Πήραμε και δημοσιεύουμε την παρακάτω επιστολή:
Είναι χρόνια και προβληματική η πρακτική της ΔΕΥΑ Φαιστού να εκδίδει λογαριασμούς με καταμετρήσεις που δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ελεγχθούν από τους δημότες, αφού αυτοί εκδίδονται με μεγάλη καθυστέρηση από την κατανάλωση. Τον Μάρτιο του 2024 λάβαμε εκκαθαριστικούς λογαριασμούς που αφορούν κυρίως περίοδο κατανάλωσης του 2022!! Και προφανώς το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιοι λόγοι δημιουργούν αυτή την αδυναμία έγκαιρης έκδοσης χρέωσης των καταναλώσεων και πως οι δημότες μπορούν να παρακολουθούν αν οι ενδείξεις των λογαριασμών αντιστοιχούν στις καταναλώσεις.
Στον τελευταίο ωστόσο λογαριασμό του Μαρτίου παρουσιάστηκε μία επιπλέον χρέωση με την αδιαφανή αιτιολογία ‘’προηγούμενης οφειλής’’. Μετά από επίσκεψη στα γραφεία της ΔΕΥΑ Φαιστού ενημερώθηκα πως η οφειλή αφορά σε απόφαση απένταξης από ρυθμίσεις που είχαν συναφθεί τον Σεπτέμβριο του 2019 και με ποσά που θα έπρεπε να είχαν εξοφληθεί σε 12 και 24 ισόποσες δόσεις αντίστοιχα, δηλαδή έως και τον Αύγουστο το 2021!!! Ανέλαβε δηλαδή υπάλληλος της ΔΕΥΑ Φαιστού να ελέγξει εάν οι δόσεις των ρυθμίσεων είχαν εξοφληθεί εμπρόθεσμα, να καταχωρήσει τις εκπρόθεσμες και να συντάξει αποφάσεις απεντάξεων εξαιτίας των καθυστερήσεων. Και χρειάστηκαν κοντά τρία χρόνια για την ολοκλήρωση! Και ίσως να μην ήταν άξιος σχολιασμού ο χρόνος που απαιτήθηκε, αν το αποτέλεσμα αντιπροσώπευε όντως εκπρόθεσμες καταβολές. Για υποστήριξη της απόφασης απένταξης και των ‘’οφειλών’’, μου παραδόθηκαν και λίστες των καταβολών μου, όπου εμφανιζόντουσαν οι αναντιστοιχίες στις ημερομηνίες σε σχέση με αυτές στις οποίες οι δόσεις θα έπρεπε να είχαν εξοφληθεί. Σε αντίκρουση των δύο πράξεων απένταξης μες τις αυθαίρετες καταγραφές εξοφλήσεων που μου παραδόθηκαν από την δημοτική επιχείρηση, κατέθεσα με την ένστασή μου λίστα καταβολών προερχόμενες από τις μηνιαίες καταστάσεις κινήσεων (e-statements) από τα δύο Τραπεζικά Ιδρύματα από τα οποία έγιναν οι καταβολές των δόσεων από την 3η έως και την 12η και 24η. Επιπλέον εκτεθειμένη είναι η δημοτική επιχείρηση από το γεγονός ότι κατά την σύνταξη της λίστας ανάλυσης διακανονισμού δεν έλαβε υπόψη της, ούτε ότι οι δύο πρώτες δόσεις είχαν εξοφληθεί στο Ταμείο του δήμου! διότι η δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών έγινε εφικτή μόνο μετά τον Νοέμβριο του 2019. Εμφανίζονται δηλαδή ως εκπρόθεσμες εξοφλήσεις όχι μόνον οι ηλεκτρονικές τραπεζικές πληρωμές, αλλά και αυτές που είχαν εισπραχθεί απευθείας σφραγίζοντας τα αντίστοιχα εξοφλητικά παραστατικά!! ( αντίγραφα αυτών επισυνάφθηκαν επίσης στην ένστασή μου)
Η δημοσιοποίηση αυτή και καταγγελία μου απορρέει από την πεποίθηση ότι
- Η περίπτωσή μου- με 2 ρυθμίσεις- δεν αποτελεί το μόνο ‘’λάθος’’ της υπηρεσίας της ΔΕΥΑ Φαιστού
- Πολλοί συνδημότες μου δεν θα αναζητήσουν εξηγήσεις για τα ποσά που εμφανίζονται ως ‘’προηγούμενες οφειλές’’ και ίσως να μην έχουν ούτε την μνήμη αλλά ούτε και τα αρχεία που να αποδεικνύουν το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεται η δημοτική επιχείρηση.
- Η πράξη απένταξης ρύθμισης με αυτή την καθυστέρηση κρίνεται σκόπιμη και καταχριστική και επιπλέον χρίζει διοικητικού ελέγχου δεδομένου ότι βασίζεται σε λανθασμένα στοιχεία, όπως αποδεικνύεται από την δική μου περίπτωση.
Τόσο η ΔΕΥΑ Φαιστού όσο και η Δημοτική Αρχή πρέπει να επανεξετάσει όλες τις αποφάσεις απένταξης. Καμία ρύθμιση δεν θα πρέπει να απενταχθεί εφόσον :
- Αυτές εξοφλήθηκαν εντός του χρονικού διαστήματος που οφείλονταν
- Η Δημοτική Επιχείρηση δεν μπορεί να υποστηρίξει πειστικά και χωρίς αμφισβήτηση τους λόγους απένταξης
Παπαγιαννοπούλου Σύλλα- Δημότης, Κάτοικος Λιστάρου