Μέσω… αγγελίας προσπαθούν οι γονείς, ένα μήνα και κάτι πριν αρχίσουν τα σχολεία, να βρουν εκπαιδευτικό για παράλληλη στήριξη για το παιδί τους. Εκεί που το Υπουργείο Παιδείας κωλυσιεργεί, ο γονιός αναγκάζεται να βάλει το χέρι στην τσέπη προκειμένου να παρέχει τα αυτονόητα στο παιδί του.
Είναι γνωστό ότι κάθε σχολική χρονιά υπάρχουν κενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης. Πρόκειται για θέσεις που ουσιαστικά καλύπτονται αποκλειστικά από αναπληρωτές και οι προσλήψεις τους γίνονται σταδιακά. Μπορεί, όμως, να υπάρχουν παιδιά που ακόμα και τον Ιούνιο να έχουν μείνει χωρίς εκπαιδευτικό!
Ο κ. Δημήτρης Αποστολάκης
Ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου, κ. Δημήτρης Αποστολάκης, αναφέρει στην «Π» πως «κάθε χρόνο έχουμε πρόβλημα στην παράλληλη στήριξη, δεν καλύπτονται καμία χρονιά όλα τα παιδιά, είναι πολύ περισσότερες οι αιτήσεις πανελλαδικά από τα κονδύλια που υπάρχουν για να καλύψουν το σύνολο των παιδιών».
Για αυτό τον λόγο, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναγκάζονται να μοιράζουν έναν εκπαιδευτικό σε δύο παιδιά, κάποιες ώρες, δηλαδή, να στηρίζει το ένα και κάποιες το άλλο.
Σε δύσκολες περιπτώσεις, όμως, ένας εκπαιδευτικός καλύπτει εξ ολοκλήρου έναν μαθητή. «Κάθε χρόνο μένουν παιδιά μερικώς ακάλυπτα ή άλλα εντελώς ακάλυπτα» αναφέρει ο κ. Αποστολάκης.
Όπως εξηγεί, παράλληλη στήριξη χρειάζονται παιδιά με αυτισμό και διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις παιδιών με άλλα ιατρικής φύσης προβλήματα.
Ο κ. Αποστολάκης αναφέρει πως οι αναπληρωτές για την παράλληλη στηρίξη προσλαμβάνονται σε πρώτη φάση, τον Οκτώβριο, ενώ το Υπουργείο Παιδείας δίνει προτεραιότητα να καλύψουν τα κενά για να ξεκινήσουν τα σχολεία. Ήδη η Διεύθυνση έχει στα χέρια της γνωματεύσεις από την αρμόδια υπηρεσία και γνωρίζει πόσους εκπαιδευτικούς για παράλληλη στήριξη χρειάζεται. Έχει στείλει τις καταστάσεις στο Υπουργείο και περιμένει.
Ο κ. Αποστολάκης γνωρίζει περιπτώσεις γονιών που αναγκάζονται να καλύπτουν μόνοι τους το κόστος ενός εκπαιδευτικού. Συνήθως επιλέγουν κάποιον που προηγούμενη χρονιά είχε στηρίξει το παιδί τους κι έτσι τον εμπιστεύονται. Όμως, επειδή τα χρήματα είναι αρκετά, δεν είναι σε θέση όλοι να το κάνουν.
Ο κ. Δημήτρης Δερμιτζάκης
Ο αιρετός στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, κ. Δημήτρης Δερμιτζάκης, αναφέρει πως συνήθως στην αρχή της σχολικής χρονιάς καλύπτονται μονάχα οι πιο «βαριές» περιπτώσεις μαθητών. Για παράδειγμα, το Ηράκλειο μπορεί να έχει ανάγκη από 250 εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και το Υπουργείο να στείλει μονάχα 50 με το ξεκίνημα των σχολείων.
«Δυστυχώς, κάθε χρόνο γινόμαστε μάρτυρες του ίδιου γεγονότος, η παράλληλη στήριξη καλύπτεται κατά διαστήματα» αναφέρει και προσθέτει πως το Υπουργείο θέτει πάντα σε προτεραιότητα τη λειτουργία των πρωινών τμημάτων στα σχολεία.
Ο κ. Δερμιτζάκης τονίζει πως, όπως ζητούν εδώ και οχτώ χρόνια οι εκπαιδευτικοί, η μόνη λύση για το πρόβλημα είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Έτσι, τα πρωινά τμήματα θα καλύπτονται από μόνιμους και το Υπουργείο θα είχε στα χέρια του κονδύλια του ΕΣΠΑ, αρκετά για να προσλάβει εκπαιδευτικούς για παράλληλη στήριξη.
Παραδέχεται, πάντως, πως την περασμένη σχολική χρονιά, αν και είχαμε κενά στην παράλληλη, οι ελλείψεις ήταν σαφώς λιγότερες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Πηγή: patris.gr – Κατερίνα Μυλωνά