Συμβολαιογράφοι και δικηγόροι περιγράφουν στο enikos.gr τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν με το Κτηματολόγιο παρά την ψηφιακή μετάβαση που επιχειρείται σε αρκετές περιοχές της Αττικής.
της Ευανθίας Τασσοπούλου
Από σήμερα το υποθηκοφυλακείο αντικαθίσταται από το μεταβατικό κτηματολογικό γραφείο στην Αθήνα, με την ψηφιακή καταχώριση όλων των πράξεων και τη δυνατότητα ψηφιακής αναζήτησης στα αρχεία του. Το δεύτερο και σημαντικότερο βήμα θα γίνει το καλοκαίρι, οπότε και το γραφείο θα περάσει στην οριστική δομή του Κτηματολογίου, προσφέροντας όλες τις ψηφιακές υπηρεσίες. Παράλληλα, το γραφείο της Αθήνας πρόκειται μέσα στο έτος να μετακομίσει σε νέο κτίριο.
Ο Γιώργος Ρούσκας, Πρόεδρος Συμβολαιογραφικού Συλλόγου Εφετείων Αθηνών-Πειραιώς-Αιγαίου & Δωδεκανήσου είναι κάθετος σε ό,τι αφορά το Κτηματολόγιο, το οποίο περιγράφει ως “Λερναία Ύδρα”.
«Δεν είναι Εθνικό Κτηματολόγιο αυτό είναι εθνική τραγωδία» περιγράφει. «Η ψηφιακή λειτουργεί κανονικά στις άλλες περιοχές, που είμαστε σίγουροι ότι θα λειτουργήσει στην Αθήνα; Θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα. Είναι χρονίζοντα τα συγκεκριμένα προβλήματα. Δεν γίνονται σωστές εγγραφές και δεν υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό για να το υποστηρίξει. Θα δημιουργηθούν τεράστιες ουρές και αναμονές» τονίζει.
Ο κ. Ρούσκας αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή, ένας πολίτης που έκανε χθες την αίτησή του, πρέπει να περιμένει 3 μήνες για το έγγραφο, ενώ για ένα χαρτί από την Καλλιθέα κάποιος χρειάζεται να περιμένει 6 μήνες.
Πρόεδρος ΔΣΑ: Έχει κολλήσει η επιχειρηματική δραστηριότητα
«Τα προβλήματα είναι τεράστια. Έχουμε ακύρωση της επιχειρηματική δραστηριότητας για δύο χρόνια. Όταν ένας πολίτης θέλει 8 έως 12 μήνες για ένα πιστοποιητικό μεταγραφής, τι συζητάμε; Καμία τράπεζα δεν θα δώσει δάνειο. Έχει κολλήσει η δραστηριότητα. Πρόκειται για στρατηγικό λάθος» σχολίασε ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου, Δημήτρης Βερβεσός.
Σημειώνεται πως χρειάζεται η μεταγραφή του συμβολαίου για να εγγραφεί η προσημείωση και να αποδεσμευθούν τα κεφάλαια του δανείου.
«Αυτή τη στιγμή δικηγόροι και πολίτες πρέπει να πηγαίνουν στην Καλλιθέα από τις 4:30 το πρωί για να πάρουν σειρά, γιατί λειτουργεί με χρονική προτεραιότητα. Οι συνθήκες είναι τραγικές. Με την… ψηφιακή μετάβαση δεν αλλάζει κάτι. Πρώτον δεν υπάρχουν υπάλληλοι για να μεταφέρουν τα στοιχεία από τα βιβλία. Και να κάνω την πρώτη εγγραφή ηλεκτρονικά, πρέπει να πάω εκεί από τις 4:30 το πρωί για να πάρω ένα πιστοποιητικό και όσα χρειάζονται για πιστοποιήσω ότι ένα ακίνητο είναι “καθαρό” για τον πελάτη μου» πρόσθεσε, ενώ στη συνέχεια επανέλαβε ότι η κατάσταση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι τραγική.
«Ο πολίτης δεν εξυπηρετείται» διευκρίνισε. Περίπου 50 δικηγόροι συνεργάζονται ως εξωτερικοί συνεργάτες ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις και τα προβλήματα στα κτηματολογικά γραφεία, αλλά την υπογραφή σε ένα έγγραφο πρέπει να την βάλει δημόσιος υπάλληλος.
Πηγή: enikos.gr