Η Αλίκη Βουγιουκλάκη ήξερε και με την πλάτη γυρισμένη πού είναι ο φακός.
Ποια είναι η γωνία λήψης, αν την
κολακεύει ή αν δεν την κολακεύει.
Ήτανε, λοιπόν, ένα πλάνο γενικό που είχε τα μαλλιά της στη μέση.
Και πάμε να κάνουμε τα κοντινά του ίδιου πλάνου.
Και έρχεται με το μαλλί χωρίστρα αριστερά.
Της λέω,
”Συγγνώμη κυρία Βουγιουκλάκη, αλλά τα μαλλιά σας στο γενικό πλάνο ήταν αλλιώς.
Μήπως θέλετε να τα φτιάξετε, ώστε να κρατήσουμε το Ρακόρ;”
Και μου λέει
”Άκου να δεις, μικρό μου, εάν όταν βγαίνει η Βουγιουκλάκη στο πανί κοιτάει ο κόσμος πού είναι το μαλλί της, θα πρέπει ν’ αλλάξει επάγγελμα.”
Της λέω,
”Συμφωνώ απολύτως.
Αλλά εάν ένας συνάδελφος δικός μου παρακολουθήσει την ταινία σας, και δει στο ένα πλάνο το μαλλί σας έτσι και στο άλλο πλάνο το μαλλί σας αλλιώς, θα πρέπει ν’ αλλάξω εγώ επάγγελμα. Και δε θέλω.”
Με κοιτάει για δέκα δευτερόλεπτα, από πάνω μέχρι κάτω, και μου λέει:
”Πώς ήταν το μαλλί μου;”
Το φτιάχνει όπως της το είπα, και από εκείνη τη μέρα μέχρι το τέλος της ταινίας, με ρωτούσε:
”Είναι εντάξει το Ρακόρ;”
Μάρω Καραγιαννοπούλου Βοηθός Σκηνοθέτη
……………………………………………………………………
Ρακόρ:
Η κατάλληλη σύνδεση των πλάνων μιας σκηνής στον Κινηματογράφο, ώστε να δίνεται στο θεατή η εντύπωση της οπτικής συνέχειας.
Πηγή: istorima. org
Απόσπασμα από συνέντευξη στην Ελένη Πέππα.
Πηγή: Πρόσωπα