Οι ρωγμές και η καθίζηση του δρόμου Καστέλι – Απομαρμά, έχει γίνει αιτία να ξεσπάσει πόλεμος ανακοινώσεων ανάμεσα στους βουλευτές Λευτέρη Αυγενάκη – Σωκράτη Βαρδάκη, αλλά και τη ΝΟΔΕ Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας.
Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης
Το θέμα έφερε στην επικαιρότητα, με δήλωσή του, ο Γραμματέας της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, επισημαίνοντας ότι:
«Η καλοκαιρία στην οποία «πόνταρε» ο κ. Δέδες για την ολοκλήρωση του έργου Ηρακλείου – Μεσαράς δεν κράτησε. Πριν τις πρώτες βροχές, άρχισαν οι καθιζήσεις.
Δυστυχώς, η προχειρότητα και οι βεβιασμένες ενέργειες για την άρον-άρον ολοκλήρωση του έργου, προκειμένου να τηρηθεί η προθεσμία παράδοσης, αρχίζουν να φαίνονται.
Ο δρόμος έξω από το τούνελ Απομαρμά άνοιξε στα δύο. Κανείς δεν θέλει να σκέφτεται τι θα γίνει σε περίπτωση έντονης κακοκαιρίας και βροχοπτώσεων, ενώ ακόμα δεν γνωρίζουμε το μέγεθος της ζημιάς.
Αν και είχαμε επισημάνει τον κίνδυνο να υπάρξουν αστοχίες και προβλήματα γεωτεχνικής φύσης, δυστυχώς τα δυόμιση χαμένα χρόνια οδηγούν σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα με κόστος την ποιότητα του έργου και ίσως την εκπρόθεσμη υλοποίησή του με εμφανή τον κίνδυνο της απένταξης.
Συνεχίζει ο κ. Δέδες να υποστηρίζει ότι το έργο θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019;
Και αν ναι, να μας πει με ποιον τρόπο;
Μπορεί να εγγυηθεί πως δεν θα έχουμε ανάλογα περιστατικά στο μέλλον;»
Ο κ. Σωκράτης Βαρδάκης
Το γάντι σήκωσε ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Σωκράτης Βαρδάκης ο ποίος έδωσε στη δημοσιότητα το παρακάτω κείμενο:
Αξίζει να υπενθυμίσω στον κ. Αυγενάκη ότι το σημείο το οποίο βιάζεται να καταγγείλει για κακοτεχνίες και αστοχίες και συγκεκριμένα στο σημείο έξω από το τούνελ του Απομαρμά δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας σύμβασης η οποία είναι υπό εκτέλεση και αφορά τις εργασίες στο τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά. Αποτελεί έργο της προηγούμενης σύμβασης η οποία ολοκληρώθηκε το 2013. Δυστυχώς κ. Αυγενάκη το 2013 δεν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ , Υπουργός Υποδομών ο κ. Σπίρτζης και γενικός γραμματέας ο κ. Δέδες. Και λέω δυστυχώς, γιατί αν το 2013 ήταν Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα είχαν γίνει τα εγκληματικά λάθη και οι παραλήψεις που δυστυχώς έγιναν και ακολουθούν έως και σήμερα τον πολύπαθο οδικό άξονα Ηράκλειο – Μεσαρά.
Να σας θυμίσω τις ελλιπείς μελέτες, τις ανύπαρκτες γεωλογικές μελέτες, τις κακοτεχνίες, τις απεντάξεις και εν τελεί την κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος και επίσης να σας θυμίσω ότι οι ρηγματώσεις εμφανίστηκαν ήδη από τον Απρίλιο του 2015 και έκτοτε παρακολουθούνται από εξειδικευμένο Τεχνικό Σύμβουλο.
