Σε μια όμορφη και ασυνήθιστη κίνηση κοινωνικής ευαισθησίας προχωρά από σήμερα η εταιρεία Anemelon του μελισσοκόμου Φανούρη Λεονταράκη από το Βορίζια του Δήμου Φαιστού.
Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Όρασης (Κατά της Τύφλωσης), που γιορτάζεται κάθε χρόνο τη δεύτερη Πέμπτη του Οκτωβρίου, σε κάθε συσκευασία της γκάμας μελιών των 450 και 950 γρ. του μελιού Anemelon θα υπάρχει ειδικό καρτελάκι τυπωμένο σε γραφή Braille, που αναφέρει τα χαρακτηριστικά του μελιού.
«Αναζητούμε τρόπους να βρισκόμαστε κοντά σε συνανθρώπους μας σε τούτη τη δύσκολη περίοδο που διανύουμε όλοι μας», είπε στον Γαστρονόμο ο παραγωγός Φανούρης Λεονταράκης, ο οποίος μετά από ένα ταξίδι στη Θεσσαλονίκη έτυχε να μάθει για τη Σχολή Τυφλών της πόλης και για τα καθημερινά προβλήματα και τις έμμεσες διακρίσεις που υφίστανται συμπολίτες μας με προβλήματα όρασης. Σκέφτηκε λοιπόν ότι μέσω αυτής της πρωτοβουλίας θα μπορούσε να ξεκινήσει μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού, για την κατανόηση των προβλημάτων αυτών των ανθρώπων και τη στήριξή τους.
Η αλήθεια είναι πως, με εξαίρεση ορισμένα προϊόντα μεγάλων εταιρειών που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, τα υπόλοιπα προϊόντα μικρών παραγωγών δεν μπορούν να φτάσουν εύκολα στα χέρια τυφλών και ατόμων με σοβαρά προβλήματα όρασης ή, έστω, δεν δίνεται σε αυτούς τους ανθρώπους η ευκαιρία να γνωρίσουν τις ιδιότητες εκλεκτών προϊόντων μικρών Ελλήνων παραγωγών.
Με το σκεπτικό αυτό αναζήτησε τυπογραφείο που να εκτυπώνει τα ειδικά καρτελάκια σε σύστημα Braille και τα τοποθετεί πλέον στα βαζάκια του μελιού του με πληροφορίες και ιδιότητες του -ομολογουμένως εξαίρετου- μελιού του, ασφαλώς χωρίς να αλλάξει η τιμή διάθεσης των προϊόντων του, παρά το έξτρα κόστος της επιπρόσθετης αυτής ετικέτας.
«Ένα μικρό βήμα, μπορεί να κάνει τη διαφορά» συμπληρώνει ο Φανούρης Λεονταράκης και συμφωνούμε απόλυτα μαζί του. Μια πραγματικά αξιέπαινη και βαθιά ανθρώπινη σκέψη και πράξη που αξίζει να μιμηθούν και άλλοι Έλληνες παραγωγοί.
Πηγή: gastronomos.gr