Του Γιώργου Αρμουτάκη*
Ζούμε σε έναν τόπο που απ’άκρη σ’ άκρη παράγει, δημιουργεί , προοδεύει αλλά έχει και μεγάλες ανάγκες σε υποδομές που θα στηρίξουν την ανάπτυξη και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Υποδομές βασικές και αναγκαίες που θα λύσουν χρόνια προβλήματα που δημιουργούνται από τις ιδιαιτερότητες της περιοχής.
Έργα που θα μας φέρουν στο “σήμερα” γιατί από πλευράς υποδομών είμαστε αρκετά πίσω σε σχέση με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές περιοχές με τα δικά μας χαρακτηριστικά.
Μας έμαθαν όλα αυτά τα χρόνια να μη ζητάμε έργα μεγάλα και φυσικά όχι βιασύνες.
45 χρόνια για να γίνει ο δρόμος Ηράκλειο – Μεσαρά κι ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί στο 100% αλλά μη ζητάμε και πολλά τουλάχιστον περνάνε τα αυτοκίνητα (όταν δεν κλείνει από καθιζήσεις).
Άλλα 40 χρόνια προσπαθούμε να φτιάξουμε έναν ΒΟΑΚ κι ακόμα είμαστε χωρίς σύγχρονο και ασφαλή εθνικό αυτοκινητόδρομο (μόνο τα διόδια ήξερε 4 χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ να αποφασίσει.)
Τα παραδείγματα είναι τόσα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως ένα σύμπλεγμα από γιοφύρια της Άρτας.
Μέσα σε όλες αυτές τις καθυστερήσεις, τις μισό δουλειές και την έλλειψη σχεδιασμού η κάθε νέα πρόταση, κάθε νέο όραμα πέφτει στο κενό με τη δικαιολογία ότι “εδώ δεν έχουμε τα βασικά.”
Ε λοιπόν όχι!!!
Αξίζουμε να ονειρευόμαστε και στα όνειρα δεν κάνουμε εκπτώσεις.
Τα όνειρα για ένα νομό Ηρακλείου όπως πραγματικά πρέπει να είναι, με έργα και υποδομές αντίστοιχα των τεράστιων αναγκών του, ήρθε η ώρα χωρίς το φόβο της απόρριψης να τα απαιτήσουμε μέχρι να τα καταφέρουμε.
Πάμε λοιπόν να δούμε πως θα μπορούσαν τα πράγματα να εξελιχθούν αν κυνηγήσουμε τα όνειρα μας.
Για να έχει νόημα η ονομασία του ΒΟΑΚ, πρέπει να υπάρξει κι ο αντίστοιχος ΝΟΑΚ. Επιβάλλεται άμεσα να αρχίσουμε τον σχεδιασμό του ΝΟΑΚ.
Ενός οδικού άξονα ευρωπαϊκών προδιαγραφών που θα απλώνεται στη νότια πλευρά του νησιού από τον Πλακιά έως την Ιεράπετρα διατρέχοντας τον νότο του Νομό Ηρακλείου μέσω της Μεσαράς.
Ένας οδικός άξονας που θα ενώσει τις αγροτικές και τουριστικές περιοχές του νότου που έως και σήμερα φαντάζουν μεταξύ τους μακρινοί προορισμοί λόγω κάκιστου οδικού δικτύου.
Ανάμεσα στον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ θα υπάρχουν οι σύγχρονοι κάθετοι άξονες που θα ενώνουν το βορά με το νότο με ασφάλεια και ταχύτητα.
Φυσικά σε όλο αυτό το σχεδιασμό εντάσσεται το αεροδρόμιο Καστελίου που θα δημιουργήσει πρωτόγνωρες ανάγκες και απαιτήσεις.
Η οδική διασύνδεση του με τον ΒΟΑΚ, με την ενδοχώρα και με τη Μεσαρά είναι απαίτηση εκ των ουκ άνευ, πατώντας πάνω σε ένα γενικότερο σχεδιασμό πράγμα το οποίο για την παρούσα κυβέρνηση είναι παντελώς άγνωστο.
Στον αντίποδα των πολυσύχναστων
μεγάλων δρόμων δε πρέπει να ξεχνάμε το επαρχιακό οδικό δίκτυο το οποίο είναι τεράστιο, υποβαθμισμένο , λίαν επικίνδυνο και δυστυχώς πολλές φορές θανατηφόρο.
