Με επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή των Συλλόγων Γονέων και Εκπαιδευτικών του Δήμου Φαιστού πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 02/02 η εσπερίδα που διοργάνωσε η Ένωση Γονέων Μαθητών Δ. Φαιστού με θέμα: «Σχολική Στέγη – Ώρα μηδέν. Σε τι σχολεία ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας;». Από την Ένωση Γονέων τις εισηγήσεις έκαναν η πρόεδρος Φραγκιουδάκη Μάρω και το μέλος του Δ.Σ Μαραγκάκη Χριστίνα, ενώ τοποθετήσεις έγιναν από τον Σκεπάρνη Γιώργο, πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης και τον Χατζηγεωργίου Γιώργο, αντιπρόεδρο της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δ. Ηρακλείου. Παρέμβαση πραγματοποιήθηκε εκ μέρους του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/θμιας Εκπαίδευσης Μεσαράς «Φαιστός» από τον πρόεδρο Γιαμαλάκη Γρηγόρη.
Στις εισηγήσεις έγινε αναφορά στις συνθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσα στις οποίες ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας αλλά και το σχολείο που θέλουμε και έχουμε ανάγκη. Το ασφαλές και λειτουργικό σχολείο είναι καταλυτικός παράγοντας στη μόρφωση των παιδιών καθώς επηρεάζει την απόδοση του μαθητή και τη δουλειά του εκπαιδευτικού. Στην πλούσια συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκαν και φωτίστηκαν οι αιτίες της σημερινής κακής κατάστασης και τα πολύ σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στο σύνολο σχεδόν των σχολικών κτιρίων και στον δήμο μας. Και εδώ, η διαχρονική κρατική υποχρηματοδότηση έχουν οδηγήσει τη σχολική στέγη σε τραγική κατάσταση. Από τους Συλλόγους Γονέων συγκεντρώθηκε και κατατέθηκε στην Ένωση, σωρεία προβλημάτων, με πολλά απ’ αυτά να απειλούν άμεσα τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών και να απαιτούν επείγουσα επέμβαση και αποκατάσταση. Πέρα όμως από τα προβλήματα, συζήτηση έγινε για τα αιτήματα που πρέπει να απασχολήσουν τις οργανώσεις γονέων προκειμένου να αποτελέσουν διεκδικητικό πλαίσιο ανάπτυξης της πάλης των συλλόγων. Η πείρα που βγήκε από την συζήτηση δείχνει ότι μπορούμε να βάζουμε εμπόδια στην πολιτική του «πάμε κι όπου βγει» και να μετράμε μικρές και μεγάλες νίκες. Αρκεί φυσικά να έχουμε ξεκάθαρο ότι η διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών δεν είναι ζήτημα διαπραγμάτευσης, αλλά πάλης.
Από όλους και από το ΔΣ της Ένωσης Γονέων δόθηκε η αγωνιστική υπόσχεση ότι το ζήτημα της σχολικής στέγης θα βρίσκεται και το επόμενο διάστημα ψηλά στην ατζέντα των διεκδικήσεων μας με πρώτη δράση, να κατατεθεί κατεπείγον αίτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο Φαιστού, να κάνει άμεσα δεκτό το από τις 21/03/2023 αίτημα της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δ. Φαιστού (Α.Π 3164) για μονοθεματικό Δημοτικό Συμβούλιο για την κατάσταση των σχολικών μονάδων του Δήμου και τα μέτρα που απαιτούνται για την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών, με συγκεκριμένες αποφάσεις και δεσμεύσεις για την επίλυση των καταγεγραμμένων προβλημάτων και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Να αναλάβει τις ευθύνες του στο κομμάτι των αρμοδιοτήτων του και να στηρίξει με ψήφισμα τα δίκαια αιτήματα γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Κοινή απόφαση και συμφωνία ήταν ότι τα παιδιά μας χρειάζονται δημόσιο δωρεάν σχολείο σε κτίρια σύγχρονα και ασφαλή, που να προετοιμάζει πολίτες, με κριτική σκέψη, με αγάπη για τη γνώση και τον άνθρωπο. Με ελεύθερο χρόνο για την ανάπτυξη της κοινωνικότητας, την επαφή με τον πολιτισμό, τον αθλητισμό, την τέχνη, με το παιχνίδι και μέσα στα σχολικά κτίρια και στα σχολικά προαύλια.
Διεκδικούμε:
- Να ξεκινήσει άμεσα η ανέγερση του Ειδικού Σχολείου στο Τυμπάκι και του Δημοτικού Σχολείου Γαλιάς με όλη την αναγκαία υποδομή και τον εξοπλισμό που απαιτούν οι σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες, με διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα τους.
- Να δοθούν άμεσα λύσεις σε όλα τα οξυμένα προβλήματα που έχουν ήδη καταγραφεί από τους Συλλόγους Γονέων & Εκπαιδευτικών.
- Να γίνει καταγραφή κτιριολογικής κατάστασης των σχολείων. Να γίνει άμεσα έλεγχος στατικής επάρκειας των σχολικών κτιρίων και άμεση αποκατάσταση όπου υπάρχουν προβλήματα.
- Να εκδοθούν πιστοποιητικά καταλληλόλητας και να θεσπιστεί μητρώο επισκευών και συντήρησης για όλα τα σχολεία.
- Να δοθεί γενναία χρηματοδότηση στα σχολεία από το κράτος μέσω των σχολικών επιτροπών, ώστε να εξασφαλίζεται η λειτουργική, κτιριακή, υλικοτεχνική υποδομή, για την κάλυψη των αναγκών και την ασφάλεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας