Την ίδια ώρα που η Κυβέρνηση καλείται να αποδείξει την αποτελεσματικότητα του σχεδιασμού της για το ΒΟΑΚ, πέντε δήμοι της Κρήτης και συγκεκριμένα Μινώα Πεδιάδος, Ιεράπετρας, Αρχανών-Αστερουσίων, Γόρτυνας και Φαιστού συγκροτούν μέτωπο και βάζουν δυναμικά στο τραπέζι του διαλόγου το ζήτημα του Νότιου Οδικού Άξονα.
Για το μεγάλο αυτό θέμα θα έχει σήμερα επαφές με το υπουργείο Υποδομών ο δήμαρχος Μινώα κ. Μανόλης Φραγκάκης, το οποίο θα θέσει στην ατζέντα της συζήτησης μαζί με μια σειρά από άλλα ζητήματα που αφορούν την αντιπλημμυρική προστασία της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου Καστελλίου και τη δρομολόγηση μιας σειράς σημαντικών έργων υποδομής.
Ο ίδιος με δηλώσεις του στην «Π» σημειώνει μεταξύ άλλων ότι το ζήτημα του Νότιου Οδικού Άξονα εκτός από το γεγονός ότι απαιτείται επιτακτικά να κατασκευαστεί για λόγους δημόσιας ασφάλειας αλλά και βελτίωσης της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνιών συνδέεται πλέον άρρηκτα και με τη δημιουργία του αεροδρομίου. Η νέα πραγματικότητα που δημιουργεί η μεγάλη αυτή υποδομή, προϋποθέτει και την ολοκλήρωση ενός ικανού αριθμού οδικών συνδέσεων που θα μπορούν να διασφαλίζουν την ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο.
Εκτός των άλλων όπως σημειώνει υπάρχει μια ακόμα κρίσιμη παράμετρος που αφορά τον πρωτογενή τομέα. Πιο συγκεκριμένα -όπως εξηγεί- με τη λειτουργία του αεροδρομίου είναι πάρα πολύ πιθανό προοπτικά να ενσωματωθούν πτήσεις Cargo για τη μεταφορά εμπορευμάτων.
Με δεδομένο το γεγονός ότι το 52% της παραγωγής των θερμοκηπίων καλλιεργειών έρχεται από το νότο, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα χρειαστεί ένα αξιόπιστο οδικό δίκτυο που να προσφέρει ασφάλεια σε όσους κινούνται σε αυτό και όχι να παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα στις παγίδες τις λακκούβες, τις κακοτεχνίες και τις ανεπάρκειες του σημερινού απαράδεκτου δικτύου.
Θυμίζουμε ότι το θέμα του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης δεκαετίες τώρα αποτελούσε πολιτική δέσμευση των Κυβερνήσεων που έδειξαν “υποδειγματική“ ανακολουθία σε σχέση με την αποτελεσματικότητα τους και την αξιοπιστία τους. Υπάρχει σειρά δημόσιων πολιτικών διαβεβαιώσεων με τις οποίες η κατασκευή του Νοτίου Οδικού Άξονα Κρήτης χαρακτηριζόταν ως «έργο προτεραιότητας» και δίδονταν διαβεβαιώσεις για τη χρηματοδότηση του μέσα από το Γ’ ΚΠΣ.
Μάλιστα στις αρχές του 2000 είχε ανακοινωθεί ότι «ορισμένα τμήματα του Νότιου Οδικού Άξονα Κρήτης είναι ώριμα από άποψη μελετών, ενώ ήδη 5 μελέτες (προϋπολογισμού 1.740.000 Ευρώ) εκπονούνται».
Πηγή: patris.gr