Το αεροδρόμιο Τυμπακίου άρχισε να κατασκευάζεται από τους Γερμανούς τον Αύγουστο του 1941 και χρησιμοποιήθηκε κυρίως για την μεταφορά υλικών, τροφίμων και νερού στις επιχειρήσεις της Β. Αφρικής κατά την περίοδο 1941-1944.
Οι τύποι αεροσκαφών που χρησιμοποιήθηκαν κατά το χρόνο εκείνο ήταν το Ju 52 και Me 323 για τις μεταφορές, το Ju 88 και 86 για τη βομβιστικές επιθέσεις και και τα Bf 109 ως μαχητικά.
Οι Βρετανικές Δυνάμεις SAS εστάλησαν στο αεροδρόμιο για να πλήξουν τις αποστολές ανεφοδιασμού στην Β. Αφρική. Ανακάλυψαν ωστόσο, ότι όλα τα αεροσκάφη είχαν ανασταλεί λόγω αεροπορικών επιδρομών από την Αίγυπτο και η βάση εγκαταλείφθηκε.
Μετά τον πόλεμο το αεροδρόμιο χρησιμοποιήθηκε ως ελληνική στρατιωτική βάση.
Το 1973 άρχισε η κατασκευή έργων υποδομής για την μετατροπή του αεροδρομίου σε εκπαιδευτικό πεδίο βολής τα οποία έλαβαν τέλος το Σεπτέμβριο του 1979.
Από το 1986 και κατά τους θερινούς μήνες, στις εγκαταστάσεις της Μονάδος λειτουργεί θέρετρο Αξιωματικών – Υπαξιωματικών και Πολιτικού Προσωπικού το οποίο μετονομάσθηκε από το 1992 σε ΚΕΔΑ Τυμπακίου.
Τον Απρίλιο του 2006 δημοσιεύθηκε στον τοπικό Τύπο ότι η αποστρατικοποίηση του αεροδρομίου είχε ξεκινήσει.
Τον Αύγουστο του 2006 δόθηκε«πράσινο φως» για την αποστρατικοποίηση.
Η απόφαση αυτή ανακλήθηκε σύντομα αν και έκτοτε εκκρεμεί η απόφαση για τη μετατροπή της περιοχής σε «ζώνη ελεύθερου εμπορίου».
Η περιοχή προτάθηκε για φωτοβολταϊκή εγκατάσταση, αλλά οι τοπικοί αγρότες διαδήλωσαν ενάντια στην πρόταση, υποστηρίζοντας ότι η περιοχή είναι καταλληλότερη για αγροτικές καλλιέργειες .
Η απόφαση σχετικά με το θέμα εξακολουθεί να εκκρεμεί, αλλά με δεδομένη την ελληνική οικονομική κατάσταση το 2013, η απόφαση δεν αναμένεται σύντομα.
Εν τω μεταξύ, το αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για τις πτήσεις με ανεμόπτερο και αγώνες αυτοκινήτων.
Πηγή: cretanscongress.gr