Μεγάλες αλλαγές στα σχολεία προαναγγέλλει το υπουργείο Παιδείας οι οποίες θα αφορούν την καθημερινότητα της σχολικής ζωής αλλά και των μαθητών και εκπαιδευτικών.
Σύντομα, όπως αναφέρει το ethnos.gr, το υπουργείο Παιδείας θα ανακοινώσει αλλαγές όσον αφορά στις απουσίες των μαθητών, τις αποβολές το σχολικό κανονισμό, τις τιμωρίες για τα περιστατικά βίας, την ενίσχυση στα μαθήματα με ψηφιακές παρεμβάσεις αλλά και βελτιώσεις στο σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών.
Οι αλλαγές που προβλέπονται στα σχολεία
Συγκεκριμένα προβλέπονται:
- Αλλαγές στις απουσίες των μαθητών.
- Επανέρχεται ο διαχωρισμός σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες
- Επαναφορά της πενθήμερης αποβολής μαθητών που εμπλέκονται σε σχολικό εκφοβισμό (bullying)
- Ανοίγει η πλατφόρμα για καταγγελίες bullying
- Βελτιώσεις στο σχολικό κανονισμό
- Ευθύνες και στους γονείς για πιθανές καταστροφές λόγω καταλήψεων
- Για βαριά περιστατικά σχολικής βίας θα υπάρχουν επιστημονικές επιτροπές διαχείρισης τους
- Οι θύτες αποβάλλονται από το σχολείο τους σε άλλο
- Ξεκινάει η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία
- Αλλαγές στο σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών
Σχολική Βία
Οπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης «πολύ σύντομα θα έχουμε την πλατφόρμα αποτύπωσης των περιστατικών με επώνυμες καταγγελίες, είναι θέμα λίγων εβδομάδων για να ξεκινήσει. Μέσα σε αυτήν θα μπορεί και ο γονιός, θα μπορεί και ο μαθητής (από την Α’ Γυμνασίου και πάνω) να καταγγέλλει συγκεκριμένα περιστατικά και να υπάρχει διαχείριση των περιστατικών αυτών στο πλαίσιο της σχολικής μονάδας και του σχολικού περιβάλλοντος. Η πρώτη διαχείριση των περιστατικών θα γίνεται εντός της σχολικής μονάδας. Για τα πιο βαριά περιστατικά, όμως, θα υπάρχουν επιστημονικές επιτροπές». Όσον αφορά στις καταστροφές στα σχολεία στις περιπτώσεις καταλήψεων υπάρχουν εισηγήσεις για απόδοση ευθυνών και στους γονείς ακόμη και για επιβολή προστίμου ή άλλων μέτρων, κάτι όμως που δεν έχει οριστικοποιηθεί ή αποφασισθεί επίσημα από την πολιτική ηγεσία.
Αποβολές και απουσίες
Θα επανέλθει η πενθήμερη αποβολή. «Είναι κάτι που μας το ζητάνε οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία για να έχουν μεγαλύτερη παλέτα επιλογών, μεγαλύτερο πλαίσιο επιλογών για να διαχειριστούν τα περιστατικά. Μία αλλαγή θα είναι αυτή. Μία δεύτερη αλλαγή είναι το ότι θα επανέλθει ο διαχωρισμός στις απουσίες σε δικαιολογημένες και αδικαιολόγητες κρατώντας τον ίδιο αριθμό απουσιών που έχουμε σήμερα», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε: Θα υπάρξει και σε ό,τι αφορά τον θύτη, σε τέτοιου τύπου περιστατικά, μία διευκόλυνση στο πλαίσιο αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος. Δηλαδή θα είναι ευκολότερο για τη σχολική μονάδα να αλλάξει σχολικό περιβάλλον, να προτείνει την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τον θύτη των περιστατικών.
Ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία
Όπως είπε ο υπουργός σε λίγες εβδομάδες θα ξεκινήσει η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία. Ψηφιοποιούμε το σύνολο της ύλης του σχολείου. Δηλαδή για κάθε μάθημα, για κάθε ώρα που το μάθημα αυτό διδάσκεται στο σχολείο θα υπάρχει αντίστοιχο ψηφιακό υλικό με πολύ ωραίο τρόπο, τα γυρίσματα γίνονται στην Εθνική Βιβλιοθήκη, η οποία θέλω να πω ότι είναι ένα κόσμημα και είναι πολύ σπουδαίο που μπορούμε και την αξιοποιούμε, όπου θα μπορούν δωρεάν οι μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλο αυτό το υλικό. Ξεκινάμε με Μαθηματικά και Γλώσσα για το Γυμνάσιο, αυτό θα γίνει τον άλλο μήνα, ο στόχος είναι μέσα στη χρονιά να έχει ψηφιοποιηθεί όλο το υλικό και ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου, η έμφαση πλέον, να πέσει πολύ στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Η σύλληψη εδώ είναι πολύ απλή. Να μην χρειάζεται η ελληνική οικογένεια να επενδύει όλα αυτά τα χρήματα και να κάνει όλη αυτήν την τεράστια ιδιωτική δαπάνη στα φροντιστήρια για τα παιδιά της. Να μπορέσουμε δηλαδή ένα κομμάτι αυτού του βάρους να το βγάλουμε, αν είναι δυνατόν, χρησιμοποιώντας αυτό το φροντιστήριο.
Μόνιμοι διορισμοί στα σχολεία
Όπως υπογράμμισε ο υπουργός τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει περισσότεροι μόνιμοι διορισμοί, δηλαδή την προηγούμενη τετραετία είχαμε 28.000 μόνιμους διορισμούς οι αφυπηρετήσεις ήταν πολύ λιγότερες και αυτό ήρθε να αντιστρέψει μία κατάσταση που υπήρχε τα χρόνια των μνημονίων όπου ακριβώς και εκεί διογκώθηκαν οι ανάγκες σε αναπληρωτές. Η πρώτη παράμετρος είναι αυτή. Η δεύτερη είναι -και πολύ σωστά- ένα μεγάλο κομμάτι των αναπληρωτών (είμαστε κοντά στις 50.000 λίγο πιο κάτω σε αναπληρωτές) αφορά την ειδική αγωγή, αφορά την παράλληλη στήριξη και επιτρέψτε μου να πω ότι το θεωρώ μία πάρα πολύ σπουδαία πρωτοβουλία. Η γενική κατεύθυνση που πρέπει να δοθεί είναι αυτή που υπονοεί η ερώτησή σας: να μπορέσουμε να μετατρέψουμε πολλούς αναπληρωτές σε μόνιμους διορισμούς. Αυτή είναι η στρατηγική κατεύθυνσης της Κυβέρνησης. Είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών. Κάθε χρονιά ανακοινώνονται οι μόνιμοι διορισμοί.
Είμαστε σε συνεργασία για να δούμε με ποιον τρόπο αυτό θα μπορέσουμε να το πετύχουμε και φέτος και κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Αλλά από εκεί και πέρα θα επιμείνουμε ειδικά στο θέμα της ειδικής αγωγής και με σχετική νομοθετική πρωτοβουλία για να μπορέσουμε να οργανώσουμε ακόμη καλύτερα κάτι στο οποίο βλέπουμε ότι υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη παρέμβασης δικής μας. Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή, είναι κάτι το οποίο είναι υπό εξέταση, το έχουμε πει από τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης. Θα επανέλθουμε σε αυτό στη πορεία κατά τη διάρκεια της τετραετίας. Είναι κάτι που κοιτάζουμε γενικά το ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος να διορίζεται κανείς μόνιμα ως εκπαιδευτικός στο ελληνικό κράτος. Μελετάμε το τι κάνουν και τα άλλα κράτη, είναι υπό συζήτηση.
ΑΣΕΠ και ΟΟΣΑ
Ο τρόπος διορισμού των εκπαιδευτικών αυτή τη στιγμή είναι μέσα από πίνακες του ΑΣΕΠ. Όμως όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης «αυτό το οποίο εμείς μελετάμε είναι και το τι κάνουν τα άλλα κράτη. Αυτό ίσως έχει μία αξία να το αναφέρω, γιατί δεν το έχουμε πει επισήμως δημόσια, υπήρξε όλη η συζήτηση με τα αποτελέσματα της PISA με το πώς τα αποτελέσματα αυτά και στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας προβλημάτισαν σε σχέση με τον πτωτική καμπύλη, με την πτώση που παρατηρήθηκε. Θα κάνουμε μία μελέτη όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μια σειρά από μέτρα για το πώς θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα όχι με έναν τρόπο αυθαίρετο, με έναν τρόπο συμβατό με το τι έχει ανάγκη η χώρα μας. Στο πλαίσιο πολιτικής της Ελλάδας, δηλαδή όχι κάτι το οποίο απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σε αυτή την μελέτη θα υπάρξουν και συστάσεις για το σύστημα διορισμών.
Πηγή: ethnos.gr