Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτηρίου “Πράξη και Πρόοδος” σχολιάζουν τα σημερινά θέματα της Έκθεσης (ΕΠΑ.Λ.).
Γενικός Σχολιασμός:
Οι μαθητές των ΕΠΑ.Λ. κλήθηκαν σήμερα να απαντήσουν σε θέματα που αφορούσαν την ενότητα του «Αθλητισμού», έννοια επίκαιρη. Το μη λογοτεχνικό κείμενο ανήκει στον κειμενικό τύπο του άρθρου που δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες με τίτλο «Αθλητές: Αιχμάλωτοι της… επιτυχίας.». Το λογοτεχνικό κείμενο είναι ποίημα του Νίκου Μοσχοβάκου με τίτλο «Τελευταία κούρσα» και σχετίζεται επίσης με τη δύσκολη πραγματικότητα των αθλητών. Τα θέματα που ζητήθηκαν δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, ήταν σαφή και κατανοητά και από άποψη δυσκολίας κρίνονται πιο εύκολα από την προηγούμενη χρονιά.
Α: Μη Λογοτεχνικό Κείμενο:
1η Δραστηριότητα:
Α1.
α) Ζητήθηκε η συγγραφή ενός μικροκειμένου όπου έπρεπε να εντοπιστεί και να αναλυθεί το βασικό θέμα του κειμένου που ήταν η ιστορία της διεθνούς τενίστριας Οσάκα. Οι μαθητές έπρεπε να εντοπίσουν και το γενικό θέμα που προέκυπτε, δηλαδή το τίμημα που καλείται να πληρώσει ένας αθλητής για τη δόξα και το χρήμα που ταυτίζεται με την επιτυχία.
β) Ζητήθηκε ο εντοπισμός δύο μέσων πειθούς της επίκλησης τους συναισθήματος που αναφερόταν στην εκφώνηση και ένα παράδειγμα για το καθένα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην εκφώνηση αναφέρονταν όλα τα μέσα πειθούς και οι μαθητές καλούνταν να διαλέξουν και να εντοπίσουν δύο μόνο μέσα στις δύο τελευταίες παραγράφους του κειμένου.
2η δραστηριότητα:
A2.
α) Σε αυτήν την άσκηση ζητήθηκε η αιτιολόγηση της επιλογής του συγγραφέα να χρησιμοποιήσει εισαγωγικά στις δοθείσες λέξεις.
β) Κλασσική άσκηση συνωνύμων χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία.
3η δραστηριότητα:
Α3.
Ζητήθηκε άρθρο σε νεανική εφημερίδα όπου οι μαθητές κλήθηκαν να αναλύσουν την άλλη «όψη» του αθλητισμού που περιέχει δυσκολίες και κινδύνους αλλά και τα προσόντα που πρέπει να διαθέτει ο αθλούμενος για να ξεπεράσει και πετύχει τους στόχους του. Οι μαθητές είχαν την επιλογή να αναλύσουν μερικές από τις πολλές θλιβερές πραγματικότητες του αθλητισμού (εμπορευματοποίηση, αθέμιτος ανταγωνισμός, χρήση αναβολικών, επικράτηση βίας, συνεχείς σωματικοί και «ψυχικοί» τραυματισμοί) αλλά και εφόδια που πρέπει να διαθέτουν για να ανταπεξέλθουν. Τα ζητούμενα δεν έκρυβαν κάποια παγίδα, ήταν σαφή, απλά ήθελε προσοχή στην τεκμηρίωση.
Β: Λογοτεχνικό Κείμενο
1η δραστηριότητα:
Στην πρώτη δραστηριότητα ζητούνταν η παρουσίαση της ιστορίας του ποιήματος, άσκηση χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας, καθώς το περιεχόμενο του ποιήματος ήταν εύληπτο.
2η δραστηριότητα:
Στη δεύτερη δραστηριότητα ζητήθηκε από τους υποψήφιους να κατονομάσουν τρεις διαφορετικούς τρόπους, με τους οποίους προβάλλονταν το εξομολογητικό ύφος του ποιήματος. Ακόμη, ζητήθηκε να εντοπίσουν την περιγραφή και να σχολιάσουν τα συναισθήματα του ήρωα στη δεύτερη στροφή. Οι ασκήσεις αυτές απευθυνόταν σε κατάλληλα προετοιμασμένους μαθητές, καθώς κάλυπταν σημαντικό μέρος της ύλης.
3η δραστηριότητα:
Στην τρίτη δραστηριότητα οι μαθητές κλήθηκαν να χαρακτηρίσουν αρχικά τον ήρωα και στη συνέχεια να αξιολογήσουν κατά πόσο η στάση του αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους συνομήλικούς τους. Τα ερωτήματα ήταν διατυπωμένα με σαφήνεια και το β’ ερώτημα κρίνεται ιδιαίτερα επίκαιρο.
Σχολιασμός – Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:
Ζαχαριουδάκη Ελένη
Κυδωνάκη Μαριρένα
Σωπασής Νίκος
Φανουράκη Χαρούλα
Χατζηδάκη Μαρία
Εκπαιδευτικός Όμιλος Πράξη και Πρόοδος
..κάνε τα όνειρά σου.. Πράξη!
Έναρξη μαθημάτων καλοκαιρινής περιόδου: Τρίτη 22 Ιουνίου 2021
Οι εγγραφές συνεχίζονται..