Την δυνατότητα να φοιτήσουν στο Τμήμα Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας που θα λειτουργήσει, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους, στους Αγίους Δέκα, θα έχουν δημότες αλλά και κάτοικοι όμορων περιοχών, ηλικίας άνω των 18 ετών, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει το Γυμνάσιο, καθώς το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε το σχετικό αίτημα του Δήμου Γόρτυνας.
«Η δημιουργία παραρτήματος Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στον Δήμο μας ήταν ένα πάγιο αίτημα σημαντικής μερίδας συνδημοτών μας, που, για διάφορους λόγους, δεν είχαν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Είμαστε ευτυχείς που οι προσπάθειές μας απέδωσαν καρπούς και όσοι επιθυμούν, από τον Δήμο μας και από όμορους Δήμους, θα έχουν, πλέον, την ευκαιρία να αποκτήσουν το απολυτήριο Γυμνασίου, αλλά και νέες γνώσεις και δεξιότητες, πολύτιμες για την προσωπική και επαγγελματική διαδρομή τους» τόνισε ο Δήμαρχος Γόρτυνας, Μιχάλης Κοκολάκης, στο πλαίσιο συνάντησης με τον διευθυντή του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ηρακλείου, Ματθαίο Παρασύρη, την εκπαιδεύτρια του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, Λένα Τσαγκουρνή και την Γενική Γραμματέα του Δήμου Γόρτυνας, Κέλυ Γαρεφαλάκη. Στην συνάντηση συμμετείχε, επίσης, η Σοφία Χατζάκη – Σφακιανάκη, πρώην πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Σχολικής Επιτροπής, που μαζί με την πρώην διαχειρίστρια των Σχολικών Επιτροπών, Μαρία Σφακιανάκη – Ντελάκη, «έτρεξαν», τα προηγούμενα χρόνια, όλες τις διαδικασίες για την δημιουργία Τμήματος Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στους Αγίους Δέκα.
Η υποβολή αιτήσεων στο Δημαρχείο Γόρτυνας, στους Αγίους Δέκα και στα Δημοτικά Καταστήματα Αγίας Βαρβάρας, Ασημίου, Γέργερης, στους χώρους των ΚΕΠ, από τους ενδιαφερόμενους ξεκινάει άμεσα και ολοκληρώνεται την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024. Επισημαίνεται ότι όσοι είχαν εκδηλώσει, παλαιότερα, εγγράφως το ενδιαφέρον τους να φοιτήσουν στο Τμήμα Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στους Αγίους Δέκα, πρέπει να υποβάλουν εκ νέου αίτηση. Οι αιτήσεις πρέπει να συνοδεύονται από τα παρακάτω δικαιολογητικά:
- Απολυτήριο Δημοτικού ή Βεβαίωση Φοίτησης από Γυμνάσιο (Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθύνονται στο σχολείο στο οποίο έχουν φοιτήσει και να ζητούν την αποστολή του Απολυτηρίου Δημοτικού ή της Βεβαίωσης Φοίτησης σε Γυμνάσιο, υπηρεσιακά, στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ηρακλείου, προκειμένου να πιστοποιηθεί η γνησιότητά του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αντίγραφο του απολυτηρίου ή της βεβαίωσης φοίτησης του ενδιαφερόμενου στο αρχείο του σχολείου στο οποίο έχει φοιτήσει, παρακαλείται να το προσκομίσει ο ίδιος)
- Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης
- Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας
- Κάρτα Ανεργίας (αν υπάρχει)
- Έντυπο στο οποίο να αναγράφεται ο ΑΦΜ
- Έντυπο στο οποίο να αναγράφεται ο ΑΜΚΑ
Τα έντυπα των αιτήσεων είναι διαθέσιμα στο Δημαρχείο Γόρτυνας, στους Αγίους Δέκα, στα Δημοτικά Καταστήματα Αγίας Βαρβάρας, Ασημίου, Γέργερης και στην ιστοσελίδα του Δήμου Γόρτυνας, εδώ: https://bit.ly/3XNOHze
Οι αιτήσεις θα αξιολογηθούν από αρμόδια επιτροπή του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ηρακλείου). Σημειώνεται ότι θα επιλεγούν και υποψήφιοι από όμορους Δήμους, καθώς πρόκειται για το μοναδικό Τμήμα Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ηρακλείου που θα λειτουργήσει στην ευρύτερη περιοχή. Τα μαθήματα θα ξεκινήσουν μετά την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών από το αρμόδιο υπουργείο.
Περισσότερες πληροφορίες, στο τηλέφωνο 2810831145 (ώρες 18:00 – 22:00, Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ηρακλείου, Συβρίτου 4, Τ.Κ. 71303) και στο e-mail: sdeher@sch.gr. Επίσης, στα τηλέφωνα του Δήμου Γόρτυνας: 2892340343 – 344 – 345 (Άγιοι Δέκα), 2893340225 (Ασήμι), 2894022846 (Αγία Βαρβάρα), 2894340300 (Γέργερη).
Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) είναι ένα δωρεάν, καινοτόμο δημόσιο σχολείο εκπαίδευσης ενηλίκων, με συνολική διάρκεια φοίτησης 2 εκπαιδευτικά έτη και απευθύνεται σε πολίτες ηλικίας 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει το Γυμνάσιο.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση της φοίτησης, παρέχεται ισότιμος τίτλος του απολυτηρίου Γυμνασίου. Τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, που θεσμοθετήθηκαν στην Ελλάδα με τον Ν.2525/97, στοχεύουν στην επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με τα συστήματα κατάρτισης, την διαμόρφωση θετικής στάσης προς την μάθηση, την απόκτηση βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων, την ενίσχυση της προσωπικότητά τους και, τέλος, την διευκόλυνση της πρόσβασης στην αγορά εργασίας.