Δύσκολη… η τουριστική χρονιά φέτος για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης και επισιτισμού στην περιοχή της Μεσαράς και νότια του Ρεθύμνου. Μπορεί η κοινή γνώμη να υποστηρίζει πως ο τουρισμός συσσωρεύεται στα Μάλια και τη Χερσόνησο, ωστόσο τουριστική περιοχή θεωρείται και ο δήμος Φαιστού αλλά και τα νότια του Ρεθύμνου. Ειδικά οι παραλίες της Αγίας Τριάδας γεμίζουν ασφυκτικά από τουριστικό κόσμο.
Και μπορεί η φετινή χρονιά να ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς, φαίνεται όμως πως οι τουρίστες αρέσκονται στο να παραμένουν μέσα στους τοίχους των ξενοδοχείων και να μη βγαίνουν έξω. Το αποτέλεσμα είναι οι ιδιοκτήτες καταστημάτων εστίασης και επισιτισμού να μην έχουν τα ανάλογα κέρδη, κάτι που είναι απόρροια των άδειων μαγαζιών, εικόνες που συναντώνται και προκαλούν έκπληξη, απορία αλλά και έντονη ανησυχία. Μαγαζιά εστίασης, μεσημέρι της περασμένης Κυριακής 16 Ιουλίου, και πιο συγκεκριμένα στις 3 μ.μ., στη νότια Κρήτη δεν είχαν κόσμο ή η παρουσία τουριστών ή Ελλήνων για να πάρουν μια ανάσα δροσιάς ήταν υποτυπώδης.
Ταβέρνες, καφετέριες και εστιατόρια της νότιας Κρήτης κάνουν πραγματικά έναν αγώνα σωτηρίας για να επιβιώσουν. Τα λειτουργικά έξοδα είναι μεγάλα. Οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος είναι αυξημένοι και, εάν λάβουμε υπόψη μας πως οι ταβέρνες και τα εστιατόρια ήταν κλειστά την περίοδο του χειμώνα και οι ιδιοκτήτες ανέμεναν το καλοκαίρι για να δουν μια άσπρη μέρα, γίνεται κατανοητό πως η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τίθεται σε κίνδυνο αφού η παρουσία τουριστών είναι αρκετά μικρή.
Είναι άξιο αναφοράς πως οι εικόνες με τα άδεια καταστήματα εστίασης αποτυπώνουν με εύληπτο τρόπο προηγούμενο ρεπορτάζ του neakriti.gr, όπου συνομιλώντας με εκπροσώπους της εστίασης, του επισιτισμού και του εμπορίου της Κρήτης οι τελευταίοι υποστήριξαν πως τα έσοδα είναι περιορισμένα και πως η φετινή χρονιά σε καμία περίπτωση δεν ήταν η προσδοκώμενη.
Μάλιστα, σε περιοχές όπως τα Χανιά, εκπρόσωποι της εστίασης είχαν υποστηρίξει προς τα τέλη Ιουνίου πως η φετινή χρονιά σε επίπεδο απώλειας εσόδων μπορεί να συγκριθεί μόνο με το 2012.
Σε κάθε περίπτωση, οι φωτογραφίες με κενές τις καρέκλες στα μαγαζιά εστίασης και επισιτισμού προκαλούν προβληματισμό. Η αφαίμαξη εσόδων είναι μεγάλη, εάν λάβουμε υπόψη πως πλέον βρισκόμαστε στην “καρδιά” του τουριστικού μας έτους και πως πολλές επιχειρήσεις προσπαθούν τη δεδομένη στιγμή να ανακάμψουν. Ας ελπίσουμε πως ο Αύγουστος θα είναι καλύτερος από τον Ιούλιο και πως θα υπάρξει ένα δυναμικό… comeback.
Πηγή: neakritit.gr