Δρόμοι χωρίς διαχωριστικά, χωρίς μπάρες , χωρίς διαγράμμιση και φωτισμό που σε αναγκάζουν να κινείσαι ξυστά από δέντρα, τοίχους και κολώνες.
Ένα οδικό δίκτυο που το ανθρώπινο λάθος
το τιμωρεί σκληρά δίνοντας το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων στο νησί και στο νομό Ηρακλείου.
Αξίζουμε γέφυρες, τούνελ και σύγχρονους -ασφαλείς αυτοκινητόδρομους , όχι παρακάμψεις 25 χλμ και περιβαλλοντική καταστροφή όπως η κυβέρνηση της ΝΔ οραματίζεται για την σύνδεση του νέου αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ. Σε πλήρη αντίθεση η βούληση και η πρόταση των τοπικών φορέων, της Περιφέρειας Κρήτης και του ΤΕΕ Ανατολικής Κρήτης, που προτείνουν μια σήραγγα μήκους περίπου 1,5χλμ λύνοντας το πρόβλημα.
Υποδομές για το νερό.
Σε αυτή τη γη που ζούμε δε θα έπρεπε ούτε μια σταγόνα νερού να καταλήγει στη θάλασσα.
Εκμετάλλευση των επιφανειακών υδάτων λοιπόν, με φράγματα μεγάλα και μικρά ακολουθώντας μοντέλα όπως αυτό της Κύπρου.
Μια δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ και δική μου
προσωπικά είναι άμεση εφαρμογή της μελέτης για την εκτροπή του Πλατύ ποταμού που θα διασφαλίσει την βιωσιμότητα του φράγματος της Φανερωμένης και το μέλλον της παραγωγής στον κάμπο της Μεσαράς.
Προτεραιότητα μας επίσης είναι η υλοποίηση έργων συλλογής υδάτων και βιωσιμότητας των υφιστάμενων φραγμάτων σε όλο τον νομό.
Ενέργειες για την αντιμετώπιση της αυξανόμενης υφαλμύρωσης και σχεδιασμός για την μεσοπρόθεσμη μείωση του νιτρικού αποτυπώματος των υπόγειων υδάτων.
Η μεγαλύτερη όμως δέσμευση μας είναι να δώσουμε κάθε μάχη για να διασφαλίσουμε ότι το νερό θα παραμείνει ένα δημόσιο αγαθό όπως το σύνταγμα ορίζει.
Υποδομές δημόσιας υγείας.
Το νησί μας αλλά και πιο συγκεκριμένα ο νομός μας εκτός από την αύξηση του θερινού πληθυσμού από την έλευση μεγάλου αριθμού επισκεπτών, αναβαθμίζεται πληθυσμιακά χρόνο με τον χρόνο με εισροές νέων μονίμων κατοίκων από την υπόλοιπη Ελλάδα αλλά και από διάφορες χώρες της Ευρώπης.
Αυτό φέρνει ψηλά στις απαιτήσεις μας το θέμα της δημόσιας περίθαλψης.
Τα τελευταία 4 χρόνια η δημόσια υγεία καταρρακώθηκε από τις καταστροφικές πολιτικές αποφάσεις της κυβέρνησης, που διέλυσαν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη.
Ο νομός Ηρακλείου έχει ανάγκη από δύο μεγάλα σύγχρονα, εξοπλισμένα και στελεχωμένα δημόσια νοσοκομεία αλλά και από αρκετά κέντρα υγείας και πολυδύναμα ιατρεία που θα καλύψουν την ενδοχώρα του νομού.
Ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό με τον απαραίτητο εξοπλισμό σε κάθε γωνιά του νόμου.
Το Ηράκλειο έχει επίσης απόλυτη ανάγκη
από ένα παιδιατρικό νοσοκομείο, το οποίο θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στον πληθυσμό της Κρήτης, στους κατοίκους των γύρω νησιών αλλά και στον όλο και αυξανόμενο οικογενειακό τουρισμό που αναπτύσσεται στο νησί.
Δεν χωράνε όρια στα όνειρα, αγωνιζόμαστε, διεκδικούμε, απαιτούμε ένα καλύτερο μέλλον με υποδομές ισάξιες της συμβολικής και οικονομικής υπόστασης του τόπου μας.
Ήρθε ο καιρός να ζητήσουμε αυτό που πραγματικά μας αξίζει.
Γιατί όπως λέει και η παροιμία:
“Όποιος ντρέπεται, κακά ζεί!”
* Ο κ. Γιώργος Αρμουτάκης είναι υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ηρακλείου.