Αντί έστω και σήμερα να ζητήσετε συγνώμη για τα χαμένα χρόνια τα οποία καταδίκασαν μια ολόκληρη περιοχή σε αποκλεισμό προτρέχετε σε παραπλανητικές δηλώσεις. Αντί έστω και σήμερα να αναγνωρίσετε τα λάθη σας που ταλαιπώρησαν και ταλαιπωρούν τον κρητικό λαό, μας κουνάτε το δάκτυλο και θέτετε ερωτήματα παραπλανητικά για το πως θα κατασκευαστεί το έργο. Λίγη ντροπή δεν βλάπτει. Το ερώτημα κ. Αυγενάκη είναι ένα: ‘Επιθυμείτε την ολοκλήρωση του έργου; Και αν ναι, γιατί προσπαθείτε να υποβαθμίσετε την συντονισμένη προσπάθεια όλων σε όλα τα επίπεδα που γίνεται για πρώτη φορά, ώστε να μην χαθεί ούτε μέρα από το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για την ολοκλήρωση του έργου τον Μάρτιο του 2019;
Θα ήθελα επίσης να σας ζητήσω να μην ανησυχείτε για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, τα οποία είχατε πολλές φορές εξαγγείλει όταν ήσασταν κυβέρνηση, αλλά ήσασταν ανίκανοι πραγματικά να προχωρήσετε στην υλοποίησή τους. Σας ενημερώνω λοιπόν ότι η παρούσα Κυβέρνηση προχωρά, όχι μόνο στην σύνταξη και επικαιροποίηση μελετών, αλλά και στις δημοπρατήσεις τους:
1) Β.Ο.Α.Κ.
2) Αεροδρόμιο Καστελίου
3) Κάθετος οδικός άξονας Ηράκλειο – Μεσαρά
4) Πλατύς Ποταμός
5) Κόμβοι Αγίας Πελαγίας
6) Οδικό δίκτυο Φόδελε – Ληνοπεράματα
7) Οδικό δίκτυο Ηράκλειο – Μαλάδες
8) Οδικό δίκτυο Ηράκλειο – Ανώγεια
9) Ενεργειακή διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου
10) Φράγμα Αμιρών – Αγ. Βασιλείου
11) Αρδευτικά δίκτυα φράγματος Μπραμιανών, κ.λ.π.
κ. Αυγενάκη εκ του αποτελέσματος κρινόμαστε όλοι.
Και μία τελευταία συμβουλή: ‘Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί’.»
Η ΝΟΔΕ Ηρακλείου
Τη σκυτάλη πήρε σήμερα το απόγευμα η ΝΟΔΕ Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας που σε ανακοίνωσή της επισημαίνει:
«Αδυνατούμε να κατανοήσουμε τον κύριο κ. Βαρδάκη…
Όταν τρέχει και κόβει κορδέλες σε έργα κοιτάει, άραγε, πρώτα επί ποιας κυβέρνησης έγιναν οι μελέτες και μετά πάει και φωτογραφίζεται;
Γιατί λοιπόν, όταν καταγγέλλονται κακοτεχνίες θυμάται και μοιράζει κατηγορίες στην αντιπολίτευση;
Το καλύτερο, λοιπόν, που έχει να κάνει ο «επαναστατικός» κ. Βαρδάκης είναι να σιωπά, καθώς ειδικά για το έργο του δρόμου Ηρακλείου – Μεσαράς είχαμε από πολύ νωρίς επισημάνει τυχόν προβλήματα που αφορούσαν στην έλλειψη μελέτης υδραυλικής εφαρμογής που θα αντιμετώπιζε και το πρόβλημα των κατολισθήσεων, καθώς και αστοχίες και προβλήματα γεωτεχνικής φύσης.
Οφείλουμε, ωστόσο, να του αναγνωρίσουμε την θέρμη με την οποία δίνει παραστάσεις πολιτικής στρεψοδικίας αναμασώντας την καραμέλα της Αριστεράς πως δεν φταίνε ποτέ και για τίποτα.
Έτσι, λοιπόν, κατά Βαρδάκη, ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει για δρόμους που ανοίγουν στα δύο και για χρήματα που κινδυνεύουν να χαθούν και φυσικά ούτε ο ίδιος ως μέλος του κυβερνητικού κόμματος.
Εύγε Σωκράτη!».