Το νέο Navara ισορροπεί ανάμεσα σε δύο κόσμους αυτόν της εργασίας και αυτόν της διασκέδασης έτσι κάθε βήμα παραπάνω που κάνει είναι σημαντικό. Στην έκδοση N-Guard κέρδισε σε τεχνολογία, βελτιώθηκε σε άνεση και συμπεριφορά (με την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση) χωρίς να χάσει τις παραδοσιακές του αξίες (αντοχή και αξιοπιστία).
Πως να κρίνεις ένα διπλοκάμπινο αγροτικό (ανοιχτό φορτηγό), όταν για αυτό έχουν γραφτεί… μαντινάδες (βλπ Νίκος Κυριακάκης); Αν το ήξεραν αυτό οι Ιάπωνες (ή και Ευρωπαίοι) ιθύνοντες της Nissan ίσως είχαν διπλάσια προβλήματα αφού για αυτούς η κατηγορία των pick-up, έχει ξεχωριστή θέση στην ιστορία τους η οποία μετράει πάνω από
Όχημα εργασίας ή όχημα διασκέδασης; Μεταφορές λαχανικών και εργαλείων ή φίλων και σανίδων του surf; Σκληροτράχηλο και brutal; Ναι, αφού η καθημερινότητα στην χειρωνακτική δουλειά είναι δύσκολη και σκληρή. Άνετο, ευχάριστο και ασφαλές; Φυσικά αφού είναι το μοναδικό όχημα που μεταφέρει την οικογένεια ή μεταφέρει τους φίλους στην διασκέδαση για να κάνουν το αγαπημένο τους σπορ. Το Nissan Navara N-Guard είναι όλα τα παραπάνω.
Ένα ανοιχτό φορτηγό οφείλει να είναι όλα τα παραπάνω και να το δείχνει ταυτόχρονα, αλλά με μέτρο. Δεν θέλουμε να είναι τρομακτικό (αλλάζουμε το brutal με την λέξη δυναμικό) αλλά δεν είναι και SUV. Από την άλλη πλευρά η κατηγορία (και ο ανταγωνισμός) εξελίσσεται. Τα… αγροτικά ανοιχτά φορτηγά δεν είναι… παιδιά ενός κατώτερου Θεού που οι αγοραστές τους θα αρκεστούν με ένα λαμπάκι αντί για μία εφαρμογή τεχνολογίας. Με αυτό το σκεπτικό φτάνουμε στην 12η γενιά pick up της Nissan, την τρίτη του Navara και την special έκδοση N-Guard της δοκιμής μας.
N-Guard όπως Bodyguard;
Η πρώτη ματιά προς το N-Guard μάλλον σε κάνει να μην το κοιτάξεις κατευθείαν στα LED φωτιστικά σώματα γιατί είναι… επιβλητικό. Είναι πληθωρικό και με macho εμφάνιση, κάτι που τονίζεται από το υπερυψωμένο καπό και τις λεπτομέρειες όπως τα φουσκώματα στα φτερά και την μαύρη (Blackout) μάσκα, τα μαύρα χερούλια στις πόρτες, τα αύρα καλύμματα εξωτερικών καθρέπτών, ο μαύρος πίσω προφυλακτήρας και τα μαύρα πλαϊνά σκαλοπάτια.
Την εικόνα συμπληρώνουν τα πλαϊνά γραφικά της Nissan, οι ζάντες αλουμινίου Black Monotone 18 ιντσών και τα μαύρα τελειώματα στα φώτα ομίχλης. Οι σχεδιαστές της Nissan πέτυχαν έτσι, ένα ξεχωριστό και αναγνωρίσιμο χαρακτήρα στο Navara N- Guard ενώ κατάφεραν να μείνει εντυπωσιακό σε εμφάνιση και να γίνει μοντέρνο.
Σημαντικό ρόλο παίζουν και οι διαστάσεις με 5.300 χιλ μήκος και 2.075 χιλ. πλάτος (με καθρέφτες) για να τρομοκρατεί όσους πάρκαραν λίγο περίεργα στο Κολωνάκι. Το ύψος εδώ, μετρά περισσότερο από το μέγεθος, είναι στα 1.840 χιλ., ενώ σημαντική είναι η αυξημένη κατά 67 χιλ. καρότσα στην διπλοκάμπινη έκδοση. O ωφέλιμος χώρος φόρτωσης είναι σχεδόν τετράγωνος και έχει μήκος 1.580 χιλ και πλάτος 1.560 χιλιοστά, με επένδυση από πλαστικό (ώστε να μην χαλάει η λαμαρίνα). Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και προστατευτικό κάλυμμα (λίγο δύσκολο στο άνοιγμα/κλείσιμο) με το ωφέλιμο φορτίο να είναι πάνω από ένα τόνο.
Μπροστά θα κάθομαι εγώ και πίσω η… καραμπίνα
Οι στοίχοι του Νίκου Κυριακάκη δεν είναι κανόνας γιατί στο εσωτερικό του Navara N-Guard μπορεί να καθίσει άνετα μία οικογένεια. Χωροταξικά αλλά και σχεδιαστικά θυμίζει SUV, όμως είστε σε ένα διπλοκάμπινο φορτηγάκι, με χώρο για τρεις στο πίσω κάθισμα. Το μόνο που δεν μπορείτε να αποφύγετε είναι το ψηλό πάτωμα και τα σκληρά μεν αλλά καλοσυναρμολογημένα πλαστικά με την μοντέρνα αισθητική. Από την άλλη πλευρά το σκληρό πλαστικό καθαρίζει ευκολότερα (από την επένδυση υφάσματος και δέρματος) αν για λόγους δουλειάς ή διασκέδασης λερωθεί.
