Την κατάργηση της τιμωρητικής, όπως την χαρακτηρίζουν αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ζητούν κατέθεσαν 45 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ , με ερώτηση την οποία κατέθεσαν στη Βουλή, μετά από πρωτοβουλία του τομεάρχη Παιδείας Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας τομεάρχη Μερόπης Τζούφη.
Οι βουλευτές τονίζουν στην ερώτηση προς στην υπουργό Κεραμέως ότι
- Χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν γυρίσει τις πλάτες τους στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης.
- Οι εκπαιδευτικοί, που συμπλήρωσαν διετία από το διορισμό τους και ανέμεναν εύλογα τη μονιμοποίησή τους, μόνο νεοδιόριστοι δεν είναι, καθώς στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση επί χρόνια είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι.
Ακολούθως οι βουλευτές ζητούν από την υπουργό Παιδείας:
- Να προβεί σε κάθε ενέργεια για την παραχρήμα μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησής τους και
- Να καταργήσει το νόμο για την τιμωρητική αξιολόγηση, ο οποίος έχει ακυρωθεί στην πράξη από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης
Θέμα: Να σταματήσει εδώ και τώρα η πλήρως απονομιμοποιημένη τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση ΝΔ, έχει οδηγήσει στην αποδιάρθρωση του δημόσιου σχολείου. Ωστόσο, τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και ο αυταρχισμός που επιχειρεί να επιβάλει η κα Κεραμέως στην εκπαίδευση βρίσκουν σθεναρές αντιστάσεις από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, μέσω των Ομοσπονδιών και των σωματείων τους, των μαθητών και των γονέων. Ανάμεσα στα μέτρα αυτά και η τιμωρητική ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που συνδέεται, μεταξύ άλλων, α) με μισθολογικές μειώσεις ή μισθολογική καθήλωση για τους πολλούς, στο πλαίσιο της σύνδεσης μισθού-παραγωγικότητας στον δημόσιο τομέα, όπως προκύπτει άλλωστε και από τις δηλώσεις του ίδιου του πρωθυπουργού, και γιατί όχι και με απολύσεις, β) με αναχρονιστικές πρακτικές περασμένων δεκαετιών, καταδικασμένες αμετάκλητα στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, γ) με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, δ) με την απόπειρα ενίσχυσης της χειραγώγησης των εκπαιδευτικών, ιδίως των νεοδιόριστων, σε μια ευαίσθητη προεκλογική περίοδο.
Στο πλαίσιο αυτό, η υπουργός Παιδείας αρνείται εμμονικά τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών επικαλούμενη το ν. 4823/2021 για την ατομική αξιολόγηση και αγνοώντας το ν. 4589/2019. Όμως, οι εκπαιδευτικοί, που συμπλήρωσαν διετία από το διορισμό τους και ανέμεναν εύλογα τη μονιμοποίησή τους, μόνο νεοδιόριστοι δεν είναι, καθώς υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση επί χρόνια είτε ως αναπληρωτές είτε ως ωρομίσθιοι. Ακόμα, ανήκουν στους εκπαιδευτικούς που στήριξαν και στηρίζουν το δημόσιο σχολείο, αν και καλούνται να διδάξουν σε υποδομές που καταρρέουν, με επιμόρφωση, όπου διδάσκονται έννοιες όπως “τακτοποιημένο φρικιό” και “πρωκτικός συγκρατητής”, και να εφαρμόσουν προγράμματα σπουδών που δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές.
Πάρα ταύτα, το εγχείρημα της κας Κεραμέως περί αξιολόγησης έχει καταρρεύσει. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί των δημόσιων σχολείων έχουν αρνηθεί να συναινέσουν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης, ενώ τα πρωτοβάθμια σωματεία και οι επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η Αττική, όπου η δήλωση Απεργίας – Αποχής από την ατομική αξιολόγηση έχει υπογραφεί σε ποσοστό πάνω από το 85% των εκπαιδευτικών και η Κρήτη, όπου η συμμετοχή στην ατομική αξιολόγηση άγγιξε μόλις το 5%.
Αλλά και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναγνωρίζει επί της ουσίας την αποτυχία της, στο μέτρο που (ενδεικτικά):
-Με εγκυκλίους ορίζει εκ νέου προθεσμίες αποδεικνύοντας ότι η διαδικασία δεν προχωρά
-Δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τον αριθμό των ήδη αξιολογούμενων
-Προκαλεί “μπάχαλο” και αδυναμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών που η ίδια προσπαθεί να επιβάλει: όταν τοποθετεί ως αξιολογητές των εκπαιδευτικών ειδικής τους σχολικούς συμβούλους γενικής ή όταν στην εγκύκλιο του Γ.Γ. Κόπτση ορίζεται ότι “Προτάσσεται η διαδικασία της αξιολόγησης που αφορά στο πεδίο Α” χωρίς να υπάρχει καμία αναφορά στα υπόλοιπα πεδία, αν και σύμφωνα με το άρθρο 67 του ν. 4823/2021 η αξιολόγηση έχει περισσότερα του ενός πεδία.
Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω,
Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:
- Θα προβεί σε κάθε ενέργεια για την παραχρήμα μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και την έκδοση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης;
- Θα παύσει τις διαδικασίες της τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών; Θα καταργήσει τις σχετικές διατάξεις του ν. 4823/2021, ο οποίος έχει ακυρωθεί επί της ουσίας από τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών;
Οι Ερωτώντες Βουλευτές
- Φίλης Νίκος
- Τζούφη Μερόπη
- Αβραμάκης Ελευθέριος
- Αγαθοπούλου Ειρήνη
- Αμανατίδης Γιάννης
- Αναγνωστοπούλου Σία
- Αυγέρη Δώρα
- Αυλωνίτης Αλέξανδρος
- Βαρδάκης Σωκράτης
- Βερναρδάκης Χριστόφορος
- Βέττα Καλλιόπη
- Γιαννούλης Χρήστος
- Γκάρα Αναστασία
- Γκιόλας Γιάννης
- Δρίτσας Θοδωρής
- Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
- Ελευθεριάδου Τάνια
- Ηγουμενίδης Νίκος
- Θραψανιώτης Μανόλης
- Καλαματιανός Διονύσης
- Κασιμάτη Νίνα
- Καφαντάρη Χαρά
- Κόκκαλης Βασίλης
- Λάππας Σπύρος
- Μάλαμα Κυριακή
- Μαμουλάκης Χάρης
- Μάρκου Κώστας
- Μπακαδήμα Φωτεινή
- Μπάρκας Κώστας
- Μπουρνούς Γιάννης
- Νοτοπούλου Κατερίνα
- Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα
- Παπαηλιού Γιώργος
- Παπανάτσιου Κατερίνα
- Πέρκα Θεοπίστη
- Πούλου Γιώτα
- Σκουρλέτης Πάνος
- Σκουρολιάκος Πάνος
- Σκούφα Μπέττυ
- Συρμαλένιος Νίκος
- Φάμελλος Σωκράτης
- Φωτίου Θεανώ
- Χαρίτσης Αλέξης
- Χριστίδου Ραλλία
- Ψυχογιός Γιώργος
Πηγή: esos.gr