Με ένα καταιγισμό διαρροών και πληροφοριών, κύκλοι ενδιαφερομένων ιεραρχών στην Εκκλησία Κρήτης για την επόμενη ημέρα και τον Αρχιεπισκοπικό Θρόνο, πάρα τα αντίθετα μηνύματα που εστάλησαν από το Φανάρι, επιχειρούν να επιταχύνουν εξελίξεις, πέραν των βιολογικών και φυσιολογικών που η ίδια η ζωή φαίνεται να δρομολογεί.
Αυτό το κλίμα, που προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια τόσο στο εκκλησίασμα του νησιού, όσο και σε εκείνους τους ιεράρχες της Εκκλησίας Κρήτης που στέκονται υποδειγματικά και ανθρώπινα στην πολύμηνη δοκιμασία της υγείας του Αρχιεπισκόπου, φτάνει πλέον μέχρι την έδρα του Οικουμενικού Θρόνου, όπου, σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες της «ΝΚ», μέλη της Αγίας και Ιεράς Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ιεράρχες με απόλυτη σχέση με το Φανάρι δηλαδή, δε διστάζουν να μιλήσουν για «πρακτικές Φαρμακίδη» που αποδίδουν σε κάποιους τοπικούς ιεράρχες, με ευθεία αιχμή για τη σχέση τους με πρακτικές της «νεόκοπης», όπως την αποκαλούν, Εκκλησίας της Ελλάδος, όπως είναι το «εγχείρημα εξέτασης από ειδική επιτροπή γιατρών» του Αρχιεπισκόπου.
Μάλιστα, στο Φανάρι σημειώνουν με νόημα ότι αυτές οι πρακτικές, που στην Εκκλησία της Ελλάδας αποτελούν σύνηθες μοντέλο, δεν μπορεί με πρωτοστάτες τοπικούς ιεράρχες να επιχειρείται να λάβουν χώρα σε μια επαρχιακή Εκκλησία, που υπάγεται στον Οικουμενικό Θρόνο. Υπογραμμίζουν δε με νόημα ότι αυτή η πρακτική, υπό τον τύπο διαρροών, «φούντωσε» μετά την πρόσφατη κάθοδο του Αρχιεπισκόπου Αθηνών Ιερώνυμου, όπου εκτός της επίσκεψης στις πληγείσες από τον σεισμό περιοχές, εμφανίστηκε στις ίδιες διαρροές να συναντάτε σε «μυστικά δείπνα» με κάποιους τοπικούς ιεράρχες, οι οποίοι όχι απλά του εξέθεσαν το θέμα με την υγεία και την αδυναμία του Αρχιεπισκόπου Κρήτης, αλλά κατά τις διαρροές αυτές, που ουδείς τους διέψευσε, φέρονται να έλαβαν οδηγίες από τον Αθηνών (!) για το πώς με επιτροπή γιατρών και σχετική γνωμάτευση μπορούν να ανοίξουν τον δρόμο για αντικατάσταση εν ζωή του Αρχιεπισκόπου Κρήτης (!), όπως συχνά συμβαίνει στην Εκκλησία της Ελλάδας με ανάλογες καταστάσεις Μητροπολιτών.
Το Φανάρι, όπως αναφέραμε και προχθές, σε όλα αυτά απάντησε με μια γνωστή ρήση από τους αρχαίους εκκλησιαστικούς του κανόνες, που προ μηνών χρησιμοποίησε ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης όταν Κρήτες ιεράρχες τού έθεσαν ακροθιγώς το θέμα: «Καλόν εντάφειον ο θρόνος» ήταν και τότε η απάντηση του Οικουμενικού Θρόνου. Από τη στιγμή, ωστόσο, που τα σενάρια και οι διαρροές εξακολουθούν να επιμένουν, το Φανάρι πλέον αισθάνεται την υποχρέωση να υπενθυμίσει σε όλους πως: Σε μια Επαρχιακή Σύνοδο, όπως της ημιαυτόνομης Εκκλησίας Κρήτης, όποια πλειοψηφία και πρακτική κι αν διαμορφωθεί στο θέμα, αρέσει δεν αρέσει, η τελική απόφαση ανήκει στην Αγία και Ιερά Σύνοδο του Πατριαρχείου και του Οικουμενικού Πατριάρχη, ο οποίος δηλώνει σε στενούς συνεργάτες του σφόδρα ενοχλημένος από την εμφάνιση «τόσο εντόνου άγχους για την επόμενη μέρα από μέρους τοπικών ιεραρχών, σε βαθμό που να έχουν εξαφανιστεί τα κατά παράδοση εδραία ανθρωπιστικά χαρακτηριστικά, σε μια τέτοιας υφής δοκιμασία της υγείας του Αρχιεπισκόπου Κρήτης».
Θυμός στο Φανάρι
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΝΚ»,η ακατάσχετη σεναριολογία με διαρροές στις οποίες πρωταγωνιστεί μέρος της ίδιας της Ιεραρχίας της Εκκλησίας Κρήτης και μάλιστα μέσω “ιατρικής επιτροπείας”, έχει προκαλέσει στεναχώρια και θλίψη στην Α.Θ.Π. τον ίδιο τον Οικουμενικό Πατριάρχη προσωπικά.
