Γράφει ο Γιάννης Λιονάκης*
Είναι λογικό και ανεκτό να χρειάζεται κάποιος μιάμιση ώρα από την Χανιόπορτα μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο του Γιόφυρου;
Είναι δυνατόν να περιμένουμε λύση του κυκλοφοριακού με αστυνόμευση λίγων ωρών με λίγους αστυνομικούς;
Οι αποφάσεις κύριε δήμαρχε πρέπει να είναι γενναίες.
Να σημειώσω για μια ακόμη φορά πως δεν είμαι ειδικός.
Υπάρχουν όμως ειδικοί ,αρκεί να τους πούμε τι ακριβώς θέλουμε να κάνουμε.
Θα εκφράσω την άποψή μου όπως κάνω πάντα και θα παρακαλούσα να μη χλευαστεί πριν τουλάχιστον αναγνωσθεί .
Στο Ηράκλειο υπάρχουν ορισμένοι βασικοί οδικοί άξονες, συλλέκτηριες οδοί , που φέρουν μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Η στενότητα του δρόμου, η παλαιότητα της πόλης, η άναρχη δόμηση εδώ και πολλά χρόνια, η κακή ποιότητα, εκ του αποτελέσματος, των δημόσιων συγκοινωνιών, η έλλειψη περιφερειακών χώρων στάθμευσης, η έλλειψη μικρών και ευέλικτων λεωφορείων, η αναρχία στον εφοδιασμό των καταστημάτων, η έλλειψη κουλτούρας μετακίνησης του Ηρακλειώτη, αναγκαστική πολλές φορές, οδήγησε σε στραγγαλισμό αυτή την πόλη.
Η άποψή μου είναι να αναζητηθούν περιφερειακά της πόλης και να προσδιοριστούν χώροι στάθμευσης, από όπου θα δοθεί η δυνατότητα μετακίνησης με δημόσια μέσα μεταφοράς των πολιτών προς το κέντρο ή σε άλλους εκτός κέντρου προορισμούς, ακόμη και με οικονομικές μετεπιβιβάσεις.Να μονοδρομηθούν όλες οι κάθετες οδοί των κεντρικών οδικών αξόνων Κνωσσού, Πλαστήρα, Παραλιακής(Βενιζέλου), Ακαδημίας, 62Μαρτύρων, Παπαπέτρου Γαβαλά, Ούλωφ Πάλμε, Παπαναστασίου, Ερυθραίας, Ίκαρου, και όποια άλλη βασική οδική αρτηρία τώρα μου διαφεύγει.
Τα βαρέα οχήματα, καθώς και τα Υπεραστικά λεωφορεία θα βγουν έξω από την πόλη και θα φτάνουν στο σταθμό μέσω Καζαντζίδη, με δημιουργία κυκλικού κόμβου στην είσοδο της Καζαντζίδη, και μέσω παραλιακής θα φτάνουν στο σταθμό.
Τα μεγάλα φορτηγά θα εφοδιάζουν την αγορά με μεταφορτώσεις με χρήση μικρότερων οχημάτων , και όπως είπαμε μόνο συγκεκριμένες ώρες.
Το βασικότερο απ´ όλα είναι αφού μετρηθούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι ,να χρησιμοποιηθούν όλες οι παραπάνω οδοί σαν μονόδρομοι!
Η 62 Μαρτύρων θα χρησιμοποιείται ως μονόδρομος με εκκίνηση από κέντρο προς την έξοδο του Ηρακλείου και με τις ΔΥΟ λωρίδες κυκλοφορίας .
Δηλ και η σημερινή είσοδος στην πόλη θα χρησιμοποιείται σαν έξοδος ,και τα Αστικά θα κινούνται μόνο στην δεξιά λωρίδα ,τη βόρεια, σαν σε λεωφορειολωρίδα .
Είσοδος προς το κέντρο από τα δυτικά δηλαδή της πόλης προς ανατολικά θα γίνεται μόνο από την παραλιακή ,μονόδρομος και αυτή.
Το ίδιο ρόλο μονόδρομων θα παίξουν οι Κνωσσού, με την Ερυθραίας και την κρασαδάκη, αρχιεπισκόπου Ευγενίου και Ερυθραίας.
Η Ούλωφ Πάλμε με την Παπαπέτρου Γαβαλά πχ. Θα δημιουργήσουμε δηλαδή δίδυμες κατευθύνσεις από και προς την πόλη με μονόδρομες κυκλοφορίες.
Θα μπει κατάλληλη σήμανση και θα αστυνομευθεί με κάθε τρόπο και σοβαρότητα η τήρηση της.
Πιστεύω πως χρειάζονται μέτρα και ρήξεις ..
Επεκτείνετε τις πεζοδρομήσεις, κροσφιορείστε θέσεις στάθμευσης μόνιμων κατοίκων ,χωρέστε το ποδήλατο σ΄ αυτούς τους «μεγαλύτερους»πια δρόμους …
Να τελειώσει «το καβάλα παν στην εκκλησιά»,το σπάσιμο νεύρων, οι χαμένες εργατοώρες, η απίστευτη μόλυνση του περιβάλλοντος…
Να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και μέσα σταθερής τροχιάς.
Να οργανώνουμε μια πόλη με προοπτική και μέλλον για τα παιδιά μας και όχι θνησιγενή ..
Μιλάμε στα μικρά παιδιά και στα σχολεία γι αυτόν τον τρόπο ζωής..
Αυτοί που πήραν τέτοια και άλλα μέτρα ,άλλαξαν τη ζωή τους!
Εμείς μπορούμε;
* Ο κ. Γιάννης Λιονάκης είναι Πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων