Το πρόβλημα δημιουργείται, όπως μας είπαν αγρότες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν παλιό τρακτέρ, από την υποχρέωση για καμπίνα ή τοποθέτηση προστατευτικής αψίδας μέχρι την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος.
Παγωμένη παραμένει η εγχώρια αγορά παλαιών τρακτέρ από τις αρχές του έτους, λόγω μιας διάταξης, η οποία επιβάλλει από 1/1/2022 ο γεωργικός ελκυστήρας να έχει καμπίνα, ή προστατευτική αψίδα, βάσει ενός παλιού νόμου (ΔΓ C47/23.04.1998), ο οποίος όσον αφορά στην χώρα μας έπαιρνε συνεχώς παρατάσεις.
Όπως τόνισαν στον ΑγροΤύπο, αγρότες από την περιοχή της Θεσσαλονίκης, που αναζητούν ένα παλιό τρακτέρ για να κάνουν τη δουλειά τους, ελλείψει και εργατών στην περιοχή, οι κατά τόπους υπηρεσίες (ΥΕΒ), με έδρα στην Περιφέρεια, δεν προχωρούν σε μεταβιβάσεις, αν τα μηχανήματα δεν είναι προσαρμοσμένα στις νέες διατάξεις, όπως αυτές περιγράφονται στην Γ3Β 173/44559-11.02.2021/ΦΕΚ 696 Β 2021 απόφαση.
Παράλληλα, όπως μας κατήγγειλαν ακόμα κι αν κάποιος αγρότης φροντίσει να τοποθετήσει αψίδα προστασίας, πρέπει αυτή να είναι πιστοποιημένη, κάτι αδύνατο στην πράξη, εφόσον μιλάμε για τρακτέρ προ του 2000 ως επί το πλείστον.
Σημειωτέον ότι συγκεκριμένη πρόβλεψη αφορά τόσο στα τρακτέρ των οποίων οι άδειες κυκλοφορίας δεν αναγράφουν τίποτα, όσο και στα τρακτέρ με σχετικά πρόσφατες άδειες κυκλοφορίας, στις οποίες όμως αναγράφεται αντίστοιχος ειδικός περιορισμός.
Πηγή: agrotypos.gr