Η κυκλοφορία φημών που θέλει ιεράρχες της Εκκλησίας Κρήτης να επιδίδονται σε κινήσεις διαδοχής ή αυτοπροβολής ως “φαβορί” του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου, κατά τα πρότυπα των Αθηνών, επί εποχής του αοιδίμου Σεραφείμ, έχει προκαλέσει, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μας, θυμό στην έδρα του Οικουμενικού Θρόνου στην Κωνσταντινούπολη.
Αυτό γιατί βαθιά πεποίθηση της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου είναι ότι «οι Θείοι και Ιεροί κανόνες έχουν τεθεί για τη λειτουργία της Εκκλησίας επί της ουσίας και όχι για το θεαθήναι».
Από τις πλέον χαρακτηριστικές αντιδράσεις είναι αυτή πολιού και γεραρού επαρχιούχου ιεράρχη του Οικουμενικού Θρόνου, ο οποίος τρέφει πολλή αγάπη για την Κρήτη, έχοντας απόλυτη γνώση των εξελίξεων, και του οποίου η γνώμη πολύ βαραίνει στον Οικουμενικό Θρόνο. Αυτός ο ιεράρχης ήδη εξέφρασε σοβαρή απορία με τα όσα πληροφορήθηκε γύρω από τις εξελίξεις που επιχειρούν κάποιοι να εκβιάσουν στην υπόθεση του Αρχιεπισκόπου. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «πώς είναι δυνατόν να δημιουργούνται «φαρμακίδειες λογικές» και πεποιθήσεις στους κόλπους της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου και ιδιαίτερα στους κόλπους της Παλαίφατης και Αποστολικής ημιαυτόνομης Εκκλησίας της Κρήτης;».
Μάλιστα, ο ίδιος πρόσθεσε από τα «χιονισμένα μέρη» που βρίσκεται το εξής: «Ευτυχώς που είναι ημιαυτόνομη η Εκκλησία Κρήτης και τον τελευταίο λόγο τον έχει η Αγία και Ιερά Σύνοδος και ο Οικουμενικός Πατριάρχης».
Αξίζει να σημειωθεί ότι o ίδιος υπενθύμισε με νόημα σε συνομιλητές του πως ο Αρχιεπίσκοπος Κρήτης υπήρξε συμμαθητής του Οικουμενικού Πατριάρχη στην Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης, άρα η προσωπική τους σχέση είναι ευθεία και αδιαμεσολάβητη, και ότι επίσης το Οικουμενικό Πατριαρχείο όχι μόνο μπορεί να συμμετέχει, αλλά μπορεί και να συμπληρώνει με μέλη που θα επιλέξει τις Συνόδους των Εκκλησιών που υπάγονται σε αυτό, όπως και της Εκκλησίας Κρήτης.
Θυμός και για τα «μυστικά γεύματα»
«Μυστικά γεύματα και όχι δείπνοι, το μόνο που μπορεί να προκαλέσουν», λέει ο ίδιος ο ιεράρχης, «είναι η απαξία των ιεραρχών από τον ίδιο τον κρητικό λαό της ηρωοτόκου, ο οποίος αποδεδειγμένα αγαπά, σέβεται και υπακούει εκκλησιαστικά το Φανάρι».
Είναι άλλωστε εδραία η πεποίθηση, όπως λέει ο ίδιος ο ιεράρχης, ότι «η Εκκλησία της Κρήτης αποτελεί τον κεντρικό αδάμαντα της Πατριαρχικής Μήτρας». Όπως άλλωστε είναι γνωστό, «οι εν δυνάμει υποψήφιοι για τη θέση του Αρχιεπισκοπικού Θρόνου, όπως ορίζει ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας Κρήτης, μπορούν να είναι όλοι οι Κρήτες στην καταγωγή ιεράρχες της δύναμης του Οικουμενικού και Αποστολικού Θρόνου, οι οποίοι είναι πολλοί, καταξιωμένοι και με οικουμενικές αντιλήψεις και όχι επαρχιακές στενότητες», όπως σχολίαζε ο ίδιος ο ιεράρχης.
Όπως και να έχει η υπόθεση όμως, μία Επαρχία του Οικουμενικού Θρόνου τελικά κηρύσσεται σε χηρεία είτε από τον Θεό (βιολογική-φυσική εξέλιξη), είτε από την Αγία και Οικουμενική Σύνοδο και όχι από ιατρικές επιτροπές και ιατρικά πορίσματα. Αυτό, για όσους το έχουν ξεχάσει, μπορεί να γίνει είτε διά μεταθέσεώς του σε άλλο θρόνο, είτε και κυρίως διά προαγωγής. Επίσης σημειώνεται ότι ένας Αρχιεπίσκοπος, κατά την αρχαία κανονική τάξη της Εκκλησίας, είναι κατώτερος ενός Μητροπολίτη, πολλώ δε ενός Γέροντος Μητροπολίτη, αν και η πρόσφατη ιστορία καταδεικνύει ότι και Γέροντες Μητροπολίτες εκπίπτουν του θρόνου, όταν παραβιάζουν τους θείους και ιερούς κανόνες της τάξης της Εκκλησίας και την ιερά παράδοση.
Πηγή: neakriti.gr