Ανακοίνωση: Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Δασκάλων
Παρακολουθούμε έκπληκτοι τη σημερινή απόφαση του Υπουργείου Παιδείας για άνοιγμα των σχολικών μονάδων τη Δευτέρα 10/01, καθώς αυτή λαμβάνεται 7 μέρες νωρίτερα, χωρίς να εξεταστούν τα δεδομένα της εβδομάδας που διανύουμε, τα οποία αναμένονται ιδιαιτέρως δυσοίωνα.
Τα σχολεία, επί της ουσίας, ανοίγουν όπως ακριβώς έκλεισαν, σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες κοινωνικές και επαγγελματικές δραστηριότητες, οι οποίες λειτουργούν με διαφορετικό πρωτόκολλο, μετά την επικράτηση της νέας μετάλλαξης.
Το απαράδεκτο μέτρο των 50%+1 κρουσμάτων σε κάθε τμήμα, το οποίο λέγεται πως αποτελεί εισήγηση της επιτροπής (ασχέτως αν μέλη της το διαψεύδουν) είναι το μέτρο που κατάφερε να κρατήσει ανοιχτά τα σχολεία και παραμένει ως έχει. Όχι γιατί είναι πετυχημένο, αλλά γιατί αποκρύπτει τεχνηέντως την πραγματική διασπορά του ιού. Όσον αφορά τα self-tests (που αφενός κανένας δε διασφαλίζει αν όντως πραγματοποιούνται και αφετέρου σύμφωνα με αρκετούς επιστήμονες δεν ανιχνεύουν την «Ο») ανακοινώθηκε το μέτρο των τριών τεστ μόνο για την πρώτη εβδομάδα και στη συνέχεια επιστροφή στα δύο.
Μάλλον θα διανύουμε το τελευταίο μίλι της πανδημίας από τη μεθεπόμενη εβδομάδα…
Βασικό πυλώνα του σχολείου αποτελεί το εκπαιδευτικό του προσωπικό. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έχουμε αφεθεί αβοήθητοι να στηρίξουμε το δημόσιο σχολείο, αντιμετωπιζόμαστε ως ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
Καλούμε τις ομοσπονδίες να πάρουν θέση επί των εξελίξεων. Ταυτόχρονα, αιτούμαστε επίσημες και έγγραφες απαντήσεις σχετικά με τη διαδικασία που θα ακολουθείται σε περίπτωση νόσησης εκπαιδευτικού, καθώς δεν είμαστε διατεθειμένοι να αναπληρώσουμε νοσούντες συναδέλφους, για να μην απορρυθμιστεί η λειτουργία του σχολείου, αλλά ούτε να παρέχουμε τηλεκπαίδευση, ενώ είμαστε οι ίδιοι ασθενείς. Τόσο οι δάσκαλοι Γενικής, όσο και οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, τμημάτων ένταξης, ΖΕΠ και ειδικοτήτων βρισκόμαστε στο σχολείο για να επιτελέσουμε συγκεκριμένο ρόλο και δε θα παρεκκλίνουμε από αυτόν.
Ως ΠΑΣΑΔ τοποθετούμαστε, φυσικά, υπέρ των ανοιχτών σχολείων. Οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, η ψυχολογία των παιδιών και η διά ζώσης διδασκαλία είναι απαραίτητες προϋποθέσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ωστόσο, ανοιχτά σχολεία (θα έπρεπε να) σημαίνει ασφαλή σχολεία. Ασφαλή για κάθε εμπλεκόμενο, μαθητές και εκπαιδευτικούς.