Την τελική του μορφή πήρε σήμερα το σύστημα μονίμων διορισμών για 15.000 εκπαιδευτικούς, για την επόμενη τριετία. Έτσι, σύμφωνα με σχετική τροπολογία που έχει καταθέσει το υπουργείο Παιδείας, το σύστημα διορισμών έχει ως εξής:
Α. Ακαδημαϊκά Προσόντα: εκατόν είκοσι (120) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο
- Διδακτορικό δίπλωμα: σαράντα (40) μονάδες.
- Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: είκοσι (20) μονάδες.
- Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών διάρκειας ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: οκτώ (8) μονάδες.
- Δεύτερο πτυχίο ΑEΙ: επτά (7) μονάδες.
Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10), το γινόμενο των μονάδων που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του βαθμού του πτυχίου, με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο, με συντελεστή δύο μονάδων και πέντε δεκάτων (2,5) της μονάδας και με ανώτατο όριο τις είκοσι πέντε (25) μονάδες. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
- Άριστη γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: επτά (7) μονάδες για καθεμία (1) εξ αυτών.
- Πολύ καλή γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: πέντε (5) μονάδες για καθεμία (1) εξ αυτών.
- Καλή γνώση έως δύο (2) ξένων γλωσσών: τρεις (3) μονάδες για καθεμία (1) εξ αυτών.
- Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): τέσσερις (4) μονάδες.
Επιμόρφωση ΑΕΙ ή άλλου φορέα του δημόσιου τομέα που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών που πραγματοποιήθηκε σε χρονικό διάστημα τουλάχιστον επτά (7) μηνών: δύο (2) μονάδες.
Β. Εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
Εκατόν είκοσι μονάδες κατ’ ανώτατο όριο: μία (1) μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας έως κατ’ ανώτατο όριο εκατόν είκοσι (120) μήνες.
Γ. Κοινωνικά κριτήρια:
- Τρεις (3) μονάδες για κάθε τέκνο ανήλικο για το οποίο ο υποψήφιος έχει τη γονική μέριμνα και επιμέλεια ή άγαμο και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας ή σπουδάζει σε ΑΕΙ της ημεδαπής ή ομοταγές ίδρυμα της αλλοδαπής ή εκπληρώνει τη στρατιωτική του υποχρέωση και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό πέμπτο (25ο) έτος της ηλικίας του.
- Αναπηρία πενήντα τοις εκατό (50%) και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου, εφόσον ο έγγαμος βίος έχει διαρκέσει τουλάχιστον δέκα (10) έτη, ή τέκνου: το γινόμενο των μονάδων το οποίο προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσοστού αναπηρίας με συντελεστή τεσσάρων δεκάτων (0,4) της μονάδας. Η αναπηρία του υποψηφίου μοριοδοτείται εφόσον δεν οφείλεται κατά κανένα ποσοστό σε ψυχικές παθήσεις.
- Διορισμός 450 επιτυχόντων εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ 2008
- Με τροπολογία που εντάσσεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, «ανάβει το πράσινο φως» για τον διορισμό όλων των δικαστικά δικαιωθέντων εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
Η τροπολογία οδηγεί στην επίλυση ενός ζητήματος που επί 10 χρόνια ταλαιπωρούσε 450 εκπαιδευτικούς», ανέφερε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν δικαιωθεί με αποφάσεις του ΣτΕ και των Διοικητικών Δικαστηρίων.
Μείωση μαθητών ανά τάξη σε νηπιαγωγεία και Α’ δημοτικού
Με την ίδια τροπολογία, ρυθμίζεται επίσης η μείωση του αριθμού των μαθητών από 25 σε 22 ανά τάξη στα νηπιαγωγεία και στην Α’ δημοτικού.
Η μείωση του αριθμού θα ισχύσει από το ερχόμενο σχολικό έτος, 2019-20.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Στο δελτίο τύπου του, το Υπουργείου Παιδείας αναφέρει:
Στη φιλοσοφία του νέου συστήματος μόνιμων διορισμών στην εκπαίδευση, που στηρίζεται σε τρεις πυλώνες -προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια- αναφέρθηκε ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου κατά την ομιλία του στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής του νομοσχεδίου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».
Ανακοινώνοντας το σύστημα μοριοδότησης όπως διαμορφώνεται μετά τη δημόσια διαβούλευση, ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Η προϋπηρεσία πρέπει να ισορροπεί με τα ακαδημαϊκά κριτήρια», και σημείωσε: «Καλούμαστε να προτείνουμε ένα δίκαιο σύστημα. Και το δίκαιο σύστημα σημαίνει ότι κάθε κοινωνική κατηγορία θα πρέπει να θεωρεί ότι υπάρχει για αυτήν κάποια σκέψη για το πώς θα μπορεί η ίδια να δει το μέλλον της. Το Σύνταγμα της χώρας μιλά για αξιοκρατία, για ισότητα πρόσβασης στο επάγγελμα. Η προϋπηρεσία πρέπει να είναι ισοδύναμη με τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Ενώ όλες οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες μάς έλεγαν ‘να μην πέσετε κάτω από τους 84 μήνες οροφής στην προϋπηρεσία’, εμείς το πήγαμε στους 120 μήνες. Εκατόν είκοσι μήνες είναι 12 χρόνια προϋπηρεσίας».
- «Προϋπηρεσία και ακαδημαϊκά προσόντα αντισταθμίζουν το θεωρητικό σκέλος του γραπτού διαγωνισμού»
Ο Υπουργός ανάφερε ότι δεν θα υπάρχει γραπτός διαγωνισμός «όχι επειδή θέλουμε να κάνουμε ‘χατίρι’ σε κάποιον κόσμο, αλλά γιατί πιστεύουμε ότι επιστημονικά και παιδαγωγικά δεν παίζει τον ρόλο που θα έπρεπε να παίζει ένας διαγωνισμός στους εκπαιδευτικούς. Δεν μπορεί για έναν εκπαιδευτικό που έχει προϋπηρεσία, να παίζεται το μέλλον του σε μια εξέταση διάρκειας τριών ωρών και να ακυρώνει την δυνατότητα που έχει ωριμάσει μέσα από την προϋπηρεσία. Για εμάς, η προϋπηρεσία μαζί με τα ακαδημαϊκά προσόντα αντισταθμίζουν το θεωρητικό σκέλος που προσφέρει ο γραπτός διαγωνισμός».
- «Η μιζέρια στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σημαίνει πολιτικό αδιέξοδο όποιων δείχνουν αυτή τη μιζέρια»
Ο κ. Γαβρόγλου κάλεσε την αξιωματική αντιπολίτευση και τα υπόλοιπα κόμματα να επιδοκιμάσουν ρητά την απόφαση της κυβέρνησης για 15.000 διορισμούς σε βάθος τριετίας, που γίνονται για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας: «Η μιζέρια στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος σημαίνει πολιτικό αδιέξοδο όποιων δείχνουν αυτή τη μιζέρια» και απαντώντας στην ‘φιλολογία’ περί απολύσεων τόνισε: «Το άθροισμα των νεοδιοριζόμενων μονίμων μαζί με τους αναπληρωτές που θα προσλαμβάνουμε, θα είναι το ίδιο με σήμερα».