Στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και δράσεων, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την ασφαλή μετακίνηση οχημάτων και πολιτών, πραγματοποιήθηκαν κατά το τριήμερο από 11 έως και 13 Ιουλίου, τροχονομικοί έλεγχοι στην Περιφέρεια της Κρήτης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στους ελέγχους για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ με τη χρήση αλκοολομέτρων καθώς και στη χρήση προστατευτικού κράνους από οδηγούς και αναβάτες δικύκλων.
Συγκεκριμένα, συγκροτήθηκαν συνεργεία ελέγχων από τα Τμήματα Τροχαίας Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Αγίου Νικολάου καθώς και του Τμήματος και Σταθμών Τροχαίας Β.Ο.Α.Κ. και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένοι τροχονομικοί έλεγχοι σε οχήματα, σε διάφορες περιοχές της Κρήτης.
- ελέγχθηκαν συνολικά (323) οχήματα
- βεβαιώθηκαν (389) παραβάσεις Κ.Ο.Κ εκ των οποίων:
- (39) παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους
- (82) παραβάσεις μέθης εκ των οποίων συνελήφθησαν (10) άτομα για μέθη με ποσοστό άνω των 0,60 mgr/lt.
Ειδικότερα βεβαιώθηκαν παραβάσεις ως εξής:
Υπερβολική Ταχύτητα | 68 | |
Μη χρήση προστατευτικού κράνους | 39 | |
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας | 40 | |
Στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης | 26 | |
Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος | 82 | |
Χρήση κινητού τηλεφώνου | 14 | |
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα | 29 | |
Αντικανονικό προσπέρασμα | 16 | |
Αντικανονικοί ελιγμοί | 41 | |
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη | 8 | |
Παραβάσεις ΚΤΕΟ | 10 | |
Στάση και στάθμευση σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ | 5 | |
Λοιπές παραβάσεις | 1.011 |
Είναι γνωστό πως η σωστή οδική συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτυού και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Υπενθυμίζεται η εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου της Ελληνικής Αστυνομίας «Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους» που εφαρμόζεται σε όλη την επικράτεια το οποίο αποσκοπεί στην απόκτηση ασφαλούς κυκλοφοριακής παιδείας .
« Το κράνος σώζει ζωές. Είναι η βασική –και συχνά η μοναδική- ασπίδα προστασίας σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης. Όχι μόνο για τον οδηγό. Ο συνεπιβάτης διατρέχει τον ίδιο κίνδυνο.»