Αρχίζουν τα έργα αποκατάστασης των εντοπισμένων προβλημάτων των ρηγματώσεων που έχουν καταγραφεί στο επίχωμα του Απομαρμά, κατά μήκος του δρόμου της Μεσσαράς, που δρομολογούνται με ευθύνη της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ.
Πρόκειται για το πιο δύσκολο σημείο, που φέρει τα βαρύτερα τραύματα τα οποία είναι κρίσιμο να αποκατασταθούν ώστε να θωρακιστεί η ασφάλεια του δρόμου.
Το επίμαχο σημείο της παρέμβασης βρίσκεται λίγο πριν από τη σήραγγα του Απομαρμά σε μια δύσβατη περιοχή με μεγάλες υψομετρικές διαφορές, τμήμα της οποίας απαλλοτριώθηκε για να δημιουργηθεί μια νέα όδευση από την οποία θα μπορούν να περάσουν βαριά μηχανήματα, ώστε να γίνουν πασσαλοστοιχίες και να υπάρξει αντιστήριξη του πρανούς.
Για να γίνει αυτή η διαδικασία, όπως εξηγεί ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ κ. Γ. Αγαπάκης, απαλλοτριώθηκε μια επιπλέον έκταση στην οποία υπήρχαν περίπου 80 ρίζες ελιές οι οποίες εκριζώθηκαν αφού πρώτα δόθηκε το περιθώριο στους ιδιοκτήτες να μαζέψουν τον ελαιόκαρπο. Έτσι, αφού απελευθερώθηκε ο χώρος, διαμορφώθηκε ένας μικρός παράπλευρος δρόμος, που δίνει τη δυνατότητα να μπουν τα μηχανήματα για να αρχίσουν οι εργασίες αποκατάστασης του πρανούς.
Συγκεκριμένα, κατά μήκος του πρανούς θα γίνουν διαφορετικά είδη εργασιών αφενός για την αντιστήριξη του με πασσαλοστοιχία και αφετέρου για την υδρομάστευση των νερών τα οποία επιταχύνουν την ολίσθηση των εδαφών.
Πρόκειται για πολυδάπανο έργο, διότι απαιτεί ενισχυμένη αντιστήριξη στο επίμαχο σημείο καθώς η περιοχή έχει νερά, άρα απαιτείται να γίνουν βαριές κατασκευές. Όπως είναι γνωστό, το επίμαχο σημείο, είναι στο «κόκκινο», καθώς πριν από μια εξαετία διαπιστώθηκε μια αστοχία σε επίπεδο μικρής κατολίσθησης, με αποτέλεσμα όλη η περιοχή να μπει στο επίκεντρο της μελέτης και της εντατικής παρακολούθησης του φαινομένου.
Το πρόβλημα δεν πήρε μεγάλες διαστάσεις. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ευρύτερη περιοχή έχει ανοικτά ζητήματα κατολισθήσεων, καθώς τα εδάφη είναι ένας συνδυασμός μαργών και γύψου και όταν εμποτιστούν και με νερό η κατάσταση γίνεται εξαιρετικά δύσκολη. Στο πλαίσιο αυτό, δρομολογείται μια εργολαβία – «σκούπα», στην οποία θα περιληφθούν έργα αποκατάστασης σε όλα τα ευάλωτα σημεία.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης στη δεύτερη συμπληρωματική εργολαβία θα ενταχθεί η δημιουργία του προβλεπόμενου κόμβου στην έξοδο του δρόμου της Μεσσαράς προς τις Μοίρες, όπως επίσης και η δημιουργία του κόμβου του Πανασού και παράπλευρων δικτύων που είναι απαραίτητα για την καλύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής.
Πηγή: patris.gr