Ενημερωτικό Σημείωμα:
Παπουτσακης Ευαγγελος-αναπληρωτής δάσκαλος /Ειδικός Γραμματέας συλλόγου Δ.Θεοτοκοπουλος
Τσαμης Αχιλλέας-αναπληρωτής δάσκαλος/Οργανωτικός Γραμματέας συλλόγου Δ.Θεοτοκοπουλος
Μισθοδοσία Ιουνίου και αποζημίωση μη ληφθείσας άδειας αναπληρωτών.
Από το απόγευμα της 8ης Ιουλίου θα ξεκινήσει η καταβολή της μισθοδοσίας του Ιουνίου και από το απόγευμα της 26ης Ιουλίου η καταβολή της αποζημίωσης μη ληφθείσας άδειας, σύμφωνα με ενημέρωση από τη ΔΠΕ Ηρακλείου.
Έγγραφα απόλυσης αναπληρωτών.
Όπως και το προηγούμενο σχολικό έτος, έτσι και φέτος τα έγγραφα απόλυσης για τους αναπληρωτές θα έχουν ηλεκτρονική μορφή και θα μπορούν οι συνάδελφοι/ισσες να τα κατεβάσουν στον υπολογιστή τους. Η ειδική εφαρμογή για το κατέβασμα των εγγράφων θα ανοίξει -πιθανότατα- το μεσημέρι της Παρασκευής 2 Ιουλίου στην ιστοσελίδα της ΔΠΕ Ηρακλείου.
Πιστώσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για το σχολικό έτος 2021-2022.
Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας το επόμενο σχολικό έτος προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν μέσω ΕΣΠΑ και ΠΔΕ 45.000 προσλήψεις. Πάγιο αίτημα του κλάδου, πέρα από τους διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, είναι πως οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνεται σε μία φάση πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Πάντως, στις παραπάνω προσλήψεις θα πρέπει να προσθέσουμε και τις πιστώσεις που θα διατεθούν για αναπληρωτές από τον τακτικό προϋπολογισμό.
Οριστικοί πίνακες εκπαιδευτικών.
Όπως σας είχαμε ενημερώσει προ μηνών, οι οριστικοί πίνακες της 1ΓΕ είναι έτοιμοι από το τέλος Φεβρουαρίου. Αυτό αποδείχθηκε από τις απαντήσεις που απέστειλε το ΑΣΕΠ σε όσους δικαιώθηκαν, άρα την αποκλειστική ευθύνη της καθυστέρησης των διαδικασιών έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας. Το ΑΣΕΠ είναι έτοιμο να πραγματοποιήσει την ηλεκτρονική κλήρωση των ισοβαθμούντων. Για τη 2ΓΕ βρισκόμαστε προς την ολοκλήρωση των οριστικών πινάκων. Η ανακοίνωση των οριστικών πινάκων θα πραγματοποιηθεί μετά τη λήξη των συμβάσεων των αναπληρωτών.
Κατανομή διορισμών
Δυστυχώς, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αποδεικνύει, γι’ άλλη μία φορά, τη μηδενική εκτίμηση προς το πρόσωπο των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Κανένα χρονοδιάγραμμα και καμία επίσημη και σαφή ανακοίνωση. Ορισμένες άτυπες υποομάδες εκπαιδευτικών «ανεβοκατεβαίνουν» τα γραφεία του υπουργείου, ενώ συνάμα η κα. Κεραμέως αποφεύγει τις συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Καταληκτικά, επίσημες ανακοινώσεις μετά το τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων και με την ελπίδα για κατανομή 10500 θέσεων.
Για το ζήτημα αυτό, διεκδικούμε:
> Οι μόνιμες προσλήψεις, στο σύνολο των αναγκών, να υλοποιηθούν σε μία φάση πριν το ξεκίνημα της επόμενης σχολικής χρονιάς.
> Η κατανομή του αριθμού των μόνιμων διορισμών που θα αποφασίσει η Κυβέρνηση, δεν μπορεί να αποτελεί έναν άγονο ανταγωνισμό μεταξύ των δύο βαθμίδων της Εκπαίδευσης, εφόσον υπάρχει σαφές θεσμικό πλαίσιο για τη σύσταση και κάλυψη των οργανικών θέσεων.
> Την άμεση δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών, που δυστυχώς απουσιάζουν αυτή τη στιγμή από την οπτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και δε λαμβάνονται υπόψη στο πλαίσιο της κατανομής των διορισμών.
> Είναι προφανές πως η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με συμβασιούχους αναπληρωτές που δεν «αναπληρώνουν» αλλά που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, θέσεις δηλαδή οι οποίες θα πρέπει να καλυφθούν με μόνιμο προσωπικό. Απαιτείται, επομένως, νέος κύκλος προκηρύξεων μόνιμων διορισμών τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή, στην οποία εκκρεμούν νέες ιδρύσεις τμημάτων ένταξης.
Συγχωνεύσεις σχολείων
Σύμφωνα με ενημέρωση από την ΠΔΕ Κρήτης, έπειτα από τη χθεσινή παράσταση διαμαρτυρίας των Εκπαιδευτικών Σωματείων, δεν υπάρχει θεσμική ενημέρωση, ούτε επίσημη οδηγία από το Υπουργείο. Για το συγκεκριμένο ζήτημα είμαστε στις επάλξεις, καθώς υπάρχουν αμφίσημες δηλώσεις στελεχών του ΥΠΑΙΘ.
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από νομό σε νομό
Σύμφωνα με ενημέρωση οι πρώτες συνεδριάσεις των διορισμένων -και μη αναγνωρισμένων από τον Κλάδο- μελών του ΚΥΣΠΕ για την υλοποίησή τους πραγματοποιούνται 16 και 17 Ιουνίου. Συνεπώς, τα αποτελέσματα αναμένονται πριν τη λήξη του σχολικού έτους.