Η ειδική ομάδα της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά στο facebook, στο instagram και στο TikTok προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελών βίου και χαμηλούς εισαγωγές ή ζημίες που δηλώνουν στην εφορία.
Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ, που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης, που ακολούθησε.
Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρέων όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.
Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38, ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εάν δεχθεί τις δωρεές της λίστας γάμου, πχ στην Τράπεζα η στην τσέπη θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου η σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας.
Πως η ΑΑΔΕ «στήνει φάκα» μέσω των social media
Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό το FACEBOOK, INSTAGRAM, TIK TOK και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ειδικός αλγόριθμος που τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή
Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσιών προβολής και προώθησης προϊόντων
Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και τον τρόπο ζωής των influencers
Έλεγχος περιουσιακών στοιχείων, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων
Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers
Mega influencers
-500.000 έως 2 ακόλουθοι
-3.000 -10.000 € ανά /post
Macro influencers
-100.000-500.000 ακόλουθοι
-1.000 -3.000 € ανά ανάρτηση
Micro influencers
-3.000-30.000 ακόλουθοι
-300 – 1.000 € ανά ανάρτηση
Νανο influencers
-Έως 3.000 followers
-100-500 € ανά ανάρτηση
Πηγή: megatv.com