ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αρ. Πρωτ. 894 Αθήνα 25/9/2018
Προς
Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Θέμα: Ανακοινώσεις Υπουργού Παιδείας για μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση σε ορίζοντα τριετίας. Οι εξαγγελίες Τσίπρα στη Δ.Ε.Θ. με προσθήκη μελλοντικών διορισμών
Στη σημερινή συνάντηση στο Υπουργείο Παιδείας, που είχε αιτηθεί το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ώστε να συζητηθούν όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε στα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε. (αφού η πολιτική ηγεσία κάλεσε και τις δυο ομοσπονδίες μαζί, παραλείποντας να τους αναφέρει τη δική της «ατζέντα» και το γεγονός ότι δεν επρόκειτο να συζητηθεί άλλο ζήτημα) τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών.
Πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης, αφού οι μόνιμοι διορισμοί αποτελούν ζητούμενο εδώ και οχτώ χρόνια με δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς να έχουν συνταξιοδοτηθεί, ο Υπουργός Παιδείας επανέλαβε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ. για 4.500 μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή για το σχ. έτος 2019-2020.
Πέρα από το μόνο θετικό στοιχείο, ότι ανακοινώνονται μετά από πολλά χρόνια μόνιμοι διορισμοί και μάλιστα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής, είναι σαφές ότι η ασάφεια της κατανομής του ανακοινωμένου αριθμού (πόσοι θα αφορούν δασκάλους, νηπιαγωγούς ή ειδικότητες, πόσοι αναλογούν στην πρωτοβάθμια και πόσοι στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πόσοι σε ειδικό επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό) καταδεικνύει την έλλειψη συγκεκριμένου σχεδιασμού από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου που επιβεβαιώνεται δια στόματος Υπουργού με τη φράση «Οι διορισμοί θα γίνουν με βάση την αναλογικότητα των αναγκών τόσο ως προς τις δυο βαθμίδες εκπαίδευσης όσο και ως προς τις ειδικότητες». Δίκαια γεννάται το ερώτημα, πώς έχει εκτιμηθεί ο συνολικός αριθμός αφού δεν έχει γίνει επί μέρους εκτίμηση και κατανομή;
Εξαγγέλθηκαν, επίσης, 5.250 μόνιμοι διορισμοί για το σχ. έτος 2020-2021 και 5.250 για το σχ. έτος 2021-2022. Συνολικά 15.000 διορισμοί σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε συνέχεια των χιλιάδων διορισμών που «έχουν πραγματοποιήσει» στα λόγια όλοι οι Υπουργοί Παιδείας της κυβέρνησης. Εύλογο είναι να είμαστε εξαιρετικά επιφυλακτικοί, όταν η αδιοριστία που ήταν και είναι αποτέλεσμα της πολιτικής επιλογής όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων να μην ενισχύσουν με μόνιμους εκπαιδευτικούς το δημόσιο σχολείο, είναι η μόνη χειροπιαστή πραγματικότητα που έχει αντιμετωπίσει η δημόσια εκπαίδευση και όλοι οι αριθμοί, που κατά καιρούς ανακοινώθηκαν, έχουν μετατραπεί σε απόλυτο μηδέν. Για το λόγο αυτό απευθύναμε και το ερώτημα προς τον κ. Υπουργό, εάν οι περιορισμένοι αριθμοί που ανακοινώνει σήμερα είναι αποτέλεσμα της καταγραφής των αναγκών της εκπαίδευσης από τις υπηρεσίες του υπουργείου ή υπαγορεύονται από οικονομικού χαρακτήρα δεσμεύσεις της κυβέρνησης, για να πάρουμε την απάντηση ότι πρόκειται για συνδυασμό και των δύο…
Ο Υπουργός Παιδείας, παρά το γεγονός ότι και οι δυο Ομοσπονδίες αναφέρθηκαν στις θέσεις τους για το σύστημα διορισμών, δήλωσε ότι «οι δυο Ομοσπονδίες δεν ήταν προετοιμασμένες σήμερα για κάτι τέτοιο (εννοούσε να συζητήσουμε για το σύστημα διορισμών). Ελπίζω σε σύντομο χρονικό διάστημα να έχουν συγκεκριμένες προτάσεις να καταθέσουν».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι πέρα από το γεγονός ότι πρώτο θέμα στην ιεράρχηση του είναι η ανακοίνωση της άμεσης πραγματοποίησης όλων των πραγματικά αναγκαίων για την εκπαίδευση χιλιάδων μόνιμων διορισμών, κάτι που δεν απεικονίζεται στις σημερινές ανακοινώσεις του Υπουργείου, η ψηφισμένη από την 87η Γ.Σ. του Ιουνίου του 2018, θέση του κλάδου, είναι: «Διεκδικούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου, σύμφωνα με τις θέσεις του συνδικαλιστικού κινήματος για τη δομή της εκπαίδευσης, με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους ως κυρίαρχο κριτήριο διορισμού». Την απόφαση αυτή καταθέσαμε στη σημερινή συνάντηση και αποστέλλουμε άμεσα (και εγγράφως) στο υπουργείο. Αναμένουμε τη θέση του υπουργείου ώστε να την εκτιμήσουμε και να τοποθετηθούμε δημόσια, με την πεποίθηση ότι η συζήτηση σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να εστιάζει στο πραγματικό ζητούμενο για τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης, την άμεση πραγματοποίηση όλων των πραγματικά αναγκαίων χιλιάδων μόνιμων διορισμών.