Ανακοίνωση: Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π. Ε. Μεσαράς «ΦΑΙΣΤΟΣ»
Συναδέλφισσες – συνάδελφοι, καθημερινά όλοι οι εκπαιδευτικοί δίνουμε έναν αγώνα που αφορά την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των μαθητών μας για ένα σύγχρονο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Όμως, το νέο «γραφειοκρατικό» σχολείο του ΥΠΑΙΘ ήδη δυσχεραίνει αφάνταστα το έργο των εκπαιδευτικών, με τη συνεχή συμπλήρωση φορμών για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ελέγχων αποτελεσμάτων(rapid, self tests και edupass), τα περιστατικά covid με τις στενές επαφές τους και επιπλέον διοικητική εργασία (Διεύθυνση Α/θμιας, Σχολική Επιτροπή, ΕΟΔΥ κ. ά.) χωρίς μείωση ωραρίου. Έτσι, συμπληρώνουμε κουτάκια, φόρμες και φακέλους εργασιών, όπως ορίζει ο νέος νόμος, παραγκωνίζοντας δραστικά τον παιδαγωγικό μας ρόλο.
Μέσα στην σκληρή και άνιση μάχη που δίνουμε ενάντια στην αξιολόγηση, ένα πολύ μαζικό ρεύμα εκπαιδευτικών αναδεικνύει το πολύ μεγάλο πρόβλημα του διδακτικού ωραρίου πρωτίστως στα Νηπιαγωγεία και τα Ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία.
Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, κατά ανάλογο τρόπο με των δασκάλων, καθώς και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του» (Α΄24). Μετά από συνεχή πίεση όλων μας (Υπουργείο Παιδείας – Γ.Σ. Αντιπροσώπων ΔΟΕ) εξειδικεύτηκε με την Υπουργική Απόφαση αριθ. 127187/E1/01-08-2016 (Φ.Ε.Κ. 2524/2016) Καθορισμός διδακτικού ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Νηπιαγωγεία, ορίστηκε το ΕΩΠ του Νηπιαγωγείου ενιαία με το ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά, όπως ισχύει έως σήμερα.
Παρόλα αυτά, αν και «φαινομενικά» το ωράριο υπολογίζεται κατά τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας, υπάρχουν σημαντικές διαφορές – ζητήματα που δυσχεραίνουν το έργο του/της Νηπιαγωγού, όπως:
- Τα Ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγείων όλης της χώρας (96%), ως εκ τούτου, δεν υπάρχει καμία μείωση ωραρίου – όπως και στα Ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία – των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε αυτά σε σχέση με τα χρόνια υπηρεσίας και η/ο δε Προϊσταμένη/ος καλείται να υποστηρίξει το διοικητικό έργο με πλήρες διδακτικό ωράριο και με πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας.
- Το ωράριο των υπόλοιπων εκπαιδευτικών υπολογίζεται σε 45/λεπτα, οπότε από 8:15 έως 13:15 είναι έξι (6) διδακτικές ώρες για το Δημοτικό, ενώ για το Νηπιαγωγείο πέντε (5) διδακτικές ώρες.
- Υπάρχει ανισότητα διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων και των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά και σε σχέση με το αν έχουν πρωινή υποδοχή ή όχι (διαφορές 15, 30, 45 λεπτών ως προς το χρόνο απασχόλησης). Το διδακτικό ωράριο Προϊσταμένων και η παροχή διοικητικού έργου εντός εργασιακού καθορίζεται όχι από τη παραπάνω νομοθεσία, αλλά από τον τύπο του Νηπιαγωγείου και αν υπάρχει πρωινή υποδοχή η/ο Προϊσταμένη/ος δεν έχει χρόνο για το διοικητικό έργο κάτι που δημιουργεί νέες ανισότητες μεταξύ Προϊσταμένων ολιγοθέσιων Νηπιαγωγείων.
- Υπάρχει επιτηδευμένη σύγχυση σχετικά με το πότε αρχίζει και πότε λήγει το διδακτικό ωράριο και τι περιλαμβάνει αυτό. Συγκεκριμένα, ο χρόνος προσέλευσης και αποχώρησης των νηπίων και το διάλειμμα δεν υπολογίζονται στο διδακτικό χρόνο.
- Από τα Νηπιαγωγεία δε λείπουν τα Αγγλικά, τα «γραφειοκρατικά» Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι Ιστοσελίδες κλπ. Λείπουν τα σύγχρονα και ασφαλή κτήρια, τα τμήματα με λίγα παιδιά, οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, η αναγκαία χρηματοδότηση, η στελέχωσή τους με μόνιμο προσωπικό ειδικής αγωγής, βοηθητικό και καθαριότητας, η γραμματειακή υποστήριξη και τόσα άλλα….
ΖΗΤΑΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:
- Εφαρμογή του νόμου για όλα τα ολιγοθέσια σχολεία (Νηπιαγωγεία & Δημοτικά σχολεία), ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας και όχι με βάση την οργανικότητα.
- Υπολογισμό του ωραρίου των Νηπιαγωγών – όπως και των δασκάλων που στελεχώνουν τα Ολιγοθέσια Δημοτικά σχολεία – με τρόπο ανάλογο με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας. Επειδή κατά τη διάρκεια της υποδοχής-αποχώρησης, της σίτισης και του διαλείμματος οι νηπιαγωγοί δεν επιτηρούν τους μαθητές αλλά διδάσκουν βασικές δεξιότητες και στάσεις ζωής ενώ χρειάζεται να έχουν και επαυξημένη προσοχή, ζητάμε αυτό να υπολογίζεται στο διδακτικό χρόνο.
- Εξίσωση του ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών με αυτό της Β/θμιας και άμεση μείωση του ωραρίου και μετά τα 20 χρόνια υπηρεσίας (μία ώρα για κάθε πενταετία), αφού οι εκπαιδευτικοί συνταξιοδοτούνται πλέον στα 40 χρόνια υπηρεσίας.
- Αίθουσες σε σύγχρονα κτήρια, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας και δυνατότητα σίτισης και χαλάρωσης των νηπίων. Χρονοδιάγραμμα αντικατάστασης όλων των «προκάτ» αιθουσών.
- Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των σχολείων δίχως επιβάρυνση των οικογενειών.
- Τμήματα μέχρι 15 μαθητές στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά σχολεία, ώστε να επιτελείται η παιδαγωγική πράξη με τους απαραίτητους όρους.
- Η ακρίβεια «καλπάζει»!!! Απαιτούμε γενναίες αυξήσεις στους μισθούς μας, ξεπάγωμα στα «κλεμμένα» Μ.Κ. της διετίας 2016-17, άμεση κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, καθώς και επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΓΟΝΕΙΣ & ΜΑΘΗΤΕΣ ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ!!!