Εργονομικά δεν υπάρχουν ελλείψεις και ο εξοπλισμός είναι ικανοποιητικός. Πέρα από τις συνηθισμένες ανέσεις, όπως ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρονικό κλιματισμό και cruise control, υπάρχει το Nissan Connect με οθόνη αφής 7 ιντσών όπου προσφέρει συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Οι κάμερες (οπισθοπορείας αλλά εμπρός και στα πλάγια) είναι ο συνεργάτης σας στο παρκάρισμα, αλλά και στα στενά του κέντρου, ενώ την ασφάλεια συμπληρώνουν τα συστήματα Forward Emergency Braking (για αποφυγή σύγκρουσης) το Hill Start Assist, το Hill Descent Control και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Keyless entry).
Μοντέρνο ανεξάρτητο…
Έχουμε συνηθίσει πως η ανεξαρτησία είναι κάτι διαχρονικό και μοντέρνο και αυτό τον δρόμο διάλεξαν και οι μηχανικοί της Nissan όσο αφορά την πίσω ανάρτηση άφησαν τα ημιελλειπτικά φύλλα σούστας και χρησιμοποίησαν ελικοειδή ελατήρια και πέντε συνδέσμους στήριξης για την πίσω ανάρτηση. Έτσι έδωσαν προδιαγραφές άνεσης και καλύτερη οδική συμπεριφορά ακόμα και όταν δεν υπάρχει φορτίο στην καρότσα, περιορίζοντας τις αναπηδήσεις/ταλαντώσεις στις κακοτεχνίες του δρόμου ή τις εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτή η νέα φιλοσοφία αφαίρεσε κατά 20 κιλά το συνολικό βάρος ανάρτησης.
… και χωρίς μαύρο (καυσαέριο)
Ο κινητήρας του Navara ήταν και παραμένει η «ψυχή» του (τον εξυμνούν οι μαντινάδες). Ο 2.300 κ.εκ. dCi απόδοσης 190 ίππων (450 Nm ροπής από τις 1.500-2.500 σ.α.λ.) είναι, σύμφωνα με την εταιρεία, 24% πιο αποτελεσματικός από εκείνον του προηγούμενου, πιο καθαρός σε ρύπους, αλλά και πιο οικονομικός σε κατανάλωση. Διατίθεται με επιλογή κίνησης στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ στην περίπτωσή μας διέθετε το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων. Το σύστημα εμπλοκής και απεμπλοκής της τετρακίνησης γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στο ταμπλό.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε κίνηση στους δύο τροχούς για οικονομική οδήγηση σε κανονικές συνθήκες ή τη λειτουργία 4HI για τετρακίνηση και σε ταχύτητα μέχρι 100 χλμ./ώρα. Φυσικά, η ρύθμιση 4LO προσφέρει ακόμα περισσότερη ροπή στους τροχούς, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και η επιλογή του μηχανικού κλειδώματος του διαφορικού.
Ανεβαίνω σκαλοπάτια
Για να περάσετε στο εσωτερικό πρέπει να ανεβείτε το σκαλοπάτι και να καθίσετε στο κάθισμα. Η άποψη είναι διαφορετική όπως και η αντιμετώπιση από τους άλλους οδηγούς (δίνουν τόπο στην οργή και προτεραιότητα). Θα θέλαμε τα καθίσματα λίγο περισσότερο άνετα ή περισσότερο υποστηρικτικά (σε πόδια και μέση). Το αυτόματο κιβώτιο προσθέτει ευκολία, άνεση και οικονομία αλλά δείχνει να καθυστερεί λίγο στη επιτάχυνση. Μόλις το συνηθίσετε προσαρμόζετε την οδήγησή σας και το ξεπερνάτε. Το ταξίδι είναι πιο άνετο, οι ταλαντώσεις της καρότσας έχουν μειωθεί σχεδόν εξαφανιστεί. Έτσι δεν κουράζεστε και στην κίνηση μέσα στην πόλη.
Στα χώματα το Navara αισθάνεται καλύτερα. Η ανάρτηση βοηθά στον έλεγχο και μπορείτε με την κίνηση μόνο πίσω και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά να παίξετε, ενώ με τετρακίνηση θα απολαύσετε σιγουριά και πρόσφυση στα ολισθηρά τερέν. Αν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γυρίζετε τον περιστροφικό διακόπτη στο 4LO για κοντές σχέσεις. Αν μάλιστα πάρετε την βοήθεια του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), των Hill Descent Control (HDC) και Hill Start Assist (HSA) τότε ο φόβος σας είναι μοναδικός περιορισμός.
Το Navara είτε ως εργαλείο για δουλειά είτε σαν όχημα απόδρασης, θα συνεχίσει να γράφει σελίδες στην ιστορία των ανοιχτών ημιφορτηγών της Nissan και θα γίνει η… μούσα για περισσότερες μαντινάδες. Βέβαια, για όλα τα παραπάνω το τίμημα δεν είναι μικρό, αφού το Navara N-Guard με το 7άρι αυτόματο έχει τιμή εκκίνησης τα 38.840 ευρώ.
Nissan Navara N-Guard
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 2.298 cc
Ισχύς: 190 PS/3.750 rpm
Ροπή: 45,1 kgm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,8 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6,9 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 183 gr/km
Βάρος: 2.012 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 5.330/1.850/1.840 mm
Μεταξόνιο: 3.150 mm
Χώρος αποσκευών: 1578 mm (πάτωμα καρότσας)
Τιμή: 38.840 ευρώ
Πηγή: newsauto.gr – ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΚΕΥΟΦΥΛΑΞ