(Το άρθρο δημοσιεύτηκε τον Οκτώβριο του 2020)
Το ελαιόλαδο από τα 700 περίπου δέντρα του Μάρκου Kelly στη Μεσαρά πληρωνόταν ανέκαθεν κατά τι παραπάνω από τον μέσο όρο της αγοράς στο ελαιοτριβείο.
Άλλωστε ο παππούς του 35χρονου νεοεισερχόμενου επιχειρηματία είχε ρίξει πολλή δουλειά στους ελαιώνες του τις προηγούμενες δεκαετίες.
Έχοντας όμως σπουδάσει και ζήσει τα τελευταία 10 χρόνια στο Λονδίνο ο συνομιλητής μας συνειδητοποίησε αυτό που λίγο έως πολύ κάθε Έλληνας που κινείται στις μεγαλουπόλεις της Εσπερίας και συναναστρέφεται τους κατοίκους τους βλέπει: Το ελληνικό ελαιόλαδο δεν έχει συστηθεί ακόμα στον μέσο Ευρωπαίο. «Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με το ελαιόλαδο. Όταν όμως ξεκίνησα να καταλαβαίνω τι γίνεται πάνω κάτω στην ελληνική αγορά, το χύμα άρχισε να με ενοχλεί».
Κάπως έτσι, ο Μάρκος Kelly, τα έβαλε κάτω, έκανε την προετοιμασία του και μόλις φέτος κυκλοφόρησε στην αγορά με την υπογραφή του το ελαιόλαδο E.thos σε συσκευασία των 500 ml.
Η τιμή αυτού, 18 ευρώ (36 ευρώ το λίτρο) ή 17 λίρες στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία αποτέλεσε τον αρχικό στόχο της επιχείρησης.
Όσο εντυπωσιακή κι αν ακούγεται πάντως αυτή η τιμή, το κέρδος που μένει μετά την τυποποίηση κυμαίνεται γύρω στα 5 με 10 ευρώ το κιλό, ανάλογα με τη χρονιά, με την αρχική επένδυση που φυσικά εξακολουθεί να βρίσκεται υπό ανάπτυξη, να προσεγγίζει τις 60.000 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση πάντως «Η υπεραξία που συνεπάγεται η τυποποίηση, δεν μπορεί να παραχθεί αλλιώς στο ελαιόλαδο» θα πει ο ίδιος.
Ένας επιχειρηματίας ελαιοκαλλιεργητής στην Ελλάδα καλώς ή κακώς δεν έχει να περιμένει πολλά από το εθνικό πρόγραμμα δακοπροστασίας.
Άλλωστε από την ποιότητα του τελικού προϊόντος κρίνεται και πληρώνεται αυτός και όχι η ελαϊκή, όπως πολλοί αρέσκονται να την χαρακτηρίζουν, εθνική πολιτική.
Με αυτό το πνεύμα, ο Μάρκος Kelly, έχοντας από τα παιδικά του χρόνια απορροφήσει πολλά ερεθίσματα από το μεράκι του παππού του για τον ελαιώνα αποφάσισε να κάνει το επόμενο βήμα.
«Φαίνεται πως τα τελευταία χρόνια οι Έλληνες παραγωγοί δεν ασχολούνται με τα δέντρα τους όσο παλιά και είναι λογικό αφού τα προβλήματα είναι αποθαρρυντικά. Δεν μπορούμε όμως να περιμένουμε τα πάντα από τις δακοκτονίες ή τις διαθέσεις του εμπορίου. Θα πρέπει να ασχολούμαστε οι ίδιοι, να κάνουμε τις παρεμβάσεις που πρέπει, όταν πρέπει αλλά και να αναλάβουμε προσωπικά την αναβάθμιση της παραγωγής μέσω της τυποποίησης, αντί να την υποβαθμίζουμε με το χύμα» αναφέρει.
Κατά την επικοινωνία της Agrenda με τον φιλόδοξο παραγωγό, τον πετύχαμε στον ελαιώνα, όπου ολοκλήρωνε τη φετινή συγκομιδή, την οποία υπολογίζει περί τους 6 τόνους. Το ελαιόλαδο όμως δεν είναι το μόνο προϊόν της νεοσύστατης «e.thos».
Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, η εταιρεία διαθέτει στην αγορά και συσκευασμένο μέλι από μελίσσια που ανεβοκατεβαίνουν τα Αστερούσια Όρη.
Τα προϊόντα διατίθενται σε delicatessen της Ελλάδας, της Αγγλίας και των Σκανδιναβικών χωρών.
Η Ιαπωνία προορίζεται να γίνει η επόμενη αγορά που θα ξεκλειδώσει για τα προϊόντα που παράγει και εμπορεύεται ο Μάρκος Kelly, μαζί με αυτήν των ΗΠΑ.
«Οι αγορές του εξωτερικού είναι μεγάλες, υπάρχει μερίδιο για τα ποιοτικά ελληνικά προϊόντα και είναι δικό μας στοίχημα να τα αναδείξουμε, συνεργατικά» είναι πεπεισμένος ο ίδιος.
Μάλιστα εν καιρώ ετοιμάζεται να διευρύνει το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με πάστες ελιάς, βότανα και άλλα τρόφιμα που ανταποκρίνονται στην κουλτούρα και το αριστοτελικό έθος της ελληνικής γης.
Πηγή: agronews.gr – ΤOY ΠΕΤΡΟΥ ΓΚΟΓΚΟΥ