή, προφορικότητα, συνδυασμός ρηματικών προσώπων, ρητορικές ερωτήσεις, αποστροφές στο ακροατήριο).

Λογοτεχνικό Κείμενο

1η δραστηριότητα

Β.1

Χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία και με ξεκάθαρη διατύπωση ζητήθηκε από τους μαθητές να χαρακτηρίσουν τον κεντρικό ήρωα της ιστορίας. Η απάντηση όφειλε να πλαισιωθεί από την χρήση ανάλογων επιθέτων ώστε να προβληθεί εναργέστερα ο χαρακτήρας.

2η δραστηριότητα

Β.2

α) Με μία διατύπωση που περιελάμβανε στοιχεία της θεωρίας, οι μαθητές δεν προβληματίστηκαν καθόλου να εντοπίσουν τρία διαφορετικά σημεία στα οποία ο αφηγητής ήταν πανταχού παρών, γνωρίζοτας οποιοδήποτε στοιχείο της πλοκής.

β) Τα εκφραστικά μέσα που ζητήθηκαν να αναγνωρίσουν οι μαθητές δεν προκάλεσαν καμία έκπληξη μιας και πρόκειται για τα συνηθέστερα. Ωστόσο, ο σχολιασμός του νοήματος των σχημάτων λόγου χρειάζονταν προσοχή.

3η Δραστηριότητα

Β.3

Η παραγωγή λόγου προκάλεσε τον μεγαλύτερο προβληματισμό των μαθητών, καθώς τους ζητούσε να απαντήσουν αν μια στάση ζωής, η οποία αντιμετωπίζει την τροφή ως μέσο δημιουργικής έκφρασης, προσφοράς και ανάπτυξης σχέσεων, τους βρίσκει σύμφωνους. Τέλος, όφειλαν να αξιοποιήσουν στην απάντηση τους προσωπικά βιώματα και εμπειρίες.

Μοιραστείτε το άρθρο