Από βασικό εργαλείο δουλειάς τείνει πια να μετατραπεί σε «εργαλείο» οικονομικής καταστροφής. Ο λόγος για το διαδίκτυο στο οποίο «ανθούν» πλέον οι ηλεκτρονικές απάτες, με θύματα εκατοντάδες ανυποψίαστους πολίτες.
- «Ανθούν» τελευταία οι ηλεκτρονικές απάτες στην Κρήτη
- Χανιώτης έχασε σχεδόν 11 χιλιάδες ευρώ από τον τραπεζικό του λογαριασμό
- «Πρέπει να αποφεύγουμε τα ύποπτα e-mails»
- «Φτερά» έκαναν 6.500 ευρώ από τον λογαριασμό ανυποψίαστου Ρεθυμνιώτη
Δεν έχουν τέλος τα περιστατικά ηλεκτρονικής εξαπάτησης πολιτών στην Κρήτη, καθώς μετά το χθεσινό περιστατικό με θύμα επιχειρηματία από το Ρέθυμνο, σήμερα, Τετάρτη, 6 Απριλίου μία ακόμα περίπτωση διαδικτυακής απάτης καταγράφεται στα Χανιά.
Ειδικότερα, στο τελευταίο περιστατικό διαδικτυακής απάτης στην Κρήτη, θύμα είναι ένας 27χρονος Χανιώτης, που έπεσε στην παγίδα απατεώνων οι οποίοι προσποιούμενοι τραπεζικό ίδρυμα ζητούσαν μέσω e – mail που το έστειλαν, να συμπληρώσει τους κωδικούς e-banking. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσει σε χρόνο ρεκόρ σχεδόν 10.500 χιλιάδες ευρώ.
Παράλληλα στην ίδια παγίδα με τον νεαρό Χανιώτη έπεσε και ένας 56χρονος επιχειρηματίας στο Ρέθυμνο, ο οποίος μέσα σε 48 ώρες είδε να κάνουν «φτερά» από τον τραπεζικό του λογαριασμό 6.500 χιλιάδες ευρώ.
Τα απανωτά αυτά περιστατικά έχουν θορυβήσει – πέρα από την ελληνική αστυνομία – και τα εμπορικά επιμελητήρια της Κρήτης, τα οποία καλούν τα μέλη τους να είναι περισσότερο υποψιασμένα όταν προχωρούν σε ηλεκτρονικές συναλλαγές, ενώ κάνουν λόγω και για την ανάγκη εκπαίδευσης των συναδέλφων τους στην χρήση του διαδικτύου.
Ντρέπονται να πουν ότι την πάτησαν
Συχνά θύματα απατεώνων – που εδρεύουν κυρίως σε χώρες του εξωτερικού – πέφτουν και επιχειρηματίες, που φαινομενικά είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Κάποιοι όμως διστάζουν να καταγγείλουν το περιστατικό, επειδή ντρέπονται να παραδεχτούν ότι την πάτησαν, λόγω άγνοιας.
Ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου, Μανόλης Ψαρουδάκης, μίλησε στην ΚΡΗΤΗ TV για την ανάγκη εκπαίδευσης των συναδέλφων του, ακόμα και με πρωτοβουλία των ίδιων των φορέων.
Σύμφωνα με τις συστάσεις της αστυνομίας, οι πολίτες θα πρέπει πρωτίστως να συνειδητοποιήσουν πως ποτέ οι τράπεζες δεν πρόκειται να ζητήσουν κωδικούς e-banking, pin και γενικά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα οποία μόνο κάθε πολίτης γνωρίζει.
Πηγή: neakriti.gr