ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ:
Οι ενότητες που εξετάστηκαν ήταν η 3η ενότητα από τον διάλογο του Πλάτωνας “Πρωταγόρας”.
Όπως ήταν αναμενόμενο, σύμφωνα με τις φετινές αλλαγές στην εξέταση των Αρχαίων Ελληνικών η μετάφραση αντικαταστάθηκε από μια νοηματική ερώτηση με δύο σκέλη: το πρώτο αφορούσε ερώτηση κλειστού τύπου (Σωστό -Λάθος) ενώ το δεύτερο, αιτιολόγηση των παραπάνω απαντήσεων.
Η ερώτηση αυτή κρίνεται βατή, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
Οι ερωτήσεις Β1 και Β2 αποτελούν τις ερμηνευτικές ερωτήσεις.
Η πρώτη αφορούσε την σκιαγράφηση του Επιμηθέα, ενώ η δεύτερη την αξία της “εντέχνου σοφίας”.
Οι ερωτήσεις αυτές θεωρούνται μέτριας δυσκολίας καθώς απαιτούν ανάλυση και παραπομπές από το πρωτότυπο κείμενο, έτσι ώστε να τεκμηριωθεί πλήρως η απάντησή τους.
Η Β3 αποτελεί την ερώτηση εισαγωγής με τη μορφή Σωστού-Λάθους, χωρίς κάποια δυσκολία, ενώ η Β4 αποτελεί την ερώτηση λεξιλογικού τύπου με τη μορφή αντιστοίχησης, ενώ και οι δύο χαρακτηρίζονται εύκολες.
Η Β5 αποτελεί την ερώτηση παράλληλου κειμένου, η οποία εξετάστηκε φέτος για πρώτη φορά σύμφωνα με τις αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας.
Η ερώτηση ζητούσε την σύγκριση του χαρακτήρα του Προμηθέα όπως παρουσιάζεται από τον “Προμηθέα Δεσμώτ稔 και από τον “Πρωταγόρα”, ερώτηση μέτριας δυσκολίας για τον μαθητή που είναι καλά προετοιμασμένος.
Σε γενικές γραμμές τα θέματα είναι εύκολα, με μικρές δυσκολίες στις ερμηνευτικές ερωτήσεις, χωρίς παγίδες και κρίσιμα σημεία.
ΑΔΙΔΑΚΤΟ:
Στο αδίδακτο κείμενο δόθηκε ένα απόσπασμα από το έργο του Ξενοφώντα “Κυνηγετικός”, στο οποίο καταγράφονται οι διαφορές του Ξενοφώντα με τους σοφιστές όσον αφορά το περιεχόμενο και τους στόχους της διδασκαλίας.
Επιπλέον, εντοπίζονται οι επικρίσεις του Ξενοφώντα σε βάρος των σοφιστών, αφού δεν προσπαθούν με τη διδασκαλία τους να διαπλάσουν ενάρετους άνδρες.
Σε γενικές γραμμές τα θέματα χαρακτηρίζονται βατά.
Το απόσπασμα που ζητήθηκε για μετάφραση (Γ1) ήταν μέτριας δυσκολίας.
Η ερμηνευτική ερώτηση (Γ2) που ζητήθηκε φέτος για πρώτη φορά , χαρακτηρίζεται εύκολη, με προσοχή σε ορισμένα σημεία.
Οι μαθητές έπρεπε να απαντήσουν κειμενοκεντρικά, αλλά χωρίς να μείνουν πιστοί απλώς στη μετάφραση.
Οι ασκήσεις γραμματικής (Γ3) θεωρούνται βατές.
Οι ασκήσεις του συντακτικού (Γ4) τέλος κρίνονται μέτριας δυσκολίας για τους προετοιμασμένους μαθητές. Υπήρξε μια πρωτοτυπία στο συντακτικό, καθώς δεν ζητήθηκαν συγκεκριμένες λέξεις για συντακτική αναγνώριση, μόνο μετασχηματιστικές ασκήσεις.
Αξιολόγηση θεμάτων: Ζαχαριουδάκη Ελένη, Σαμιωτάκη Αντιγόνη, Φανουράκη Χαρούλα.
Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:
Ζαχαριουδάκη Ελένη
Κυδωνάκη Μαριρένα
Σαμιωτάκη Αντιγόνη
Τζωρτζάκη Ελένη
Φανουράκη Χαρούλα
Δείτε τις εκφωνήσεις των θεμάτων εδώ.